برترین گذرنامه ها متعلق به کدام کشورها است؟ (قسمت اول)

به گزارش تایمر سرگرمی، بر اساس رتبه بندی یک سازمان معتبر دنیای به نام Henley & Partners Visa Restriction Index، کشورهایی را برایتان معرفی خواهیم کرد که برترین گذرنامه های دنیا را در اختیار دارند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

برترین گذرنامه ها متعلق به کدام کشورها است؟ (قسمت اول)

به منظور داشتن سفری امن و نیز کامل بودن مدارک هویت شناسی شخصی، تهیه گذرنامه امری ضروری تلقی می گردد. امروز، به سادگی می توان متوجه این موضوع شد که گذرنامه بعضی از کشورها به لحاظ دسترسی به اقصی نقاط دنیا و نیز مقبولیت دنیای، بسیار بهتر از گذرنامه های دیگر کشورها است. سازمان Henley & Partners که شرکتی واقع در لندن است، اخیرا مطلبی منتشر نموده که طی آن، شاخص محدودیت های ویزا سال 2016 خود را عنوان نموده است.

کشورهای اتحادیه اروپا و نیز آمریکای شمالی در صدر این لیست قرار دارند. پر واضح است که کشورهای ذیل، دارای مالی قدرتمند و نیز معروفیت دنیای هستند که توانسته اند اعتماد شهروندان خود در سراسر دنیا را جلب نمایند. به همین ترتیب، چنین اعتماد و اطمینانی این اجازه را به مسافران کشورهای مربوطه می دهد تا بدون هیچ مسئله ای وارد خاک کشورهای متعددی شوند. در ادامه با لیست این کشورها آشنا خواهیم شد که به علت احترام و معروفیتی که در سطح دنیا کسب نموده اند، شهروندانشان می توانند تنها با گذرنامه خود وارد مرز کشورهای گوناگونی شوند.

11. آمریکا (اجازه ورود به 174 کشور دنیا بدون ویزا)

شهروندان آمریکایی که گذرنامه این کشور را در اختیار دارند، در دسترسی بدون ویزا به 174 کشور دنیا با بلژیک، هلند و دانمارک برابر هستند؛ با این حال، بعضی از کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و چند کشور آسیایی محدودیت ویزا برای ورود شهروندان آمریکایی به خاک خود را حذف ننموده اند.

بعضی از مقاصد گردشگری پرطرفدار برای آمریکایی ها عبارت اند از مکزیک، هاوایی، کانادا، فرانسه، ایتالیا، جزایر باهاما، آلمان، جامائیکا، ژاپن و چین.

طبق آمار و ارقامی که از بانک دنیای منتشر شده، آمریکایی ها در سال 2013 مبلغ 136.7 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

10. هلند (اجازه ورود به 174 کشور دنیا بدون ویزا)

شهروندان هلندی که گذرنامه این کشور را در اختیار دارند، در دسترسی بدون ویزا به 174 کشور دنیا با بلژیک و دانمارک برابر هستند؛ با این حال، بعضی از کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و چند کشور آسیایی محدودیت ویزا برای ورود شهروندان هلندی به خاک خود را حذف ننموده اند.

این موضوع اهمیت چندانی ندارد، چراکه هنوز هم 174 کشور دیگر وجود دارند که هلندی ها می توانند بدون اخذ ویزا به آن ها سفر نمایند. کشورهایی که هلندی ها عمدتا به آن ها سفر می نمایند عبارت اند از فرانسه، آلمان، اسپانیا و ترکیه.

طبق آمار و ارقامی که از بانک دنیای منتشر شده، هلندی ها در سال 2013 مبلغ 20.8 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

9. دانمارک (اجازه ورود به 174 کشور دنیا بدون ویزا)

شهروندان دانمارکی که گذرنامه این کشور را در اختیار دارند، در دسترسی بدون ویزا به 174 کشور دنیا با بلژیک برابر هستند؛ با این حال، بعضی از کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و چند کشور آسیایی محدودیت ویزا برای ورود شهروندان دانمارکی به خاک خود را حذف ننموده اند.

البته دانمارکی ها 174 کشور دیگر در لیست خود دارند که می توانند بدون ویزا به آن ها سفر نمایند؛ بنابراین جای نگرانی برایشان وجود نخواهد داشت. از جمله مقاصد گردشگری موردعلاقه دانمارکی ها می توان به ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، نیویورکِ آمریکا، تایلند و جزیره ی مایورکا (در شرق اسپانیا) اشاره نمود.

طبق آمار و ارقامی که از بانک دنیای منتشر شده، دانمارکی ها در سال 2013 مبلغ 10.2 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

8. بلژیک (اجازه ورود به 174 کشور دنیا بدون ویزا)

شهروندان بلژیکی که دارای گذرنامه این کشور هستند می توانند بدون احتیاج به ویزا، به 174 کشور مختلف دنیا سفر نمایند. با این حال، بعضی از کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و چند کشور قدرتمند آسیایی محدودیت ویزا برای ورود شهروندان بلژیکی به خاک خود را حذف ننموده اند.

البته بلژیکی ها با وجود 174 کشور دیگر دنیا که می توانند بدون ویزا به آن ها سفر نمایند، احساس محدودیت نخواهد کرد. بعضی از کشورهایی که مردم بلژیک علاقه مند به سفر به آن ها هستند، عبارت اند از اسپانیا، یونان، فرانسه و ایتالیا.

طبق آمار و ارقامی که از بانک دنیای منتشر شده، بلژیکی ها در سال 2013 مبلغ 24 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

7. بریتانیا (اجازه ورود به 175 کشور دنیا بدون ویزا)

شهروندان بریتانیایی که گذرنامه این کشور را در اختیار دارند، در دسترسی بدون ویزا به 175 کشور دنیا با اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و فنلاند برابر هستند؛ با این حال هنوز هم بعضی از کشورهای آفریقایی و بعضی از کشورهای قدرتمند آسیایی محدودیت ویزا برای ورود شهروندان بریتانیایی به خاک خود را حذف ننموده اند.

انگلیسی ها عمدتا ترجیح می دهند تعطیلات خود را در اسپانیا، فرانسه و پرتغال بگذرانند، البته چندین مقصد گردشگری دیگر از جمله دریای کارائیب، فلوریدای آمریکا، مصر، قبرس، شمال آفریقا و جزایر قناری نیز در لیست گردشگری بریتانیایی ها وجود دارد.

طبق آمار و ارقامی که از بانک دنیای منتشر شده، بریتانیایی ها در سال 2013 مبلغ 68 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

این مقاله ادامه دارد...

منبع: کجارو / worldatlas.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1928

به "برترین گذرنامه ها متعلق به کدام کشورها است؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گذرنامه ها متعلق به کدام کشورها است؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید