شکم گردی خوشمزه در روسیه

به گزارش تایمر سرگرمی، آشنایی با غذاهای روسی

یکی از قسمت های لذت سفر بخش شکم گردی و آشنایی با غذاها و خوراکی های مقصدی است که راهی آن هستید. برای تجربه بسیاری از طعم ها و مزه ها، رفتن به رستوران های بومی و سفارش غذاهای اصیل فکر خوبی است. یکی از شکمگردی های خوشمزه جهان را در سفر به کشور روسیه تجربه کنید. بزرگی این کشور و تنوع اقلیم، فرهنگ و رسوم روس ها باعث شده غذاها و خوراکی هایشان هم از تنوع بالایی برخوردار باشند. پیشنهاد می کنیم در سفر به روسیه در خیابان های شهرهای معروف آن مثل مسکو و سنت پترزبورگ بگردید و با امتحان غذاها و خوراکی های روسی، خوش طعم ترین تجربه ها را با خود بازگردانید. خوب است بدانید مواد اولیه بسیاری از غذاهای روسی غنی و مقوی هستند. در این غذاها محصولات لبنی، صیفی جات، ماهی ها، سبزی های مختلف و … به چشم می خورند، روس ها از نمک و روغن برای تهیه غذاهایشان کمتر از ما استفاده می نمایند.

شکم گردی خوشمزه در روسیه

با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به معرفی چندین غذا، دسر و شیرینی معروف کشور روسیه بپردازیم.

بورش

بورش نوعی سوپ دارای سبزی، سیب زمینی، گوشت گاو، کلم و … است. از آنجائیکه این غذای آبکی دلچسب با ریشه چغندر طبخ می گردد به رنگ بنفش در می آید، صرف این سوپ داغ در شب های سرد روسیه حسابی گرمتان می نماید.

بلینی

بلینی نام پنکیک های نازک و شیرینی است که با آرد، شیر و تخم مرغ تهیه می گردد. آرد تهیه شده در بلینی می تواند آرد جو و یا گندم سیاه باشد. در بیشتر خانه های روسی ها بلینی غذای همیشگی است و اگر آنها وقت تهیه آن را نداشته باشند در همه فروشگاه ها می توانند بلینی آماده را تهیه نمایند.

شکلات آلنکا

در روسیه در پی یک شکلات خوشمزه هستید؟ ما خرید شکلات آلنکا را پیشنهاد می کنیم، شکلاتی که از سال 1965 در روسیه با عکسی از یک دختربچه روی جلد آن فراوری می گردد.

پاستیلای کولومنا

پاستیلای کولومنا (مارشمالو) نام جالب یک خوراک روسی است. خوراکی که از شیره قند، سیب ترش و عسل تهیه می گردد، صرف این خوراک به عنوان عصرانه فکر خوبی است.

چاک چاک

روس ها عاشق دسر شرقی به نام چاک چاک هستند. این دسر از تخم مرغ، عسل و آرد تهیه و بعد از پخت آغشته به شربت عسل می گردد.

اُکروشا

اُکروشا نوعی سوپ سرد روسی با ظاهری شبیه به آب دوغ خیار خود ما ایرانی هاست و در تابستان میل می گردد. برای تهیه این سوپ از خیار، تربچه، تخم مرغ آبپز، سیب زمینی آبپز، پیازچه و انواع گوشت استفاده می گردد.

گرچکا

گرچکا یا گندم سیاه یکی از محصولات پر مصرف در روسیه است. این محصول را با غلات اشتباه نگیرید، گرچکا میوه سبوس دار یک گیاه گلدار است. از آنجائیکه این محصول مقوی و طبع آن گرم است در بیشتر سفره های روسی دیده می گردد. با گرچکا و آب یا شیر نوعی حلیم روسی که مورد علاقه بسیاری از بچه ها است تهیه می گردد.

درانیکی

درانیکی بسیار شبیه به کوکو سیب زمینی ما ایرانی هاست که در روسیه به عنوان صبحانه صرف می گردد. روس ها درانیکی را با سماتا که ماده ای شبیه خامه ترش است، میل می نمایند. جالب است بدانید درانیکی در بلاروس به عنوان غذای ملی به شمار میرود.

گگل مگل

این ماده غذایی نیز نوعی دسر تهیه شده از شکر و زرده تخم مرغ است که گاهی با عسل، دارچین و یا لیمو صرف می گردد.

پیروک

پیروک البته از نوع روسی نوعی کیک پای است که با شیرینی جات و یا مواد غذایی دلخواه پر می گردد.

شیرینی زنجفیلی تولا

باید بگوئیم معروف ترین شیرینی در روسیه تولای زنجفیلی است. شیرینی گرد، کوچک و نسبتا خشک. جالب اینجاست این شیرینی محبوب تولستوی نیز بوده است.

پلمنی

در سفر به روسیه برای اینکه غذاهای سنتی این کشور را تجربه نموده باشید، می توانید پلمنی را امتحان کنید. این غذا در واقع خمیری دایره ای است که داخلش را با گوشت پر می نمایند و می پزند. گاهی این غذا خشک و گاهی .به شکل سوپ صرف می گردد

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1965

به "شکم گردی خوشمزه در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردی خوشمزه در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید