8 واقعیت شگفت انگیز درباره بدن که نمی دانستید!

به گزارش تایمر سرگرمی، اگر فکر می کنید هنگام سرخ شدن فقط صورت شما مانند گوجه فرنگی سرخ می گردد باید بدانید که در اشتباه هستید؛ همزمان با سرخ شدن صورت قسمت داخلی معده نیز سرخ می گردد.

8 واقعیت شگفت انگیز درباره بدن که نمی دانستید!

بدن انسان بدون شک یکی از پیچیده ترین خلقت ها را دارد که در این گزارش به برخی از واقعیت های شگفت انگیز آن اشاره شده است.

بدن انسان توده ای جذاب از استخوان، خون و گوشت است و مطالعه و آنالیز آن را به یک موضوع شگفت انگیز تبدیل می نماید. تا به حال فکر نموده اید که چه اسرار دیگری در بدن انسان نهفته است؟ در ادامه به برخی از شگفتی های آن از تومور های دارای دندان گرفته تا قلبی که حتی در خارج از بدن هم می تپد، اشاره شده است که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

به گفته محققان کالج پزشکی آلبرت انیشتین، رژیم زیاد باعث می گردد مغز خودش را بخورد. وقتی بدن برای مدت طولانی گرسنه می ماند، هنگامی که سلول ها به شدت کوشش می نمایند مواد مغذی را دریافت نمایند، هیپوتالاموس آغاز به مغز خواری می نماید؛ این امر عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد؛ بنابراین اگر می خواهید مغزتان همچنان کارآیی خود را حفظ کند یک رژیم متعادل داشته باشید.

اگر فکر می کنید هنگام سرخ شدن فقط صورت شما مانند گوجه فرنگی سرخ می گردد باید بدانید که در اشتباه هستید؛ همزمان با سرخ شدن صورت قسمت داخلی معده نیز سرخ می گردد.

وقتی گونه های شما کاملا گرم و سرخ می گردد، سیستم عصبی واکنش نشان داده و باعث می گردد جریان خون در بدن افزایش یابد. آدرنالین رگ های خونی را گشاد می نماید و سرعت خون و اکسیژن رسانی به صورت و پوشش معده شما را تسریع می بخشد و باعث قرمزتر شدن گونه ها و معده می گردد.

در بدن انسان چربی کافی وجود دارد تا اندازه ای که می توان از آن 7 تکه صابون فراوری کرد. در ترکیب صابون تا حدی چربی و روغن استفاده می گردد که این مواد از منابع حیوانی و گیاهی تامین می گردد. چربی ها باید با قلیایی قوی مانند سدیم (برای فراوری صابون سخت) یا هیدروکسید پتاسیم (اگر صابون مایع می خواهید) ترکیب شوند، به این فرآیند صابون سازی گفته می گردد.

این غیر ممکن به نظر می رسد، اما به لطف دستگاه شگفت انگیز سیستم مراقبت از عضو (OCS)، اکنون می توان قلب را در خارج از بدن انسان زنده نگه داشت. سیستم مراقبت از اعضای بدن (OCS) توسط TransMedics در حال تحول در پیوند فوری پیوند اعضاست.

پیش از این، قلب و اعضای بدن اهداء نماینده باید درون خنک نماینده های پلاستیکی روی یخ قرار می گرفتند و باید در سریعترین زمان ممکن به بیمارستان مقصد برده می شدند که در بسیاری از موارد قلب یا به موقع به آنجا نمی رسد یا به دلیل سرمای زیاد یخ آسیب می بیند.

اما با پیشرفت علم در حال حاضر، قلب می تواند گرم و تپنده تحویل داده گردد و در شرایط مطلوب تری برای پیوند قرار گیرد. این دلگرم نماینده است که بدانید اکنون با این فناوری جدید می توان بسیاری از زندگی ها را نجات داد.

این تومور های عجیب و غریب تراتوم (کلمه یونانی به معنای تومور های هیولا) نامیده می شوند. پیشنهاد می گردد پس از خواندن این مطلب به دنبال تراتوم ها نباشید، زیرا دیدن آن ها کمی ناراحت نماینده است. به هر حال دندان هایی که از تومور رشد می نمایند، منظره زیبایی ندارند.

تراتوماس یک تومور سلول جوانه ای است که ممکن است حاوی چندین نوع مختلف بافت مانند دندان، مو، عضله و استخوان باشد. آن ها معمولا در تخمدان و استخوان دنبالچه ظاهر می شوند. در برخی موارد آن ها در سیستم عصبی مرکزی مانند مغز یا نخاع نیز رخ می دهند.

آیا تابه حال شنیده اید که مردم در خصوص فروش کلیه خود برای جدیدترین آیفون شوخی نمایند؟ این احتمال وجود دارد که آن ها گاهی هم جدی گفته باشند، زیرا از هر عضو دوتایی که دارید تنها یکی از آن ها برای زنده ماندن و ادامه زندگی روزمره ضروری است.

طبق بنیاد ملی کلیه، حتی اگر یکی از کلیه های خود را اهداء کنید، باز هم می توانید با مسائل سلامتی کمی یا بدون مشکل زندگی کنید و امید به زندگی عادی خواهید داشت.

آیا تا به حال احساس نموده اید که در خاتمه روز چند سانتی متر کوچک شده اید و نمی توانید دلیل آن را بفهمید؟ علم این پدیده گیج نماینده را برای ما شرح می دهد.

این امر به دلیل غضروف فشرده نماینده جاذبه ستون فقرات و زانو ها هنگام ایستادن و نشستن در طول روز است؛ بنابراین به لطف جاذبه و فشاری که فعالیت های روزمره بر روی ستون فقرات شما وارد می نمایند، در خاتمه روز کمی کوتاه می شوید؛ اما جای نگرانی نیست، زیرا ستون فقرات هنگام شب در حالت درازکش گسترش یافته یا از حالت فشرده خارج می گردد و صبح که از خواب بیدار می شوید کمی قد بلندتر به نظر می رسید.

شاید از پیش بدانید که هیچ کس در دنیا همان اثر انگشت شما را ندارد، اما آیا می دانید که زبان شما نیز اثر منحصر به فرد خود را دارد؟ زبان یکی از قوی ترین عضلات در بدن است که می تواند اطلاعات جامعی درباره بافت فیزیولوژیک ارائه دهد. این می تواند به این معنی باشد که با فناوری پیشرفته در آینده، اثر انگشت شما تنها راه شناسایی نباشد.

منبع: فرادید
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1534

به "8 واقعیت شگفت انگیز درباره بدن که نمی دانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 واقعیت شگفت انگیز درباره بدن که نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید