ویتامین ها برای بهبود الاستیسیته پوست

به گزارش تایمر سرگرمی، ویتامین هایی که در این مقاله به آن ها اشاره خواهد شد برخی از ویتامین های مفیدی هستند که به حفظ الاستیسیته پوست کمک می کنند. ویتامین هایی که الاستیسیته پوست را افزایش می دهند را می توان از طریق منابع طبیعی یا از طریق

ویتامین ها برای بهبود الاستیسیته پوست

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

ویتامین هایی که در این مقاله به آن ها اشاره خواهد شد برخی از ویتامین های مفیدی هستند که به حفظ الاستیسیته پوست کمک می کنند. ویتامین هایی که الاستیسیته پوست را افزایش می دهند را می توان از طریق منابع طبیعی یا از طریق مکمل های غذایی دریافت کرد. ولی، شما باید عادت های غذایی و سبک زندگی خود را برای بهبود آن ها بررسی کنید.

بهبود الاستیسیته پوست با ویتامین ها

ویتامین هایی که بافت پوست را بهبود می بخشند کارکرد خاصی دارند و تأثیرات مطلوبی را با خو به همراه می آورند. استفاده از ویتامین ها رنگ پوست را بهبود می بخشد چون به تغذیه کامل سلول ها با تتازه سلول های تازه و افزایش تولید چربی طبیعی پوست کمک می کنند. در اینجا فهرستی از ویتامین هایی که تأثیرات مفیدی برای پوست دارند ارائه شده است.

ویتامین E اولین ویتامینی است که پوست را بازسازی و آن را نرم و انعطاف پذیر می کند. از مواد غذایی غنی از ویتامین E می توان به بادام، گردو، بادام زمینی، زیتون و غیره اشاره کرد. آن ها به نام آنتی اکسیدان عمل می کنند و به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کنند. شما می توانید از کرم ها و لوسیون های حاوی ویتامین E هم برای جوان سازی پوست استفاده کنید. از کپسول های ویتامین E همچنین می توان برای مرطوب کردن پوست استفاده کرد. حداکثر دوز مجاز روزانه مصرف ویتامین E 400 واحد بین المللی است.

وجود ویتامین E در بدن تولید ویتامین A را افزایش می دهد که از ویتامین های ضروری برای حفظ سلامت پوست به تعداد می رود. ویتامین A دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که مانع پیری پوست می شود و آن را برای مدت طولانی تری الاستیک نگه می دارد. ولی، باید مراقبت میزان مصرف ویتامین A باشید چون، سمیت ویتامین A برای بدن مضر است. مواد غذایی مانند هویج، اسفناج، کلم پیچ، شلغم، جعفری و غیره حاوی میزان زیادی ویتامین A هستند. با مصرف کافی ویتامین A نه تنها الاستیسیته پوست خود را حفظ می کنید بلکه همچنین پوست در مقابل بسکمک از بیماری ها مقاوم می شود.

یکی از مؤثرترین ویتامین ها برای بهبود الاستیسیته پوست ویتامین K است. از ویتامین K برای درمان بیماری پوستی که منجر به پیری و افتادگی پوست می شود استفاده می شود. سه نوع ویتامین K1، K2 و K3 به تنظیم جریان حون کمک می کنند که این به نوبه خود مواد مغذی کافی برای تغذیه سلول های پوستی فراهم می کند. ویتامین K علاوه بر افزایش الاستیسیته پوست، به بهبود چین و چروک هم کمک می کند. سبزیجات دارای برگ سبز، دانه سویا، عدس، اسفناج، کلم، مرغ، زرده تخم مرغ و غیره حاوی ویتامین K هستند. شما همچنین می توانید از کرم های حاوی ویتامین K برای بهبود بافت پوست خود استفاده کنید.

ویتامین C به وفور در منابع طبیعی وجود دارد. ویتامین C عامل سم زدای عالی است که می تواند مواد سمی و رادیکال های آزاد را از بدن دفع کند و به این ترتیب الاستیسیته پوست را بهبود می بخشد. ویتامین C تولید کلاژن و تشکیل بافت های تازه را افزایش می دهد. همه این فرآیند ها برای حفظ انعطاف پذیری پوست ضروری هستند. ویتامین C به میزان زیاد در مرکبات مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت، انواع توت و غیره وجود دارد. این ها همچنین حاوی میزان زیادی فیبر هستند که برای حفظ سلامت پوست ضروری است.

ویتامین های گروه B یا ویتامین B کمپلکس ویتامین های حیاتی برای حفظ رطوبت و سلامت پوست هستند. کرم های حاوی ویتامین B کمپلکس و مولکول های چربی دوست به حفظ جوانی پوست کمک می کنند. از مکمل های خوراکی ویتامین B کمپلکس هم برای درمان برخی اختلالات پوستی استفاده می شود. نیاسینامید که محصول فرعی ویتامین B است هم تأثیرات مفیدی برای درمان اختلالات پوستی دارد. از این گروه ویتامین ها برای درمان مسائل پوستی مربوط به پیری هم استفاده می شود. منابع طبیعی ویتامین B عبارتند از محصولات غلات کامل، تخم مرغ، شیر، برنج قهوه ای، حبوبات، غلات، سیب زمینی و غیره.

اگر مشاهده می کنید که الاستیسیته پوست شما در حال از بین رفتن است، باید از این ویتامین ها برای تغذیه آن استفاده کنید. توصیه می شوید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهید. جراحی های زیبایی برای بهبود الاستیسیته پوست تا زمانی که آسیب دیدگی غیر قابل ترمیم نباشد لازم نیست. در آخر اینکه آب زیاد بنوشید و از میوه ها و سبزیجات تازه و خام حتماً در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا پوستی سالم و جوان داشته باشید.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1814

به "ویتامین ها برای بهبود الاستیسیته پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین ها برای بهبود الاستیسیته پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید