وزیر بهداشت برزیل برای بار چهارم تغییر کرد خبرنگاران

به گزارش تایمر سرگرمی، شبکه خبری فرانس24 از انتخاب یک وزیر بهداشت دیگر توسط ژائیر بولسانارو رئیس جمهوری برزیل اطلاع داد و نوشت: دولت این کشور در پی رکوردشکنی کووید-19 وزیر بهداشت خود را برای چهارمین بار از زمان شروع همه گیری کرونا تغییر داد.

وزیر بهداشت برزیل برای بار چهارم تغییر کرد خبرنگاران

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، ساعاتی پس از آنکه وزیر بهداشت کنونی برزیل از جانشینی خود توسط یک پزشک اطلاع داد، ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور این خبر را تائید کرد.

مارسلو کئروگا (Marcelo Queiroga) متخصص قلب قرار است جایگزین ژنرال ادواردو پازوئلو (General Eduardo Pazuello) گردد و چهارمین وزیر بهداشت برزیل از زمان شروع همه گیری کرونا باشد.

گفته می گردد مقام پازوئلو به عنوان وزیر بهداشت پس از یک هفته رکوردشکنی مرگ و میر ناشی از کووید-19 در برزیل در خطر بود. تا به امروز بیش از 279 هزار برزیلی در اثر همه گیری کرونا جان خود را از دست داده اند.

بولسونارو پس از تائید این خبر به خبرنگاران گفت که کئروگا دستورالعمل پازوئلو را در وزارت بهداشت دنبال خواهد نمود و دولت تلاشش را برای اجرای واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا مضاعف خواهد نمود. وی اضافه کرد این جایگزینی یک یا دو هفته طول می کشد.

پازوئلو یک ژنرال ارتش بدون داشتن مدرک پزشکی، به دلیل فقدان تخصص در حوزه بهداشت عمومی و حمایت از فشار بولسونارو برای استفاده از دارو های اثبات نشده در مقابله با کووید-19 مورد انتقاد قرار گرفته بود و احتیاج به فاصله اجتماعی را کم اهمیت می دانست.

پیش از پازوئلو در سال گذشته دو وزیر بهداشت دیگر برزیل از سمت خود استعفا داده بودند، زیرا به عنوان پزشک معالج بیماران مبتلا به ویروس کرونا را با داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین تایید نمی کردند.

اما پس از روی کار آمدن پازوئلو، دسترسی به هیدروکسی کلروکین گسترش یافت و وی اجازه داد برای تمامی افراد مبتلا به ویروس کرونا این داروی ضدمالاریا تجویز گردد.

در برزیل تا به امروز بیش از 11 میلیون و 525 هزار نفر به کووید-19 مبتلا شده و بالغ بر 279 هزا نفر جان خود را از دست داده اند و رتبه دوم را پس از آمریکا از نظر میزان مبتلایان و جانباختگان کرونایی دارا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1518

به "وزیر بهداشت برزیل برای بار چهارم تغییر کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت برزیل برای بار چهارم تغییر کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید