15 طرز تهیه ماسک برای درمان لک و جوانسازی انواع پوست

به گزارش تایمر سرگرمی، ماسک سیب درختی به خاطر یکی از مفیدترین ماسک های خانگی برای داشتن پوستی لطیف و جوان است. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در ماسک سیب درختی می تواند از پوست شما در برابر چین و چروک و لکه های پوستی محافظت کند و پوستی زیبا و شاداب به شما ببخشد. اما طرز تهیه ماسک سیب چگونه است؟ آیا چیزی در خصوص فواید ماسک سیب می دانید؟ در این مقاله از در می توانید با روش تهیه ماسک سیب درختی برای پوست های مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص ماسک سیب شاداب کننده و تقویت کننده پوست پاسخ خواهیم داد.

15 طرز تهیه ماسک برای درمان لک و جوانسازی انواع پوست

فواید ماسک سیب درختی

سیب یکی از مفیدترین میوه هایی است که به میوه سلامتی معروف است و پزشکان مصرف یک عدد سیب را برای دوری از بیماری ها و سلامت بدن تجویز می نمایند. اما ماسک سیب نیز به علت داشتن ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B و بعلاوه مواد معدنی مختلف به درخشان شدن پوست و سلامتی آن یاری کند. مصرف سیب چه به صورت خوراکی و چه به شکل ماسک برای سلامت پوست مفید است و در از بین بردن مسائل پوستی نیز نقش مؤثری دارد.

ماسک سیب برای تسکین پوست های خشک و آبرسانی به پوست بسیار مفید است و سبب نرمی و لطافت پوست صورت می شود. استفاده از ماسک سیب می تواند چربی پوست را تنظیم کند و از ایجاد آکنه و چین و چروک های پوستی نیز جلوگیری کند.

آنتی اکسیدان های موجود در سیب از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و پوست را به فراوری کلاژن بیشتر تشویق می کند و در برطرف چین و چروک های پوستی نیز بسیار مؤثر است. اسید مالیک موجود در سیب پوست را لایه برداری می کند و در پاکسازی پوست نقش مؤثری دارد.

طرز تهیه انواع ماسک سیب

درست کردن ماسک سیب در خانه کار بسیار ساده ای است. برای تهیه ماسک سیب درختی می توانید از سیب میکس شده یا آب سیب طبیعی بهره ببرید. ترکیب عصاره سیب با سایر مواد مفید برای پوست نیز می تواند به تسریع بهبود مسائل پوستی و بعلاوه جوانسازی پوست شما یاری زیادی کند. در ادامه می توانید با روش تهیه ماسک سیب به چند روش مختلف آشنا شوید.

1- ماسک سیب و خیار برای پوست های چرب

یکی از رایج ترین دلایل چربی پوست، کم آبی آن است. درواقع زمانی که پوست کم آب می شود، غدد چربی با افزایش فراوری چربی سعی می نمایند تا این کم آبی را جبران نمایند. استفاده از خیار می تواند پوست را آبرسانی کند و از چرب شدن پوست جلوگیری کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب برای پوست های چرب

  • سیب درختی: 1 عدد میانه
  • خیار: 1 عدد

طرز تهیه ماسک سیب درختی و خیار

برای درست کردن ماسک سیب و خیار باید سیب و خیار را به صورت جداگانه رنده کنید. سپس سیب رنده شده را با 1 قاشق چای خوری آب خیار ترکیب کنید. حالا این ماسک را برای مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید و سپس با آب خنک بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید 2 تا 3 بار در هفته از این ماسک بهره ببرید.

2- ماسک سیب و ماست برای پوست های خشک

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به از بین بردن سلول های مرده پوست یاری می کند. استفاده از و سیب و ماست پوست را لایه برداری می کند و جلوی خشک شدن پوست را می گیرد.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب برای پوست های خشک

  • سیب درختی: 1 عدد میانه
  • ماست: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سیب درختی برای پوست های خشک

طرز تهیه ماسک سیب درختی با ماست بسیار ساده است. برای درست کردن این ماسک باید سیب را رنده کنید و با 1 قاشق غذاخوری ماست تازه ترکیب کنید. سپس این ماسک را با نوک انگشت به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. بعد از 15 تا 20 دقیقه می توانید پوستتان را با آب بشویید.

3- ماسک سیب و لیموترش برای درمان جوش

آب لیموترش تازه یک داروی قوی برای است که اثر ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد. و سیب موجب پاکسازی پوست می شود و منافذ پوست را تمیز می کند. این ماسک موجب ترمیم پوست می شود و از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و لیموترش

  • سیب: 1/2 یک عدد
  • آب لیموترش تازه: 1 قاشق چای خوری

روش تهیه ماسک سیب و لیموترش برای جوش

در طرز تهیه ماسک سیب درختی و لیمو باید سیب را کاملاً رنده یا میکس کنید. سپس آن را با 1 قاشق آب لیموترش تازه ترکیب نمایید. این ماسک را برای 5 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد صورتتان را با آب خنک بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید هفته ای 2 تا 3 بار از این ماسک بهره ببرید.

4- ماسک سیب و عسل برای درخشندگی پوست

منبع انواع ویتامین B، کلسیم، مس، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی و آهن است و آنتی اکسیدان های قوی دارد که برای سلامت پوست ضروری هستند. استفاده از ماسک سیب و عسل موجب پاکسازی و تغذیه پوست می شود و با از بین بردن ناخالصی ها ظاهری شفاف و درخشان به پوست شما می بخشد.

مواد لازم برای تهیه سیب و عسل

  • سیب درختی: 1 عدد
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک عسل و سیب

در طرز تهیه ماسک سیب درختی و عسل باید سیب را رنده کنید و 1 قاشق غذاخوری از آن را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. برای اثربخشی بیشتر می توانید 2 تا 3 بار در هفته از این ماسک بهره ببرید.

5- ماسک سیب و موز برای جوانسازی پوست

هر چقدر پوست شما خشک تر باشد، بیشتر در معرض پیری و چین و چروک قرار گرفته است. پتاسیم موجود در موز می تواند پوست را آبرسانی کند و از بروز چین و چروک جلوگیری کند. ماسک سیب و موز موجب افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به پوست می شود و به ترمیم پوست نیز یاری می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب برای جوانسازی پوست

  • موز: 1/2 یک عدد
  • سیب: 1 عدد

طرز تهیه ماسک سیب درختی برای جوانسازی پوست

برای درست کردن این ماسک با سیب باید ابتدا موز را با چنگال له کنید و با 1 قاشق غذاخوری سیب رنده شده ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب خنک بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید در هفته 2 تا 3 بار از این ماسک بهره ببرید.

6- ماسک سیب و زردچوبه برای روشن شدن پوست

ماسک و سیب پوست را لایه برداری می کند و با کنترل فراوری ملانین پوست موجب روشن شدن رنگ پوست می شود. آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه پوست را روشن می کند و به درخشندگی و زیبایی بیشتر پوست یاری می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و زردچوبه

  • سیب درختی: 1 عدد
  • زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه ماسک سیب درختی و زردچوبه

برای تهیه ماسک سیب و زردچوبه باید سیب را رنده کنید. سپس به میزان ای که ماسک شما حالت خمیری پیدا کند، به آن زردچوبه اضافه کنید. ماسک را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. برای اثربخشی بیشتر می توانید از این ماسک برای 2 بار در هفته بهره ببرید.

7- ماسک سیب و جو پرک برای برطرف قرمزی پوست

ماسک سیب و جو پرک پوست را پاکسازی می کند و برای ، ملتهب و آسیب دیده بسیار مفید است. این ماسک به بازسازی پوست یاری می کند و فواید بی نظیری برای سلامت پوست دارد.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و جو پرک

  • پوره سیب درختی: 1 قاشق غذاخوری
  • آرد پودر جو پرک: 3 قاشق چای خوری
  • شیر گرم: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سیب و جو پرک

در طرز تهیه ماسک سیب درختی و جو پرک باید سیب رنده شده و جو پرک آسیاب شده را با میزانی شیر گرم ترکیب کنید. اگر ماسک آبکی بود کمی آرد جو پرک و اگر غلیظ بود میزانی شیر به آن اضافه کنید. حالا به صورت دورانی ماسک را روی پوست ماساژ دهید و سپس اجازه دهید ماسک برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. در سرانجام می توانید پوست را با آب ولرم بشویید.

8- ماسک سیب و آلوئه ورا برای از بین بردن لکه های پوست

اگر در پی یک ماسک سیب برای لک صورت هستید، بهتر است و سیب را امتحان کنید. این ماسک از ترکیب سیب، و تهیه می شود و پوست را بازسازی و درخشان می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و آلوئه ورا

  • پوره سیب: 2 قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک سیب برای لک صورت

برای تهیه ماسک سیب برای صورت هایی که دارای لکه هستند، می توانید ژل آلوئه ورا، پوره سیب و روغن نارگیل را ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک پنبه ماسک را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه می توانید پوست را با آب ولرم بشویید.

9- ماسک سیب و برنج برای پاکسازی پوست

همانطور که می دانید برنج راز زیبایی خانم های آسیایی است و موجب درخشش و صافی پوست می شود. استفاده از ترکیب سیب و برنج می تواند پوست شما را نرم، لطیف و جوان کند و با پاکسازی پوست ظاهری مجذوب کننده تر به پوست ببخشد.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و برنج

  • پوره سیب: 1 قاشق غذاخوری
  • برنج پخته شده له شده: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن جوجوبا: 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک سیب و برنج برای پاکسازی

برای درست کردن ماسک سیب برای صورت باید پوره سیب، برنج و روغن جوجوبا را با هم ترکیب کنید. ماسک را برای 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. هر بار که ماسک در حال خشک شدن روی پوست بود کمی آب روی پوست بپاشید و یک لایه دیگر ماسک روی آن قرار دهید. بعد از 20 دقیقه می توانید پوستتان را بشویید.

10- ماسک سیب و زردآلو برای برطرف چین و چروک

ماسک سیب و زردآلو یک ترکیب بی نظیر برای و رساندن مواد مغذی به پوست است. این ماسک پوست را ترمیم و بازسازی می کند و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و زردآلو

  • پوره سیب درختی: 1 قاشق غذاخوری
  • زردآلو رسیده: 1/2 یک عدد
  • روغن بادام شیرین: چند قطره

طرز تهیه ماسک سیب و زردآلو

برای درست کردن ماسک سیب و زردآلو باید زرد آلو را با پشت چنگال له کنید و سپس پوره سیب و را اضافه کنید. این ماسک را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوستتان را با آب خنک بشویید.

11- ماسک سیب و کدو حلوایی برای پاییز و زمستان

با سرد شدن هوا پوست بسیار خشک و تحریک پذیر می شود. استفاده از و سیب درختی می تواند از پوست شما در برابر سرمای پاییز و زمستان جلوگیری کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و کدو تنبل

  • پوره سیب: 1 قاشق غذاخوری
  • پوره کدو حلوایی: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر گرم: 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک سیب و کدو حلوایی

برای درست کردن این ماسک با سیب باید پوره سیب، پوره کدو حلوایی و شیر گرم را با هم ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. در سرانجام می توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید و سپس از میزانی بهره ببرید.

12- ماسک سیب و شکر قهوه ای برای لایه برداری پوست

ماسک سیب، روغن زیتون و یکی از برترین انواع ماسک ها برای لایه برداری پوست است. این و سیب درختی به خاطر وجود شکر قهوه ای سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را به صورت عمیق پاکسازی می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و شکر قهوه ای

  • پوره سیب: 1 قاشق چای خوری
  • شکر قهوه ای: 3 تا 4 قاشق چای خوری
  • روغن زیتون: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک سیب و شکر قهوه ای

به منظور درست کردن این ماسک سیب برای صورت باید پوره سیب، شکر قهوه ای و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. سپس این ماسک را به صورت دورانی برای 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک 10 دقیقه دیگر روی پوستتان بماند و در نهایت آن را آبکشی کنید.

13- ماسک سیب و کشک برای تنظیم چربی پوست

اگر پوست چربی دارید و در پی یک راهکار طبیعی برای درمان این مشکل هستید، بهتر است ماسک سیب و کشک را امتحان کنید. این ماسک سیب پوست را آبرسانی می کند و موجب روشن شدن پوست نیز می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و کشک

  • سیب رنده شده: 1 قاشق چای خوری
  • کشک: 1 قاشق چای خوری
  • آب لیموترش تازه: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک سیب و کشک

برای تهیه این ماسک باید سیب، کشک و آب لیموترش را با هم ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت می توانید پوستتان را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کشک مایع و خشک در خانه

14- ماسک سیب شاداب نماینده و تقویت نماینده پوست

استفاده از ترکیب پوره سیب و جوانه گندم موجب لایه برداری و شاداب کردن پوست صورت می شود. این ماسک سیب درختی پوست را سم زدایی می کند و سلول های مرده را از بین می برد.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و جوانه گندم

  • پوره سیب: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر جوانه گندم: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سیب و جوانه گندم

برای تهیه این ماسک با سیب درختی می توانید پوره سیب و پودر جوانه گندم را با هم ترکیب کنید. این ماسک را برای 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

15- ماسک سیب و تخم مرغ برای درخشندگی پوست

ماسک سیب و تخم مرغ ظاهری مجذوب کننده و درخشان به پوست می بخشد و پوست را عمیقاً پاکسازی می کند. اگر در پی راهی ساده برای درخشندگی پوستتان هستید، بهتر است این ماسک را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب و تخم مرغ

  • سیب سبز: 1 عدد
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • ماست: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سیب و تخم مرغ

برای درست کردن این و سیب درختی باید پوره سیب سبز، عسل و ماست را با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را برای 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت می توانید پوستتان را با آب گرم بشویید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 ماسک سیب زمینی برای جوانسازی پوست

سوالات متداول

برترین ماسک سیب درختی برای لایه برداری پوست چیست؟

استفاده از ماسک پوره سیب، شکر قهوه ای و روغن زیتون برترین ترکیب برای لایه برداری پوست است.

فواید ماسک سیب چیست؟

ماسک سیب موجب درخشندگی، جوانسازی، آبرسانی و تنظیم چربی پوست می شود و با لایه برداری ظاهری درخشان به پوست می بخشد. ماسک سیب حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که در پاکسازی و کلاژن سازی پوست بسیار مؤثر است.

منابع: beautifulhameshablog، bespotted

منبع: افق کوروش
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2128

به "15 طرز تهیه ماسک برای درمان لک و جوانسازی انواع پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 طرز تهیه ماسک برای درمان لک و جوانسازی انواع پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید