شروع ترخیص کالا از گمرکات بدون کدرهگیری بانک از امروز

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون فنی گمرک گفت: ادعای بانک مرکزی این است که یک میلیارد دلار کالا هنوز اظهار گمرکی نشده اما دارای کد رهگیری است که در نامه ای به بانک مرکزی درخواست کردیم اسامی این افراد را اعلام نمایند.

شروع ترخیص کالا از گمرکات بدون کدرهگیری بانک از امروز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در تبادل نظر با خبرنگار مهر، درباره اطلاعیه اخیر بانک مرکزی، گفت: ادعای بانک مرکزی این است که یک میلیارد دلار کالا هنوز اظهار به گمرک نشده اما دارای کد رهگیری است. همچنین در ادعای دیگری بانک مرکزی اعلام نمود که 350 میلیون دلار اظهار گمرکی شده ولی ترخیص نشده است در این باره نامه ای به بانک مرکزی زدیم و درخواست کردیم اسامی این افراد را به ما اعلام نمایند. درصورتی که این ادعا صحت داشته باشد به قید فوریت کالا را متروکه خواهیم کرد اما تا کنون لیستی به ما اعلام نشده است.

وی درباره آخرین شرایط تسهیلات گمرکی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در بندر شهید رجایی تصمیم گیری شد، توضیح داد: بنابر آخرین مصوبه کالای مواد اولیه فراوری و کالاهای اساسی که از 10 آبان 99 به قبل در گمرکات هستند بدون کد رهگیری می توانند ترخیص گردد که لیست آنها توسط وزارت صمت به ما اعلام شده و از امروز درحال ترخیص این کالاها هستیم.

ارونقی در زمینه شرایط مواد سلولزی مانده در گمرک نیز گفت: حدود 10 میلیون دلار مواد سلولزی در گمرک وجود دارد. 10 میلیون دلار از سایر موادی که برای پوشک احتیاج است نیز در گمرک موجود است و مشکل خاصی برای ترخیص ندارند فقط باید کد ترخیص و کدرهگیری بانک را داشته باشند که با مصوبه اخیر همه آنها امکان ترخیص دارند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1278

به "شروع ترخیص کالا از گمرکات بدون کدرهگیری بانک از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ترخیص کالا از گمرکات بدون کدرهگیری بانک از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید