فرصت خوردن این غذاها را از دست ندهید!

به گزارش تایمر سرگرمی، غذاهای اندونزی

در مقایسه با دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا، غذاهای اندونزیایی به شدت دست کم گرفته شده اند و اگر چه ممکن است خیلی ها روحشان هم خبردار نباشد اما به جرات می توان گفت که غذاهای اندونزی سرشار از مواد معدنی اند و بسیار رنگارنگ! استفاده از ادویه های خاص و شیر نارگیل تقریبا بیس تمامی غذاها را تشکیل می دهد. بنابراین، اگر می خواهید به اندونزی سفر کنید ولی دقیقا نمی دانید که باید چه چیزی سفارش دهید، این فهرست غذاهای اندونزیایی خبرنگاران را مطالعه کنید.

فرصت خوردن این غذاها را از دست ندهید!

ساتای اندونزیایی

ساتای معمولا همان گوشتی است که در سیخ های کوچک چوبی قرار دارند و روی آتش گریل می شوند و در آخر هم با یک سس بادام زمینی خوشمزه تزیین می شوند. به نظرتان عجیب است؟ زود تصمیم نگیرید! اول یک بار این غذا را امتحان کنید تا بعد از خودتان بپرسید که این غذای خوشمزه این همه وقت کجای زندگی تان بوده است! ساتای از غذاهای ملی اندونزی است و به همین دلیل میتوانید آن را در همه جای این کشور به هر شهری که بروید، در هر رستورانی پیدا کنید. بهترین راه خوردن این غذا به همراه کیک برنج در کنار سالاد پیاز و خیارهای ورقه ای است.

ناسی گورنگ

یکی دیگر از غذاهای اندونزی و البته از غذاهای ملی آن، ناسی گورنگ است که همان برنج سرخ شده سنتی به همراه ککاپ (نوعی سس سویا) است و در بالای آن می توان هر چیز دلخواهی گذاشت که بسیاری ترجیح می دهند تا آن را با نیمرو بخورند. در برخی از جاها هم روی برنج از میگو استفاده می نمایند و در کنار آن سالاد سرو می نمایند.

گادو گادو

این هم از دیگر غذاهای اندونزی است که احتمالا با ذائقه تان کاملا جور خواهد بود، گادو گادو به معنای ترکیب-ترکیب است و در واقع ترکیبی از سالاد سبزیجات با سس بادام سبزی است. مردم اندونزی برای سبزیجات این غذا از سبزیجات پخته شده مثل کلم، هویج و… استفاده می نمایند و حتی در آن تخم مرغ پخته شده هم خرد می نمایند. گادو گادو غذای سنگینی نیست و از غذاهایی است که حتما باید در سفر به اندونزی امتحان کرد.

رندانگ

اگر از طعم غذاهای هندی خوشتان می آید، حتما رندانگ را امتحان کنید! رندانگ در واقع نوعی خورشت خشک کاری با مزه ای عالی است این غذا را بیشتر می توانید در منطقه پادانگ سوماترا پیدا کنید و درست شده از ترکیب شیر نارگیل، ادویه های مختلف و گوشت است. اگر چه بیشتر این غذا را با گوشت قرمز درست می نمایند اما می توان آن را با گوشت مرغ و یا هر گوشت دیگری درست کرد. ادویه های استفاه شده در این غذا به اندازه ای مزه خاصی دارند که اصلا نمی توان با کلمات توصیف کرد! فقط همین قدر کافیست بگوییم که تا خودتان امتحان نکنید، نمی توانید درک درستی از آن داشته باشید!

آیام گورنگ

آیام گورنگ را به خاطر سادگی ای که دارد می توان از بهترین غذاهای اندونزی دانست. همان طور که در تصویر هم می توانید ببینید، آیام گورنگ مرغ سرخ شده است اما نه مثل هر مرغ سرخ شده ای که در رستورن ها می توانید ببینید. مرغی که سرخ می گردد بر خلاف آن چه که انتظار می رود کاملا طعم دار و عالی است، علیرغم اینکه ظاهری شنماینده دارد کاملا نرم است. توصیف اینکه این غذا دقیقا چه طوری سخت است، ولی حتما در زمانی که به اندونزی می روید آن را امتحان کنید چون ارزشش را دارد.

ناسی اودوک

ناسی اودوک را می توان یک غذای کامل دانست که ترکیبی از برنج پخته شده با شیر نارگیل، سبزیجات مختلف و معمولا مرغ سرخ شده است البته این غذا اصولا شامل تخم مرغ پخته شده هم می گردد که در کنار آن از تمپه و نوعی کرکر استفاده می گردد. یکی از گردشگرانی که به اندونزی رفته است در باره تجربیات غذاییش گفته است که یکی از مردم محلی سوماترا او را به خانه اش دعوت نموده است و برای شام در کنار این غذا نوعی ادویه سرو نموده است، او هم به خاطر این که دوست نداشته تا نه نگوید، تمام غذایش را تا آخر خورده علیرغم این که تمام مدت در حال آتش دریافت بوده است! پس نتیجه گیری: اگر ادویه و غذاهای تند را دوست ندارید، اصلا سراغ این غذا نروید.

باکسو

از ساده ترین و دم دست ترین غذاهای اندونزی همین باکسو است که از سوپ نودل به همراه گوشت های قلقلی درست می گردد تقریبا آن را می توانید به راحتی در هر شهری از اندونزی که باشید به خاطر محبوبیتش پیدا کنید. گوشت قلقلی ای که در این غذا استفاده می گردد ترکیبی از گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماهی و ترکیبی از آن هاست که با نودل های ورمیشل، تخم مرغ و توفو است و التبه درکنار آن ازانواع متنوعی از سبزیجات هم استفاده می گردد، این غذا حتی در روزهای گرم هم واقعا می چسبد!

می گورنگ

درست است از معروف ترین و مشهورترین غذاهای اندونزی و غذایی محبوب است اما یک یار دیرینه به نام می گورنگ هم دارد! می گورنگ بشقاب نودلی است که از رشته زرد رنگ نودل، به همراه تخم مرغ و نوعی از سبزیجات درست شده است. می توانید آن را با مرغ میل کنید و یا گوشت قرمز، کاملا بستگی به خودتان دارد چرا که هر دو نوع آن را در رستوران های اندونزی سرو می نمایند. می گورنگ از غذاهای معروف است و بنابراین نگران پیدا کردن آن نباشید، چه به رستورانهای لوکس بروید و چه رستوران های ارزانی که توسط خانواده ها اداره می گردد، می توانید در منوها آن را ببینید.

ببک گورنگ

ببک گورگ در واقع اردک سرخ شده است که البته با ادویه های اندونزیایی که درست گردد، هم خوشمزه تر می گردد و هم منحصر بفردتر. ببک گورنگ نیمی از غذاهای کلاسیک منطقه بالی است و هم در فستیوال ها و هم در جشنواره ها زیاد مورد استفاده است. سس ککاپ آن هم عالی است و از غذاهای اندونزی است که در سفر به این کشور نباید از دست بدهید!

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 326

به "فرصت خوردن این غذاها را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت خوردن این غذاها را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید