بازگشایی بعضی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران/فارس معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشایی بعضی صنوف و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، به معنای فراموش کردن لزوم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و عادی شدن شرایط شیوع کروناویروس، نیست.

بازگشایی بعضی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست

ایرج حریرچی ظهر آدینه 29 فروردین در جلسه ستاد مدیریت کروناویروس استان فارس، گفت: طی روزهای اخیر بازدیدهایی از بعضی استان ها که نگرانی بیشتری از شیوع کرونا وجود داشت، انجام شد، اما حضور ما در استان فارس صرفا برای قدردانی از فعالیت های استانداری و مجموعه درمانی این استان است.

او با بیان اینکه تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا در شهر، کشور و حتی سایر کشورها وجود دارد، مبارزه با کرونا استمرار خواهد داشت، اضافه نمود: تا زمانی که واکسن و داروی موثر کشف و فراوری نگردد، این ویروس خطر جدی و بالقوه ای برای همه دنیا محسوب می گردد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی با حداکثر توان و توان بخش مالی کشور باید کماکان ادامه پیدا کند.

حریرچی اظهار داشت: اثر بازگشایی ها بر افزایش تعداد بیماران به مدت 5 روز، افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان ها به مدت 15 روز و مرگ و میر به مدت یک ماه بعد از آغاز فعالیت ها مشاهده خواهد شد.

او با اشاره به این موضوع که در کلانشهرها، شیوع کرونا و مدیریت مسائل ناشی از آن اهمیت بالاتری دارد، گفت: مدارس و دانشگاه ها با حدود 20 میلیون جمعیت یکی از خطرناک ترین محل ها برای انتشار ویروس کرونا است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خاضعانه از مدیریت کرونا در فارس تشکر می کنم، اضافه نمود: گزارشاتی که از این استان گرفتیم حاکی از این است که از بهمن ماه تا کنون اقدمات پیشگیرانه قاطع تر و مصمم تر اجرا شده است.

حریرچی اظهار داشت: از 10 استان بازدید کردم اما اولین استانی است که مثبت صحبت کردم، فارس است. چون دانشگاه با ریشه ای در فارس وجود دارد که با زحمات مدیریت شبانه روزی و جانفشانی کادر درمانی موجب شده تا فارس استانی با شیوع کم تلقی گردد که که ناشی از برنامه ریزی های مناسب برای رعات مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی بیماران و افراد نزدیک به انها و ایزوله کردن آنهاست.

او گفت: در استان فارس روزانه 1750 تست انجام می گردد که دستاورد بزرگی است و موجب شده تا با شناسایی بیماران و ایزولاسیون آنها، بستری بیماران به یک سوم نسبت به سایر استان ها برسد و با فوت کمترین افراد درگیری این بیماری روبرو شویم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجددا با تاکید با اینکه ویروس کرونا در کمین ماست و استان فارس طی روزهای اخیر افزایش جزیی دارد که موجب نگرانی است، گفت: اگرچه فصل اردیبهشت ادمی را تحریک می نماید که بیرون بیاید اما از مردم خوب فارس و شیراز می خواهیم به سلامت خود و پزشکان و پرستاران استان رحم نمایند و تحمل نمایند تا بتوانیم میزان ابتلا به ویروس را به حداقل ممکن برسانیم چون نگران پاییز و آنفولانزا و شیوع مجدد کرونا هستیم.

حریرچی از مردم ایران خواست تا زندگی با کرونا تا ساخت واکسن و کشف داروی موثر را یاد بگیرند و با آن خو نمایند و البته تا اطلاع ثانوی هم دید و بازدیدها را به کمترین حد ممکن برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 950

به "بازگشایی بعضی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی بعضی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید