کاهش ترددهای درون شهری در پایتخت

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش ترددهای درون شهری در پی اعمال محدودیت های دو هفته ای اطلاع داد.

کاهش ترددهای درون شهری در پایتخت

به گزارش خبرنگاران از فارس، علیرضا زالی در حاشیه آیین تفاهم نامه همکاری ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به شرایط تردد درون شهری در 24 ساعت گذشته، اظهار کرد: میزان کاهش تردد درون شهری بر اساس آمار پلیس راهور بیش از 59 درصد در ساعات روز و 70 درصد در ساعت 21 تا 4 صبح بوده است.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته بیش از 90 درصد تردد در اتوبان تهران - شمال تقلیل پیدا نموده است، گفت: همچنین در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این عدد به 70 درصد رسیده است.

زالی با بیان اینکه هرچه از شروع اعمال محدودیت ها می گذرد، شرایط مطلوبتر می گردد، اظهار کرد: با یاری و کوشش نیروی انتظامی نظارت های مناسب و پیوسته بر محدودیتها اعمال می گردد و به همین دلیل شرایط مطلوب تری را مشاهده می کنیم. در این راستا 90 تیم علاوه بر 150 تیم قبلی با موضوع نیروی انتطامی در تهران نسبت به این محدودیت ها نظارت می نمایند.

به گفته وی، هر گونه تغییری در مرگ و میرها، بر اثر اعمال مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا 40 روز، در خصوص بستری حدود 3 هفته و در خصوص مراجعات سرپایی بین 10 تا 14 روز زمان می برد.

فرمانده مدیریت عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: آنالیز های اپیدمیولوژیک ما نشان می دهد مداخلات انجام شده در حوزه محله محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه ای این بیماری، زودتر از 40 روز محقق نخواهد شد، بنابراین باید با صبوری و شکیبایی منتظر تغییر فرایند باشیم.

چند پیشنهادات به ستاد ملی کرونا

زالی همچنین با اشاره به بعضی پیشنهادات به ستاد ملی کرونا، دولت و به خصوص مجلس که در فصل تدوین بودجه قرار دارند، گفت: پیشنهاد شده تا به گونه ای تدبیر گردد که از مشاغلی که دچار خسران های مستقیم و غیر مستقیم شده اند، به صورت شفاف و به هنگام حمایت گردد.

وی با اشاره به گلایه های بعضی مشاغل، گفت: بسیاری از آنها شکایت دارند که بسته های حمایتی با تاخیر قابل توجهی در اختیار آنان قرار می گیرد. همچنین صاحبان زیان دیده بر اثر کرونا با بروکراسی های متعدد روبرو هستند.

فرمانده ستاد کرونای تهران با بیان اینکه بسیاری از مشاغل باوجود همه سختی ها، نیروهای خود را تعدیل ننموده اند، گفت: این افراد که به خاطر انسان دوستی سبب بیکاری پرسنل خود نشده اند، باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

زالی موضوع اصلی نگرانی کسب و کارها را پرداخت اجاره بها و برگشت چک ها عنوان نمود و گفت: طی نامه ای از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم که این دو هفته محدودیت ها، مورد حقوقی ویژه برای مراودات تجاری کسب و کار تلقی گردد تا برگشت چک، سوءپیشینه را برای مشاغل به همراه نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکل بعضی از بیمه شدگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: بعضی از بیمه شدگان برای راستی آزمایی مثبت بودن تست کرونای خود مجبور به حضور در این ادارات هستند که این کار در این شرایط می تواند خطر آفرین باشد. در این رابطه پیشنهاداتی به ستاد ملی ارایه شده که امیدواریم به تصویب برسد. اگر فردی بیمار شد یا تستش مثبت شد برای اینکه کارش را از دست ندهد یا دچار مسائل سنواتی نگردد، این درخواست به تصویب برسد.

وی گفت: همچنین بعضی از مجامع باید به صورت حضوری برگزار شوند که امیدواریم ستاد ملی کرونا پیشنهاد ما را در خصوص تصویب قرار دهد که برگزاری غیر حضوری از وجاهت قانونی برخوردار باشد.

زالی ادامه داد: زمان بسیاری از مجامع به سر رسیده است و براساس اساسنامه مجامع آنها باید حضوری باشد و نگرانی برای استمرار کار خودشان دارند که درخواست کردیم از حالت الکترونیکی استفاده نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1317

به "کاهش ترددهای درون شهری در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ترددهای درون شهری در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید