توقف فرایند کاهشی بیماری کرونا در زنجان

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در هفته جاری فرایند کاهشی بیماری کرونا متوقف شده که هشداری برای شیوع پیک ششم این بیماری در استان زنجان است.

توقف فرایند کاهشی بیماری کرونا در زنجان

پرویز قزلباش صبح امروز (5 آبان ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار گردید، با بیان اینکه فرایند کاهشی بیماری کرونا در بسیاری از استان های کشور متوقف شده یا فرایند افزایشی به خود گرفته است، اظهار کرد: فرایند نزولی در بیماران سرپایی با سرعت مناسبی رو به کاهش بود اما این فرایند اکنون متوقف شده است.

وی با بیان اینکه موج بیماری کرونا که در کشور شروع می گردد هیچ جایی را در امان نمی گذارد و همه منطقه ها را درگیر می نماید، اضافه نمود: فعالیت، کار تیمی، هماهنگی و اراده برای پیش بردن برنامه ها بسیار در کنترل و پایین آوردن موج و مدیریت کردن بیماری بسیار موثر بوده که تا به امروز استان زنجان در این امر قدم های خوبی را برداشته است.

این مسئول با بیان اینکه توقف فرایند سرپایی در استان به این معنا است که فرایند کاهشی بستری ها نیز طی هفته های آینده متوقف خواهد شد و هشداری برای شیوع موج بعدی کرونا است، توضیح داد: اکنون 243 بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند و 30 درصد تخت های بیمارستانی به وسیله این بیماران اشغال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با شرایط PCR در استان زنجان، گفت: PCR مثبت در شهرستان ابهر 13.5 درصد، شهرستان خدابنده بالای 27 درصد، شهرستان خرم دره 26 درصد، شهرستان سلطانیه 21 درصد، شهرستان زنجان بالای 30 درصد، شهرستان ماه نشان بالای 20 درصد و در شهرستان های ایجرود و طارم فرایند کاهشی است.

قزلباش با بیان اینکه علی رغم فرایند کاهشی PCR، ویروس کووید - 19 حضور پررنگی در جامعه دارد و می تواند در نقاط مختلف طغیان پیدا کند، اظهار کرد: ویروس کرونا در شهرستان خدابنده گردش بسیار بالایی دارد و همواره آماده شعله ور شدن بیماری است.

وی با بیان اینکه شهرستان های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده همچنان در معرض خطر طغیان بیماری کرونا قرار دارند، اضافه نمود: شرایط بیماری کرونا از لحاظ بروز بیماری به ازای هر 100 هزار نفر در استان زنجان به ترتیب شهرستان های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، سلطانیه، ماه نشان و ایجرود است.

این مسئول در رابطه با فرایند بیماری کرونا در شهرستان های استان زنجان، توضیح داد: فرایند بیماری کرونا در شهرستان های سلطانیه، ایجرود و ابهر به صورت خطی بوده و در شهرستان های خدابنده، طارم، زنجان رو به بالا بوده و شهرستان خرم دره افزایشی و شهرستان ماهنشان کاهشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با واکسیناسیون افراد بالای 12 سال در استان زنجان، گفت: تا به امروز 82 درصد این جمعیت هدف در نوبت اول و 48 درصد نوبت دوم واکسن کرونا خود را دریافت نموده اند که استان زنجان جزو استان های دارای بیشترین درصد پوشش واکسیناسیون در کشور است.

قزلباش در رابطه باطرح هوشمندسازی محدودیت های کرونا، اظهار کرد: طرح هوشمندسازی محدودیت های کرونا هنوز در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا مصوب نشده اما به طور آزمایشی در چهار شهرستان اجرا خواهد شد ولی به احتمال قوی هفته آینده مصوب خواهد شد.

وی در رابطه آخرین شاخص پروتکل های بهداشتی در استان زنجان، اعلام کرد: آخرین شاخص رعایت بهداشت فردی در استان 38.5، رعایت استفاده از ماسک 38.6 درصد، رعایت فاصله اجتماعی 40 درصد و رعایت استفاده از تهویه مناسب نیز 39 درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1849

به "توقف فرایند کاهشی بیماری کرونا در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فرایند کاهشی بیماری کرونا در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید