تخصیص 26 درصد از بودجه ایران در برنامه عمران ملل متحد به سازمان بهزیستی

به گزارش تایمر سرگرمی، تهران (پانا) - کلودیو پروویداس نماینده مقیم دفتر عمران ملل متحد (UNDP) در ایران در ملاقات با رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت حدود 26 درصد از کل بودجه ای که در برنامه عمران ملل متحد از سال 2005 تا به امروز از سوی صندوق جهانی به ایران اختصاص یافته است (یعنی حدود 21 میلیون دلار) را در به این سازمان اختصاص داد.

تخصیص 26 درصد از بودجه ایران در برنامه عمران ملل متحد به سازمان بهزیستی

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش سازمان بهزیستی، کلودیو پروویداس نماینده مقیم دفتر عمران ملل متحد (UNDP) در ایران گفت: کشور ایران همیشه برای سیاست های جهانی در اهدای یاری مالی به اقشار آسیب پذیر و اهمیت نقش ایران برای فراهم آوردن حمایت برای اقشار آسیب پذیر و پناهندگان در سطح جهان؛ مورد تقدیر نهاده شده است و ما نیز خود را جدا نمی بینیم و بخشی از این مجموعه هستیم.

نماینده دفتر عمران ملل متحد با اشاره به اینکه بودجه مقابله با کووید 19 از دو منبع سازمان همکاری های مالی و صندوق جهانی تامین شده است نیز گفت: هدف ما قدردانی از نتایج بسیار مهمی است که بهزیستی توانسته است به دست بیاورد. همچون خدمات به گروه های آسیب پذیر، سالمندان و ... اهداف جهانی مبارزه با ایدز در بین اقشار آسیب پذیر و... که این ابتکار عمل از دستاوردهای مهم که موبایل کلینک هایی که توسط سازمان بهزیستی اجرا شده است و باعث می گردد که بتوانیم یاری های بیشتری برای سازمان هایی که در این زمینه فعالیت می نمایند، فراهم کنیم.

وی با اشاره به تحریم هایی که بر کشور ایران صورت می گیرد نیز گفت: ما در این زمینه بی طرف هستیم اما خنثی نیستیم و مسئله سلامت برای ما بسیار حائز اهمیت است. از تاثیرات تحریم بر روی ایران و از دست رفتن جان عده ای از افراد به دلیل این تحریم ها به شدت متاسف هستم.

نماینده دفتر عمران ملل متحد اضافه نمود: دفتر عمران ملل متحد با همکاری سازمان بهداشت جهانی و صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل یک کارگروه مشترک در زمینه سلامت، مدیریت کردند و توانستند با دریافت مجوزهای لازم، در زمینه خرید اقلام سلامت و بهداشتی و دارویی انجام دهند.

کلودیو پروویداس گفت: دفتر عمران ملل متحد(UNDP) در پاسخ به مقابله با پیشگیری از ویروس کرونا در ایران با همکاری سایر شرکای بین المللی مستقر در تهران در کوشش است که به گروه های آسیب پذیر اجتماعی اعم از زنان سرپرست خانوار و خانواده های احتیاجمند در سراسر کشور یاری کند و در این راستا مصمم است که در راستای بهبود شرایط سیستم بهداشت ایران کوشش کند و حداکثر کوشش خود را برای تامین اقلام بهداشتی و درمانی از کمپانی های عظیم جهانی و خرید اقلام مورد احتیاج از شرکت های داخلی ایران برای حمایت از فراوری داخل ایران خواهند کرد.

وی در خاتمه سخنانش با تقدیر از نقش سازمان بهزیستی در حمایت از سازمان های مردم نهاد و توجه به گسترش فعالیت های آنها، گفت: نقش NGO ها در آگاهی رسانی خصوصا در مواقع بحران حایز اهمیت هست و سازمان بهزیستی به خوبی توانسته است از این ظرفیت اجتماعی استفاده نماید.

همچنین کلودیو پروویداس در بخش دیگری از این ملاقات، با حضور در محل نگهداری اقلام اهدایی دفتر سازمان ملل متحد شرایط جهت مقابله با کرونا در مراکز نگهداری معتادان، بازدید کرد و درجریان فرایند توزیع این اقلام نهاده شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1564

به "تخصیص 26 درصد از بودجه ایران در برنامه عمران ملل متحد به سازمان بهزیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 26 درصد از بودجه ایران در برنامه عمران ملل متحد به سازمان بهزیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید