کارگاه آموزشی رمزینه برای توانمند سازی مؤلفان کتاب های درسی برگزار گردید

به گزارش تایمر سرگرمی، تهران (پانا) - کارگاه آموزشی و مهارتی آشنایی با QR-Code (رمزینه سریع پاسخ) به منظور دانش افزایی و توانمند سازی کارشناسان، برنامه ریزان و مؤلفان کتاب های درسی با این مقوله مهم توسط دفتر تالیف کتاب های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری برگزار گردید.

کارگاه آموزشی رمزینه برای توانمند سازی مؤلفان کتاب های درسی برگزار گردید

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این کارگاه آموزشی با اهدافی مانند آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های رمزینه سریع پاسخ برای نظام آموزش رسمی؛ آشنایی با انواع قالب های الکترونیکی مناسب برای حوزه های مختلف تربیت و یادگیری؛ آشنایی با استانداردهای فراوری محتوای آموزشی در بستر رمزینه سریع پاسخ و با حضور مدیرکل، معاونین و کارشناسان دفتر تألیف کتاب های درسی آموزش ابتدایی و متوسطه نظری با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در 25و27 اردیبهشت ماه در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار گردید.

حسین سوزنچی مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری در این کارگاه با اشاره به اینکه تا به امروز تخصص اصلی همکاران دفتر تألیف فراوری محتوای مکتوب(کتاب درسی و راهنمای معلم) بوده است اظهار امیدواری کرد که ثمرات این کارگاه می تواند افزایش توانمندی کارشناسان دفتر تألیف برای ورود جدی برنامه درسی رسمی کشور به عرصه فضای مجازی باشد.

در این جلسات کارشناسان سازمان پژوهش علاوه بر آشنا شدن با تاریخچه آموزش مجازی و انواع محتواهای قابل انتشار بر بستر فضای مجازی(که به وسیله رمزینه های سریع پاسخ در کتاب های درسی درج شده و قابل دست یابی خواهد بود)به طور خاص درباره کارکردهای بعضی از رسانه های دیجیتال همچون فیلم، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، بازی های تعاملی، و کاربرد آن ها برای اهداف آموزشی، به بحث و گفتگو پرداختند.

مدرسان این دوره بعضی از اساتید دانشگاه در حوزه های فرهنگ و ارتباطات و متخصصان و کارشناسان دفتر همچون روح الله خلیلی، وحید گلستان، غمامی، حیدری، حسنلو، میرطاهری، حسین قاسم پور مقدم و مریم سلیمی بودند.

در برنامه پایانی دوره، پس از بحث و گفتگویی درباره پیش نویس شاخص های فراوری و ارزیابی محتوای رمزینه سریع پاسخ کتاب های درسی که براساس مجموعه شاخص های تهیه شده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آماده شده بود؛ مقرر شد کارشناسان دفتر تالیف کتاب های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری با مطالعه و مداقه بیشتر در آن نظرات و پیشنهادات خود را ظرف دوروز آینده اعلام کرده تا پس از نهایی و مصوب شدن در یک کارگروه جهت فراوری محتوای رمزینه سریع پاسخ در اختیار فراوریکنندگان قرار گیرد.

شایان ذکر است علاوه بر برگزاری این 8 جلسه حضوری در کارگاه دو روزه؛ چهار جلسه تکمیلی به صورت وبیناری در روزهای 19، 20، 22، 28 اردیبهشت ماه نیز برای این دوره آموزشی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1654

به "کارگاه آموزشی رمزینه برای توانمند سازی مؤلفان کتاب های درسی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه آموزشی رمزینه برای توانمند سازی مؤلفان کتاب های درسی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید