پیشنهاد کاوه سجادی حسینی برای ارتقای سینمای کوتاه در جشنواره فیلم فجر

به گزارش تایمر سرگرمی، تهران (پانا) - کاوه سجادی حسینی می گوید توجه هرچه بیشتر جشنواره فیلم فجر به حوزه فیلم کوتاه می تواند امیدبخش باشد.

پیشنهاد کاوه سجادی حسینی برای ارتقای سینمای کوتاه در جشنواره فیلم فجر

کاوه سجادی حسینی کارگردان شناخته شده سینمای ایران که سالها در زمینه فیلم کوتاه فعالیت داشته است در گفت وگو با خبرنگار پانا با اشاره به اهمیت حضور فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر گفت: توجه هرچه بیشتر جشنواره فیلم فجر به حوزه فیلم کوتاه می تواند امیدبخش باشد. برای مثال پیشنهاد من این است که دربخش های مختلف حوزه فیلم کوتاه برای مثال طراحی صحنه، فیلمبرداری، طراحی لباس و... جایزه درنظر گرفته گردد تا عوامل فیلم کوتاه با انگیزه ای بیشتر از گذشته مشغول به کار شوند.

این کارگردان درباره بخش سینمای کوتاه در این رویداد سینمایی گفت: در اغلب جشنواره های معتبر جهانی، بخشی مخصوص به فیلم کوتاه وجود دارد و این حوزه پراهمیت سینما جدی گرفته می گردد. جشنواره فیلم فجر نیز از این مهم غافل نبوده و با برگزاری بخشی مختص به فیلم کوتاه به آن می پردازد.

او ادامه داد: جایزه بخش فیلم کوتاه جشنواره فجر برای فیلم سازان این حوزه اهمیت بسیاری دارد. دریافت این جایزه به سهل و هموار کردن راستا فیلمساز یاری می نماید و فیلمساز می تواند در بستر این رویداد سینمایی خودی نشان دهد و همه فیلمسازان دوست دارند که در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند.

سجادی حسینی درباره توجه جشنواره به حوزه فیلم کوتاه گفت: جشنواره فیلم فجر یکی از مهم ترین و اصلی ترین جشنواره های سینمایی در کشور ما به شمار می رود، درنتیجه به اعتقاد من توجه هرچه بیشتر این رویداد سینمایی به حوزه فیلم کوتاه می تواند امیدبخش باشد. برای مثال پیشنهاد من این است که دربخش های مختلف حوزه فیلم کوتاه برای مثال طراحی صحنه، فیلمبرداری، طراحی لباس و... جایزه درنظر گرفته گردد تا عوامل فیلم کوتاه با انگیزه ای بیشتر از گذشته مشغول به کار شوند.

این کارگردان و مدرس سینما تاکید نمود: چنین رویکردی می تواند بستری برای پرورش استعدادهای بیشتر را فراهم آورد که چنین نگاهی می تواند بسیار یاری کننده باشد. باید مطلع بود که سینمای کوتاه ما درواقع آینده سینمای بلند است و راستا پیشرفت از همین حوزه کوتاه می گذرد.

کارگردان فیلم بوفالو گفت: با بها دادن به فیلمسازان حوزه کوتاه، ضمن برنامه ریزی مدون می توان نسل جدیدی از فیلمسازان را پرورش داد. یعنی باید برای فیلم های کوتاه نیز همانند فیلم های بلند مصاحبه و نشست های مطبوعاتی درنظر گرفته گردد و نقد و آنالیز و مخاطب داشته باشد.

او درباره ریل گذاری آینده سینمای ایران به وسیله جشنواره فیلم فجر گفت: برنامه ریزی برای توسعه چنین نگاهی مربوط به مدیران فرهنگی شده و مدیریت آنان را می طلبد، اما در نهایت فکر می کنم با سهل کردن شیوه نامه اخذ پروانه ساخت و کم شدن حساسیت ها، راستای برای آرامش خاطر فیلمساز و پرورش بیشتر خلاقیت او باز باشد. البته که همه ما در ایران زندگی می کنیم و در صورت سهل شدن نگاه های سخت گیرانه نیز از قوانین تخطی نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1886

به "پیشنهاد کاوه سجادی حسینی برای ارتقای سینمای کوتاه در جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد کاوه سجادی حسینی برای ارتقای سینمای کوتاه در جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید