پیامهای خشنود بارزانی و پدرش در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه

به گزارش تایمر سرگرمی، نخست وزیر منطقه کردستان عراق و مسعود بارزانی در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه دو بیانیه جداگانه صادر کردند.

پیامهای خشنود بارزانی و پدرش در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شادمان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق، امروز (دوشنبه - 16 مارس)، همزمان با سی ودومین سالگرد جنایت رژیم صدام در بمباران حلبچه بیانیه ای صادر کرد.

وی طی این بیانیه که نسخه ای از آن در پایگاه خبری شفق نیوز منتشر شد، گفت: امروز سی و دومین سالگرد بمباران و کشتار جمعی در حلبچه است که در چارچوب سیاست کشتارجمعی و نسل کشی ملت کردستان صورت گرفت.

بارزانی تاکید نمود: این جنایت عظیم هنوز زخم عمیقی بر [پیکره] تاریخ مردم کردستان و نوعی ظلم و آزار امت ماست. دولت منطقه کردستان که ثمره خون شهدا و مقاومت قهرمانانه ملت ماست، تمام کوشش خود را وقف ارائه بهترین خدمات به خانواده های شهدا و [قربانیان عملیات] انفال می نماید.

وی اضافه نمود: ما این مناسبت غم انگیز را انگیزه ای برای متحد کردن صفوف و اقدام مشترک برای خاتمه دادن به تراژدی ها و مقابله با چالش ها و اوضاع سخت می کنیم.

بمباران شیمیایی حلبچه در 16 مارس 1988 صورت گرفت که طی آن 5 هزار نفر کشته و نزدیک به 7 هزار نفر زخمی شدند که بعضی از آنها تا به امروز نیز از آسیبی که از این حمله دیده اند، رنج می برند.

مسعود بارزانی خواهان پرداخت غرامت به قربانیان حلبچه شد

مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز در سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه از دولت کنونی عراق خواست تا به قربانیان این جنایت رژیم صدام غرامت پرداخت کند.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: بمباران شیمیایی حلبچه امتداد مجموعه جنایات و مصیبت هایی بود که دشمنان در راستای نابودی و محو ملت کردستان علیه آن مرتکب شدند و با مظلومیت و فداکاری های حلبچه شهید، دنیا بیشتر در دردها و مصیبت های ملت کردستان را درک کرد.

بارزانی اضافه نمود که بمباران حلبچه با سلاح شیمیایی زخم عمیقی بر پیکر ملت کردستان ایجاد کرد که هرگز فراموش نخواهد شد. این حق ملت کردستان است که از دولت عراق، غرامت بخواهد و دولت عراق نباید بیش از این در این امر اهمال کند و غرامت خسارت دیدگان در عملیات انفال و بمباران شیمیایی را بپردازد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 868

به "پیامهای خشنود بارزانی و پدرش در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامهای خشنود بارزانی و پدرش در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید