غذاهای محلی در کشورهای مختلف دنیا

به گزارش تایمر سرگرمی، غذاهای محلی در کشور های مختلف طبق فرهنگ و منطقه متفاوت است. در برخی کشورها، بهترین راه برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ آنان، نشستن در رستوران و صرف غذای محلی آنان است.

غذاهای محلی در کشورهای مختلف دنیا

هند:

غذاهای هندی با جا به جایی شما بین خانه های یک منطقه، شهر و یا ایالت تغییر شکل می دهند. در جنوب هند پایه تمامی غذاها برنج است، و در شمال نان مخصوص Roti. گفتنی است که سفارش شما هرچه که باشد، و در هر کجای هند که باشد، لایه غلیظی از ادویه در غذای شما وجود دارد.

تایلند:

در رستوران های کنار جاده ای هند، چین و اقیانوسیه، سبک تایلندی یکی از پرطرفدارترین سبک های غذایی است. بشقاب های تایلندی با سیر و فلفل فراوان تهیه می شوند. دیگر ترکیبات مخصوص تایلندی ها آبلیمو، گشنیز و برگ لیمو است. این ترکیبات طعم خاص تایلندی را به غذاها می بخشند.

اسپانیا:

آشپزی کاتالانی، که بهترین آن در بارسلون یافت می شوند، از آن دست جاذبه هایی ست که گردشگران را از نقاط مختلف جهان به این منطقه می کشاند. زعفران و زیره سبز در بیشتر غذاهای این منطقه دیده می شوند. ترکیبی از خوراکی های سنتی و ادویه های مختلف سبک بارسلونی را به وجود می آورند: استفاده از خوراکی های دریایی و گوشت با سس زیاد تخصص آشپزان این منطقه است. شام وعده اصلی است، اما قبل از ساعت 9 منتظر آن نباشید.

مکزیک:

واقعیتی جادویی را با کیک ذرت مخصوص مکزیکی تجربه خواهید کرد! سبک مکزیکی کاملا تاثیر گرفته از سبک آشپزی اسپانیایی است، با اندکی دخل و تصرف از سبک های آفریقایی و فرانسوی. غذاهایی بر پایه ذرت و لوبیای مکزیکی، مانند تاکو، انچیلادا، و کِسادیلا شما را شیفته خود خواهند کرد.

ایتالیا:

غذا یکی از مهمترین صادرات ایتالیا است و می توان با شجاعت این را بیان نمود که جهان نیز به آن احتیاج دارد. حتی با وجود غذاهای متنوع هر منطقه، سبک غذاهای ایتالیایی کاملا معین است. پیتزا با خمیر نازک و پاستای al dente از جمله این غذاها هستند.

ژاپن:

بیشتر رستوران های ژاپنی روی سبک آشپزی معینی متمرکز می شوند، مثلا Yakitori(سرخ کردن مرغ و یا سبزیجات گریل شده)، سوشی و ساشیمی(انواع رول های ماهی) و Tempura(ترکیباتی چرب که همراه با خمیر تمپورا سرخ می شوند). و اما اوج هنر آشپزی ژاپنی در ظرف های کوچک Kaiseki خلاصه می گردد؛ از این سبک با عنوان هنر ظریف خوردن نیز یاد می گردد.

اندونزی و مالزی:

سبک غذایی اندونزی و مالزی ترکیبی از سبک های غذایی چینی، پرتغالی، هندی و بومی است. مردم این کشورها توسط خوراکی های خود، به زیبایی هرچه تمام تر خود را معرفی می نمایند. حضور برنج در بیشتر غذاها حکایت از زمین های بارور این منطقه دارد. آشپزی به سبک اندونزیایی و مالزیایی خیلی پیچیده به نظر نمی رسد.

فرانسه:

از پنیر تا انواع حلزون ها و نوشیدنی ها، فرانسوی ها به مزه دار کردن خوراکی ها شهره اند. سبک فرانسوی با تمام تنوع و تازگی اش، بهترین معرف برای خود است. در فرانسه هر منطقه سبکی خاص در آشپزی دارد. بسیاری از فرانسوی ها وعده میانی را وعده اصلی می دانند و بیشترین وقت و هزینه را برای آن در نظر می گیرند.

چین:

غذاهای چینی، چه در فروشگاه های کوچک خیابان های فرعی، و چه در رستوران های چند ستاره، همواره یکی از بهترین و پرطرفدارترین غذاها هستند. تعادل و توازن در تهیه این غذاها بیش از هر چیزی به چشم می خورد: خوراکی های سرد مانند میوه ها و سبزیجات برای فرونشاندن گرمای تند مورد استفاده قرار می گیرند. در این سبک، غذاهای متعدد محلی ای وجود دارند که به نسبت تاریخ و جغرافیای منطقه تغییر می نمایند.

یونان:

از الویه تا هشت پا، طعم غذاهای یونانی به تازگی و خلوص ترکیات آن بستگی دارد. از بین بردن و یا ترکیب طعم های اصلی مسئله ای نیست که روال معینی داشته باشد، به ویژه وقتی که پای نان تازه و گوجه مدیترانه ای به غذایتان باز می گردد. میان وعده های یونانی که در رستوران ها سرو می شوتد نیز فوق العاده هستند. جالب است بدانید در روزهای چهارشنبه و آدینه در رستوران های یونانی گوشت سرو نمی گردد.

منبع: زندگی روز
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 891

به "غذاهای محلی در کشورهای مختلف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی در کشورهای مختلف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید