75 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کابردی وارد بازار کار شده اند

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: تا کنون به طور متوسط 75 درصد از دانش آموختگان این دانشگاه وارد بازار کار شده اند که از این تعداد 45 درصد توانسته اند شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کنند.

75 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کابردی وارد بازار کار شده اند

به گزارش خبرنگاران، سید احمدرضا پیش بین در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه شناسایی درست ظرفیت های استان مرکزی می تواند بسترهای لازم را برای رونق تولید، مهارت آموزی و اشتغالزایی فراهم کند، اظهار کرد: ما معتقدیم در دانشگاه جامع علمی و کاربردی اگر خوب عمل کنیم می توانیم تمام ظرفیت های اشتغال را برای متقاضیان شغل در استان فراهم کنیم.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر 20 مرکز تابعه، دارای یک ستاد با تعداد 300 پرسنل و 32 واحد استانی با 700 نیرو است که مجموع این نیروها کارمندان 1070 مرکز آموزشی دانشگاه را در سراسر کشور تشکیل می دهند. به غیر از کارمندان واحدهای تابعه، سایر کارمندان ستاد و مراکز آموزشی در استخدام دانشگاه علمی و کاربردی نیستند و این دانشگاه نسبت به این افراد هیچ مسئولیتی ندارد.

پیش بین افزود: طبق ساختار آموزشی دانشگاه به یکسری از وزارتخانه ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت و همچنین بنیاد شهید و استانداری ها مجوز تأسیس مرکز آموزشی علمی کاربردی داده شده است که این نهادها وظیفه دریافت شهریه دانشجویان، استخدام نیرو و سایر امور مربوطه را بر عهده دارند و در نهایت موظفند 15 درصد از مجموع درآمدهای خود را به عنوان بالاسری به دانشگاه علمی کاربردی بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به امور آموزشی باید به صورت تخصصی انجام شود، گفت: طی صد وهشتادمین جلسه شورای اداری که در سال گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گشت مقرر شد تا کلیه امور آموزشی دستگاه های اجرایی سراسر کشور متوقف شود و صرفا به انجام وظایف محوله بپردازند که بر این اساس به کلیه دستگاه های اجرایی کشور فرصت داده شد تا پایان شهریور ماه سال 98، دانشجویان خود را فارغ التحصیل و امور آموزشی را متوقف کنند؛ اما با توجه به اینکه برخی دانشجویان تا پایان این زمان هنوز هم در این مراکز حضور داشتند ما به منظور جلوگیری از بروز مسائل احتمالی خواستار تمدید این زمان تا بهمن ماه سال جاری شدیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از دانشجویان علیرغم تمدید این زمان نیز قادر به اتمام تحصیلات خود نبودند، دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور درصدد راه اندازی مراکزی در سراسر کشور تحت عنوان مراکز معین برآمد که تا کنون تعدادی از این مراکز مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

پیش بین با بیان اینکه سال جاری در پذیرش اولیه این دانشگاه در حدود 90 هزار نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته شده اند، شرح داد: تقریبا نیمی از این افراد در مقطع کارشناسی و نیمی دیگر در مقطع کاردانی هستند که با توجه به ادامه فرایند پذیرش در روزهای آینده به این تعداد اضافه کرده خواهد شد. خوشبختانه با افزایش تقاضای مهارت آموزی در کشور، ترکیب سنی داوطلبان این دانشگاه جوان شدهاست. در سال گذشته میانگین سنی داوطلبان یک سال کاهش یافت و ما پیش بینی می کنیم در سال جاری این رقم به 3 سال کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در سال جاری اولین ورودی های نظام جدید آموزشی کشور وارد این دانشگاه می شوند، گفت: از آنجاکه حدود 48 درصد از داوطلبان کنکور سراسری سال جاری علیرغم وجود ظرفیت خالی در دانشگاه ها انتخاب رشته نکرده اند، پیش بینی می شود بخشی از این افراد در زمان تکمیل ظرفیت به آموزش های مهارتی روی آورند، چرا که این آموزش ها در محیط کار هستند و تمامی ساعات آموزشی با جدیت نظارت می شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه این دانشگاه مجموعا 800 رشته تحصیلی را در سبد انتخابی داوطلبان خود قرار داده است، گفت: در حال حاضر تعداد 132 انجمن ورزشی، 600 انجمن علمی و دانشجویی و 400 کانون فرهنگی در مراکز آموزشی این دانشگاه در سراسر کشور فعال هستند و مجوزهای لازم برای انتشار 45 نشریه نیز اخذ شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 390

به "75 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کابردی وارد بازار کار شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کابردی وارد بازار کار شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید