دیدنی ترین مکان های اروپا

به گزارش تایمر سرگرمی، نُه ماه پیش، پیتر شاو از کار خود کناره گیری کرد تا سفری را شروع کند که پایانی مشخص نداشت. در این مقاله او به ده انتخاب خود در میان مکان های دیدنی اروپا اشاره می نماید که نباید در سفر خود از دست بدهید.

دیدنی ترین مکان های اروپا

درست کردن لیستی از 5 جاذبۀ برتر گردشگری در اروپا مشکل است.

از هرچه بگذریم، اروپا قارۀ بسیار پهناوری است و تعداد مکان های دیدنی آن به طرز مسخره ای زیاد است.

  1. کاپادوکیا، ترکیه

سنگ های جادویی، دودکش های سحرآمیز یا… - مهم نیست آنها را چه بنامید - در هر صورت این سنگ ها بی نظیر هستند.

این برج های با هیبت که از دل زمین بیرون زده اند، به همان میزان در کاپادوکیا فراوان اند که فرش فروشان در بازار عظیم، و چیزی که حتی باعث مجذوب نماینده تر شدن آنها می گردد این است که درون تعداد زیادی از آنها خالی شده و حکاکی گشته و اینگونه مکان هایی برای سکونت به وجود آمده اند که به نظر می آید برای یک فیلم علمی تخیلی مناسب تر باشند تا مرکز ترکیه.

کوشش کنید یکی از مجذوب نمایندهترین و متروک ترین مکان های روی زمین را تصور کنید که تاریخی قرص و محکم، حس ماجراجویی شدید و غروب های تماشایی دارد.

کاپادوکیا دقیقا اینگونه است. این منطقه که در جهت کهنِ جادۀ ابریشم قرار گرفته است، از اواخر عصر برنز انسان ها را در درون خود سکنی داده است و باقی ماندۀ تمدن های مختلفی که زمانی اینجا را خانه می نامیدند، اکنون در سراسر آن پراکنده شده است.

کلیساهای زیرزمینی، خانه هایی در اندازۀ معمول که از سنگ چخماق درست شده اند و بالن سواری، همگی یاری می نمایند که کاپادوکیا به یکی از خاطره انگیزترین تجربه های شما تبدیل گردد.

  1. ساگرادا فامیلیا، اسپانیا

گادی معماریست که در حرفه خود از جایگاهی مشابه انیشتن در فیزیک برخوردار است. به نظر من، این بنا فوق العاده ترین دستاوردِ معماریِ بشر است و اهرام ثلاثه مصر، باغ های معلق و دژ آکروپولیس همگی می بایست در برابر ابهت آن سر تعظیم فرود آورند.

این بنا مشابه هیچ چیزی نیست که تا به حال دیده اید. به گفتۀ یک گردشگر آمریکایی که حرف هایش را اتفاقی شنیدم چه نبوغ دیوانه واری توانسته است چنین بنایی را برپا کند؟! گادی قسمت داخلی کار خود را جنگل روحانی نامگذاری نموده است و براستی که این ساختمان شما را به یاد چیزی ارگانیک، و حتی زنده می اندازد… بیرون ساختمان به آن میزان ای خوب است که هرکسی را محسور میزان ها، پیچیدگی ها، و ارتباط شکل های خود کند.

شاید که درون این کلیسای جامع هم اندازۀ نمای خارجی آن برای بیننده بیگانه نباشد، اما به همان میزان با اقتدار و جالب است. رنگ ها، شکل ها، ستون ها، مقیاس ها، استفاده از نور و آهن و… همگی باعث شده اند که این بنا به راستی نفس بیننده را بند آورد. من نمی توانم به هیچ چیز دیگری فکر کنم که به وسیله انسان ساخته شده باشد و بتواند حتی اندکی به عظمت این کلیسا نزدیک گردد.

  1. بروژ ، بلژیک

بروژ یکی از شهر های قرون وسطاییِ اروپا است که به برترین شکل ممکن از آن نگهداری شده است. ممکن است که بدی بروژ در این باشد که هر کسی از وجود آن آگاه است! اما با این وجود، ارزش دارد که اگر به اروپا سفر می کنید، یکی دو روز از وقت خود را به گشت و گذار در این شهر اختصاص دهید.

بروژ بر روی کانال های آب بنا شده است، شهر رویاییِ کسانی است که به تاریخ عشق می ورزند و یکی از برترین میدان های متعلق به قرون وسطی را در کل اروپا درون خود جای داده است؛ میدانی که با برج و ناقوس اش، و با معماری گوتیک خود می تواند هر کسی را مجذوب گرداند. یک دوچرخه کرایه کنید و در امتداد کانال های بروژ به گردش بپردازید (البته در تابستان).

به راحتی می توان در طی حدودا یک ساعت تمام شهر را گشت، البته اگر نخواهید کانال های شهر را دنبال کنید، هنوز هم جهت های باریک و خیابان های سنگ فرش شدۀ بسیاری وجود دارند که بتوانید در آنها به گردش و کاوش بپردازید.

  1. برج لندن

می توان گفت که یک قسمت کوچک از وجود من هست که رویایی احمقانه را در سر می پروراند: من بر بالای یک اسب جنگی نشسته ام، و مردان آماده به رزم خود را به سوی جنگی باشکوه راهنمایی می کنم… باشد، اعتراف می کنم که این رویا چندان هم واقع گرایانه نیست، چرا که کافی است به شرایط دارو، بهداشت و مراسم های مذهبی در قرن دوازده فکر کنم تا محکم به سال فعلی، یعنی 2013، بچسبم.

با این وجود، برح لندن یک تجربه بی نظیر برای هر کسی است که به تاریخ انگلستان یا اینکه قرون وسطی علاقه داشته باشد.

موزه های مختلفی که درون دیوار های این برج وجود دارند و بعلاوه برج سفید هر دو موجب شناخته شدن آن به اسم یکی از جاذبه های برتر اروپا می شوند، مخصوصا با توجه به زمینۀ تاریخی این بنا.

جالب است بدانید که عظیمترین و کوچکترین مجموعه از زره های فلزی هم در این مکان به نمایش در آمده اند. درست است، در این موزه حتی می توان زره های متعلق به غول ها و کوتوله ها را هم مشاهده کرد. بی نظیر است.

  1. اردوگاهِ کارِ اجباریِ ساچ سِنهازن، برلین

ساچ سنهازن مکانی وحشتناک است. موزۀ یادبود های آن به شما اجازه می دهد که برای یک روز پا جای زندانیان کار اجباری بگذارید و سختی های آنها را لمس کنید. تجربۀ ساچ سنهازن، مجذوب نماینده و به همان میزان آزاردهنده است، یکی از تجربه های مهم برای هر کسی که به برلین سر می زند.

منتظر قسمت بعدی این مقاله در خبرنگاران باشید…

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای دیدنی توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1701

به "دیدنی ترین مکان های اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین مکان های اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید