راه آهن خراسان جنوبی؛ پروژه ای در پله وعده ها

به گزارش تایمر سرگرمی، استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران باید پشت میز نشینی را رها نمایند و حمایت های آنان نباید تنها روی کاغذ باشد، گفت: پروژه راه آهن خراسان جنوبی در حد تیتر زنی مطبوعات و وعده ها باقی مانده است.

راه آهن خراسان جنوبی؛ پروژه ای در پله وعده ها

به گزارش خبرنگاران، محمدصادق معتمدیان، شب گذشته 9 دی، در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های خراسان جنوبی اظهارکرد: دشمن تمام کوشش خود را به کار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و اکنون استراتژی دشمن ایجاد نارضایتی بین مردم است تا آنان را مقابل نظام قرار دهد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی برخوردار از مواهب الهی و محروم از توجه و نگاه ملی است، اضافه نمود: عقب ماندگی هایی به خصوص در حوزه زیر ساخت ها در استان وجود دارد که باید دلایل توجیهی و منطقی برای اجرای زیر ساخت ها و دریافت اعتبارات ملی را فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عقب ماندگی در مناطق حاشیه نشین و روستاها زیاد است، توضیح داد: نباید توزیع امکانات به گونه ای باشد که یک منطقه محروم را محروم تر نموده و امکانات را به مناطق برخوردار ببریم.

معتمدیان با اشاره به اینکه باید کوشش کنیم سهم استان از بودجه ملی را بالا ببریم، اظهار کرد: پروژه راه آهن خراسان جنوبی در حد تیتر زنی مطبوعات و وعده ها باقی مانده است.

وی ادامه داد: برای حل مسائل و باز کردن قفلی که بر استان زده شده باید توجه ملی را به خراسان جنوبی جلب کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اصول اخلاقی و اسلامی باید در استان رعایت گردد، اضافه نمود: مدیران باید پشت میز نشینی را رها نمایند و حمایت های آنان نباید تنها روی کاغذ باشد.

معتمدیان با بیان اینکه نیروی انسانی متعهد و کارآمد از سرمایه های اصلی استان است، اعلام نمود: کادرسازی برای ماندگاری مدیران موفق و استفاده از ظرفیت های بومی در دستور کار برنامه ها است.

وی پرداختن به مسائل حاشیه ای را در استان نگران نماینده دانست و گفت: باید همدلی و انسجام داشته و هیچ دغدغه ای جز توسعه همه جانبه استان نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در کارشناس محوری طرح ها و پروژه های استان ضعیف عمل شده است، اضافه نمود: توسعه استان در گرو انسجام استانی و نگاه ملی است.

معتمدیان با اشاره به اینکه در معرفی پتانسیل های استان کوتاهی شده است، توضیح داد: خراسان جنوبی چهارمین استان کشور از لحاظ دارا بودن معادن است که باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای استفاده از این ظرفیت باشیم.

از فرصت مرز بهره ببریم

وی با اشاره به اینکه باید حجم واردات کالا از مرزهای استان افزایش یابد، اعلام نمود: مرزها برای ما فرصت است که اگر رها گردد تبدیل به تهدید خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 19 قلم کالا شناسایی شده که باید مجوز واردات آن را از مرز استان بگیریم، اضافه نمود: تکمیل جاده ماهیرود به فراه از پروژه های مهم استان است که اکنون این پروژه با 55 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل شده اما ردیف اعتباری 9 میلیاردی برای پروژه را گرفته ایم و باید این پروژه را فعال کنیم.

اولویت ها را درست ببینیم

معتمدیان با بیان اینکه آبرسانی به 480 روستای خراسان جنوبی با تانکر انجام می گردد، توضیح داد: گاهی اولویت ها اشتباه گرفته می گردد به طوری که دیده می گردد که در یک روستا مردم آب خوردن ندارند و ما هزینه میلیاردی برای گاز کشی انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه اکنون مدیریت پیمانکاری در استان حاکم است، اظهار کرد: توسعه نیازمند بودجه است و مدیران باید سهم استان را از بودجه ملی با چانه زنی و دعوت از مسئولان ملی به استان و دیدن مسائل استان بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی بیان اینکه یکی دیگر از آسیب هایی که در مناطق محروم وجود دارد فرصت سوزی است که باید جلوی آن را گرفت، اعلام نمود: یکی دیگر از آسیب های مناطق محروم، کم بودن جمعیت این مناطق است.

معتمدیان ادامه داد: توزیع بودجه بر اساس قانون بر مبنای جمعیت است و نمی توانیم قانون را عوض کنیم اما باید به دنبال راه چاره جدید برای جذب اعتبارات باشیم.

وی اعلام کرد: معیشت مردم مظلوم مناطق مرزی به بازارچه ها گره زده شده است اما اکنون شاهد هستیم روز به روز این مناطق در حال تخلیه هستند و بازارچه ها به صورت یک طرفه از سوی کشور همسایه تعطیل شده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: به دنبال تغییر اولویت ها نیستیم و نباید با عینک بدبینی به تمام مسائل نگریست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 106

به "راه آهن خراسان جنوبی؛ پروژه ای در پله وعده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن خراسان جنوبی؛ پروژه ای در پله وعده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید