برترین مواد غذایی و خوردنی ها برای جلوگیری از بروز سکته

به گزارش تایمر سرگرمی، پایین آوردن فشار خون برترین راه برای محافظت از بدن در برابر سکته است. بعلاوه پیروی کردن از این موارد در رژیم غذایی و استفاده از این غذا ها می تواند تا 27 درصد خطر ابتلا به سکته را کاهش دهد.

برترین مواد غذایی و خوردنی ها برای جلوگیری از بروز سکته

ماهی سالمون

خوردن غذاهای غیر سرخ کردنی به اندازه دو بار در هفته خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد که یکی از برترین آن ها ماهی سالمون است که اسید چرب امگا 3 دارد و باعث کاهش التهاب رگ ها می گردد، جریان خون را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به لخته خون را هم کاهش خواهد داد.

اوتمیل (جودوسر)

برای جلوگیری از سکته باید کلسترول بد را کاهش دهید. می توانید اندازهی جودوسر را بپزید و آن را بهره ببرید که باعث کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و سکته می گردد، زیرا سطح کلسترول را پایین می آورد.

لوبیای سیاه

لوبیای سیاه به علت فیبر بالایی که دارد، یکی از سالم ترین مواد غذایی است. شما می توانید لوبیای سیاه را در رژیم غذایی خود جای دهید و از خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سکته بکاهید. لوبیای سیاه بعلاوه منبع خوبی از پروتئین سالم است.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یکی از برترین مواد غذایی است که می توانید برای شام بهره ببرید. مصرف 150 گرم سیب زمینی شیرین 100 درصد احتیاج به ویتامین آ و ویتامین سی را تامین می نماید و باعث افزایش قدرت چشم و سیستم ایمنی، سلامت پوست و سیستم عصبی می گردد. بعلاوه حاوی آنتی اکسیدان است که رگ های خونی را نیز پاکسازی می نماید و در نتیجه می تواند عامل جلوگیری نماینده برای سکته باشد.

بلوبری

آنتی اکسیدان ها به رگ های خونی یاری می نمایند که جریان خون را قوی تر نمایند و التهابات را کاهش دهند. بنابراین هیچ جای تعجب نیست که ماده خوراکی مثل بلوبری که حاوی اندازه زیادی آنتی اکسیدان است، بتواند خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را کاهش دهد. توت فرنگی و تمشک سیاه هم همین خاصیت را دارد.

اسفناج

اسفناج سرشار از منیزیم، بعلاوه ویتامین ب و فولیک اسید است. رژیم غذایی حاوی فولیک اسید خطر ابتلا به سکته بر اثر فشار خون بالا را کاهش می دهد. کافی است نصف فنجان اسفناج پخته شده را هنگام صبح بهره ببرید.

بادام

مصرف 30 گرم بادام در هفته پروتئین، فیبر و چربی غیر اشباع را به بدن شما می رساند، سوخت و ساز را بهبود می بخشد، سطح کلسترول بد را پایین می آورد و منبع خوبی از ویتامین e است که رگ های خونی را تمیز نموده و از سکته جلوگیری می نماید.

اسفرزه یا همان پوسته پسیلیوم

اسفرزه یک نوع فیبر است که از گیاه به دست می آید و پوسته آن را به صورت پودر یا کپسول می فروشند که یک مکمل رژیمی بسیار عالی محسوب می گردد و سطح کلسترول بد را پایین می آورد، اسید موجود در معده را متعادل می نماید، التهابات را می کاهد و خطر سکته را کاهش می دهد.

سیر

سیر حاوی مولکول هایی است که عامل جلوگیری نماینده از لخته شدن خون هستند و خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهند. سیر خام یک ماده تاثیرگذار و سرشار از خاصیت است و از سکته جلوگیری می نماید.

شکلات تلخ

شیر شکلات سرشار از چربی و شکر است اما اندازه زیاد کاکائو در شکلات تلخ می تواند یک عامل بسیار مؤثر برای جلوگیری از سکته باشد که راز موفقیت این ماده فلاونوئید است. شما با مصرف شکلات تلخ در طول هفته می توانید خطر ابتلا به سکته را تا حد زیادی کاهش دهید. البته باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید، در غیر این صورت اثر مثبت آن از بین می رود.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2225

به "برترین مواد غذایی و خوردنی ها برای جلوگیری از بروز سکته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مواد غذایی و خوردنی ها برای جلوگیری از بروز سکته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید