این تجربه های هیجان انگیز در سفر را حتما امتحان کنید!

به گزارش تایمر سرگرمی، سفر کردن یکی از برترین راه ها برای کشف جهان و خودمان است. سفر ما را با فرهنگ ها، زبان ها، طبیعت ها و افراد مختلف آشنا می نماید و ما را به چالش می کشد. سفر بعلاوه می تواند منبعی برای تجربه های هیجان انگیز باشد که شاید در زندگی روزمره ما اتفاق نیافتد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران به بعضی از این تجربه های هیجان انگیز که می توانید در سفر خود داشته باشید، اشاره می کنیم.

این تجربه های هیجان انگیز در سفر را حتما امتحان کنید!

پرواز با هواپیماهای کوچک

قطعا یکی از تجربه های هیجان انگیز در سفر پرواز با هواپیماهای کوچک است. اگر دوست دارید از منظره ها زیبای زمین از بالا لذت ببرید و بعلاوه حس نشستن در کابین خلبان را تجربه کنید، پرواز با هواپیمای کوچک گزینه مناسبی است. شما می توانید با یک خلبان حرفه ای به صورت خصوصی یا گروهی پرواز کنید و به نقاط دور افتاده و مجذوب نماینده سفر کنید. بعضی از این نقاط عبارتند از:

  • جزیره فارو در اقیانوس اطلس، که دارای منظره ها سرسبز، صخره ای و خیره نماینده است.
  • گراند کانیون در آمریکا، که یکی از عظمت آمیزترین آثار طبیعت است.
  • جزیره لورد هو در اقیانوس آرام، که یک قلعه مرجانی است و دارای زندگی دریایی فوق العاده است.

قایق سواری در آب های خروشان

اگر دوست دارید با قدرت آب بازی کنید و تحمل خطر را دارید، قایق سواری در آب خروشان گزینه مناسبی است. شما می توانید با یک قایق کوچک و چند نفر دیگر به رودخانه های پرآب و پرجریان بروید و از موج ها، سراشیبی ها و گرداب ها عبور کنید. این تجربه هم مهارت و تعادل شما را می سنجد و هم ادرنالین شما را بالا می برد. قایق سواری می تواند یکی از تجربه های هیجان انگیز در سفر باشد. بعضی از این رودخانه های عبارتند از:

  • رودخانه زامبزی در آفریقا، که یکی از بزرگترین و خطرناک ترین رودخانه های جهان است و دارای حیات وحش متنوع است.
  • رودخانه کلورادو در آمریکا، که از دل گراند کانیون عبور می نماید و دارای منظره ها بسیار زیبا است.
  • رودخانه فوتالفو در شیلی، که یکی از پرآب ترین و سفیدترین رودخانه های جهان است و دارای چشمه های آب گرم است.

پیاده روی بر روی پل های معلق

اگر دوست دارید از ارتفاعات بالا لذت ببرید و حس تعلق به طبیعت را تجربه کنید، پل های معلق گزینه مناسبی است. شما می توانید از یک پل نازک و لرزان که بین دو نقطه در جنگل یا کوهستان کشیده شده است، عبور کنید و به منظره ها خیره نماینده نگاه کنید. البته باید مواظب باشید که تعادل خود را از دست ندهید و از باد و حرکات ناگهانی بترسید. بعضی از این پلهای معلق عبارتند از:

  • پل معلق کپیلانو در کانادا، که 140 متر طول و 70 متر ارتفاع دارد و بین دو سمت دره کپیلانو قرار گرفته است.
  • پل معلق هنگینگ در نپال، که بالاترین پل معلق جهان است و بین دو روستای دورافتاده در منطقه اورست قرار گرفته است.
  • پل معلق تیرول در اتریش، که 406 متر طول و 110 متر ارتفاع دارد و بین دو قله کوهستانی قرار گرفته است.

بالن سواری بر فراز کاپادوکیا ترکیه

یکی از تجربه های هیجان انگیز در سفر ترکیه، پرواز با بالن های هوای گرم در کاپادوکیا است. این منطقه یکی از جاذبه های تماشای ترکیه است که دارای منظره ها زیبا و عجیب است. شما می توانید از بالای آسمان به کلیسا های باشکوه و ستون های عجیب شکل که به اهرام، مخروط ها، قارچ ها و کلاه های مختلف شباهت دارند، نگاه کنید. شما بعلاوه می توانید با کبوتران در آسمان پرواز کنید و از تور ترکیه لذت ببرید.

قفس مرگ استرالیا

اگر دوست دارید از نزدیک با بزرگ ترین کروکودیل های آب شور استرالیا روبرو شوید، م ی توانید به پارک کروکودیل داروین استرالیا بروید. در اینجا شما و یک همراهتان می توانید به مدت 15 دقیقه در یک قفس شیشه ای وارد آب شوید و از فاصله چند اینچی به کروکودیل ها نگاه کنید. یک راهنما هم با شما هست تا از شما مراقبت کند. این تجربه هیجان انگیز در سفر را از دست ندهید.

مسابقه تاکسی موتوری در تایلند

این تجربه فقط برای افراد بسیار شجاع است. گردشگران می توانند با تاکسی موتوری ها در کرآبی و بانکوک سوار شوند و از مانورهای پرهیجان و سریع لذت ببرند. آنها می بینند که چگونه تاکسی موتوری ها با فاصله خیلی کم از اتوبوس ها و تاکسی های دیگر در خیابان های پر رفت و آمد عبور می نمایند. بدون شک مسابقه تاکسی موتوری یکی از تجربه های هیجان انگیز در سفر است.

غذا خوردن بین زمین و آسمان

اگر دوست دارید غذای خود را در آسمان بخورید، می توانید به کشورهایی مثل چین و بلژیک بروید. در اینجا شما و دوستانتان می توانید در یک میز که با یک جرثقیل به ارتفاع بیش از 50 متر برده می گردد، نشسته و از غذای خود لذت ببرید. شما همزمان با خوردن غذا، به ترس از ارتفاع خود هم سرانجام می دهید. این تجربه حدود 1 ساعت زمان می برد و اگر کسی قبل از سرانجام آن احتیاج به رفتن به سرویس بهداشتی داشته باشد، باید همه با هم پایین بیایند. این میز غذا که در فضای بین زمین و آسمان قرار گرفته است، خاطره ای ناب برای شما به جا می گذارد و یکی از برترین تجربه های هیجان انگیز در سفر به شمار می رود.

هیجان انگیزترین تله کابین جهان در چین

کوه دروازه بهشت (تینمن چن) یکی از جاذبه های طبیعی چین است که در استان شمالی هنون و 8 کیلومتر پائین تر از شهر ژنگ جیانگ (دین سابق) واقع شده است. برای رسیدن به این کوه و تماشا منظره ها زیبای آن، بازدید نمایندگان دو گزینه دارند. گزینه اول صعود از 999 پله است که بدون هیچ سکوئی برای توقف و استراحت، به بالای کوه می رسد. گزینه دوم سوار شدن بر تله کابین طولانی ترین جهانست که با طول 7455 متر و ارتفاع 1279 متر، مسیر کوه را طی می کند. این تله کابین 28 دقیقه زمان می برد تا به مقصد برسد.

رالی هیمالیا در هند

رالی هیمالیا یک مسابقه منحصر به فرد است که 5 روز زمان می برد. در این مسابقه شما می توانید در ارتفاعات بلند هیمالیا رانندگی کنید. اما این کار آسان نیست. شما باید مهارت، قدرت و استقامت خود را نشان دهید. زیرا شما باید 2 روز در ارتفاع 4572 متری با هوای سرد و کم اکسیژن رانندگی کنید. رالی هیمالیا یکی از تجربه های هیجان انگیز در سفر به شمار می رود.

جمع بندی تجربه های هیجان انگیز در سفر

سفر کردن یکی از راه های کشف جهان و خودمان است. اما بعضی از سفرها فقط برای سرگرمی و استراحت نیستند. بلکه منبعی برای تجربه های هیجان انگیز و ماجراجویانه هستند. این تجربه ها ممکن است شامل پرواز با هواپیمای کوچک، قایق سواری در آب شدید، پلهای معلق، پذیرایی در آسمان، رالی هیمالیا و پرواز با بالن هوای گرم باشند. این تجربه ها نه تنها ادرنالین ما را بالا می برند، بلکه مهارت و تعادل ما را هم می سنجند. این تجربه ها خاطرات ناب و فراموش نشدنی برای ما به جا می گذارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2295

به "این تجربه های هیجان انگیز در سفر را حتما امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تجربه های هیجان انگیز در سفر را حتما امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید