آئودی آر اس ئی، ترون جی تی؛ درباره یک خودرو سطح بالا آلمانی

به گزارش تایمر سرگرمی، قطعا یکی از مهم ترین محصولات بازار جهانی خودرو در کلاس اسپرت، آر اس ئی-ترون جی تی از کمپانی آئودی است. این خودرو سطح بالا از پلتفرم پیشرفته از طریق پورشه و آئودی استفاده می کند و در طراحی نیز زیبایی خاصی را برای عرضه همراه خود دارد.

آئودی آر اس ئی، ترون جی تی؛ درباره یک خودرو سطح بالا آلمانی

به گزارش عصر ایران، آئودی آر اس ئی-ترون جی تی 2023 (Audi RS E-Tron GT Review) در بازار آمریکا حدود 145 هزار دلار قیمت دارد و از این منظر نیز جز محصولات لوکس و گران قیمت طبقه بندی می شود. نمونه ای که تصاویرش را در مطلب حاضر مشاهده می کنید با توجه به حضور آپشن، برچسب قیمت 165 هزار دلاری را بر تن دارد.

آئودی ئی-ترون تازه در بحث طراحی به شدت پیرو زبان طراحی مورد علاقه آئودی است که چندین نسل در خودرو های اسپرت مختلف خود و همچنین انواع سدان ها و شوتینگ برک های آتشین خود مورد استفاده قرار داده است. پس قرار نیست یک خودرو کاملا متفاوت را ببینم، اما از طرف دیگر، این زبان طراحی آلمانی مرگ ندارد و یک نسخه مادام العمر محسوب می شود. پس همه چیز کماکان مجذوب کننده و دلبربا به نظر می رسد.

جلوپنجره بسته حکایت از قلب الکتریکی آئودی آر اس ئی-ترون جی تی دارد، اما در قسمت هایی از سپر چندین ورودی هوا جانمایی شده تا حس تهاجمی و اسپرت آن حفظ شود.

شیب سقف به نحو استادانه ای به انتهای خودرو ختم می شود. اگر این آئودی را در شرایطی که فقط میزانی از گلگیر جلو معین باشد، ببینید و نسبت به تریم آن آشنایی نداشته باشید احتمالا گمان می کنید که با یک کوپه 2 درب روبرو هستید، اما در حقیقت این یک سدان کاملا اسپرت است که پیش روی شما قرار گرفته است.

نمای عقب نیز با چراغ های اصلی یکپارچه و تداوم گلگیر های حجیم عقب بسیار قلدر و قدرتمند به نظر می رسد.

رینگ های اختصاصی آلومینیومی آئودی در میزان 21 اینچی نیز دقیقا برابر با میزان متفاوت بودن طراحی خودرو، خاص و غیر تکراری است.

آئودی آر اس ئی-ترون جی تی

آئودی در ارائه کابین باکیفیت و فناورانه همواره ساده و موثر عمل کرده و اینجا نیز شرایط مشابهی را شاهد هستیم. نمایشگر 10.1 اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی، پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی حرفه ای از برند بنگ اند اولافسن به عنوان آپشن استاندارد، نورپردازی هوشمند داخلی قابل تنظیم و... بخشی از فناورانه های این فضا هستند.

اما سراغ مجذوب کننده ترین قسمت ماجرا یعنی پیشرانه می رویم. این هیولای خوش سیما از 2 موتور الکتریکی با مجموع خروجی 637 اسب بخار و گشتاور 830 نیوتن متر استفاده می کند. انرژی مورد نیاز پیشرانه از بسته باتری 93.4 کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی 373 کیلومتر را در شرایط شارژ کامل، ممکن می سازد.

باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی 270 کیلووات دی سی می کند تا طی 23 دقیقه، ظرفیتش از 5 به 80 درصد برسد! اما با شارژر استاندارد 9.6 کیلوواتی 240 ولت به 10.5 ساعت زمان نیاز است تا از 0 به 100 تکمیل ظرفیت شود.

سامانه تمام چرخ محرک الکتریکی با توجه به حضور 2 قلب الکتریکی در آئودی ئی-ترون فعال است و خودرو طی 3.1 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد.

وزن این آئودی 2331 کیلوگرم است.

در رابطه با ایمنی باید به گواهینامه سطح 2 رانندگی خودران اشاره کنیم که البته همچنان نیازمند ارتباط کامل دست راننده با فرمان است، اما مجموعه ای کامل از بروزترین سنسورها، دوربین ها و دستیار های ایمنی اینجا حضور دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2215

به "آئودی آر اس ئی، ترون جی تی؛ درباره یک خودرو سطح بالا آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئودی آر اس ئی، ترون جی تی؛ درباره یک خودرو سطح بالا آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید