هوش مصنوعی به نقطه قوت بیمارستان های چین در جنگ با کرونا تبدیل شده است ، از نرم افرارهای اسکن ریه تا سیستمهای طبقه بندی اطلاعات بیماران

به گزارش تایمر سرگرمی، بیمارستان ژونگنان وابسته به دانشگاه ووهان در ووهان چین و در قلب شیوع Covid-19 قرار گرفته است؛ یک بیماری نوظهور و از اعضای جدید خانواده ویروس های کرونا. این بیماری هم اکنون در کره جنوبی، ایتالیا و ایران نیز در حال گسترش است. اکنون به نظر می رسد بیمارستان ژونگنان و سایر بیمارستانهای مناطق قرنطینه از روشهای مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان نقطه قوت خود استفاده می نمایند.

هوش مصنوعی به نقطه قوت بیمارستان های چین در جنگ با کرونا تبدیل شده است ، از نرم افرارهای اسکن ریه تا سیستمهای طبقه بندی اطلاعات بیماران

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هم اکنون یک سیستم جدید آزمایشی در بخش رادیولوژی ژونگنان، در حال اجرا است که کارکنان از نرم افزار هوش مصنوعی برای تشخیص علائم بصری ذات الریه پنومونی مرتبط با Covid-19 بر روی تصاویر اسکن سی تی ریه استفاده می نمایند.

هایبو زو ، استاد و رئیس رادیولوژی در بیمارستان ژونگنان ، می گوید این نرم افزار یاری می نماید حجم کاری مسئولان بخش های مخلف بیمارستان کاهش چشمگیری داشته باشد. این برنامه بیماران مبتلا به Covid-19 را به سرعت آنالیز و طبقه بندی می نماید و بیمارانی را که احتیاج به آزمایش بیشتری دارند اولویت بندی می نماید.

تشخیص ذات الریه بر روی اسکن به تنهایی تأیید نمی نماید که فرد مبتلا به این بیماری باشد ، اما انجام این کار به پرسنل یاری می نماید تا سریعتر بتوانند بیماران را تشخیص داده ، قرنطینه و معالجه نمایند. زو می گوید: این نرم افزار می تواند علائم معمولی یا علائم جزئی از ذات الریه Covid-19 را شناسایی کند.

بر این اساس پزشکان می توانند ضمن تأیید تشخیص بیماری ، سایر معاینات و آزمایشات را با سرعتی بالاتر پیگیری نمایند. نرم افزار مورد استفاده در ژونگنان توسط گروهInfervision در پکن ساخته شده و ابزار سنجش Covid-19 نیز در 34 بیمارستان در چین مستقر شده است. این ابزار تا کنون برای آنالیز بیش از 32000 مورد استفاده قرار گرفته است.

این استارتاپ در سال 2015 با بودجه سرمایه گذارانی از جمله Google Sequoia Capital و با پشتیبانی اولیه گوگل تأسیس شد . فعالیت این گروه، نمونه ای از چگونگی قدرت دریافت چین در حوزه کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی است. دولت چین خواهان توسعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای مراقبت های بهداشتی به عنوان بخشی از سرمایه گذاری های ملی در زمینه هوش مصنوعی شده است.

قوانین غیرسختگیرانه چین در خصوص حریم خصوصی به شرکتهایی مانند Infervision اجازه می دهد به راحتی داده های پزشکی را جمع نمایند تا الگوریتم های یادگیری ماشینی را در کارهایی مانند خواندن اسکن راحت تر از رقبای آمریکایی یا اروپایی خود انجام دهند.شرکت مذکور با استفاده از صدها هزار تصویر ریه جمع آوری شده از بیمارستان های بزرگ چینی ، محصول اصلی خود را ایجاد کرد که از مسائل احتمالی ریه در اسکن پرده برداری می نماید.

تشخیص قطعی Covid-19 احتیاج به شناسایی ویروس در مایعات بدن دارد. اما از آنجا که آزمایش گاهی مدتی طولانی زمان لازم دارد و بعضی از آزمایشگاهها نیز با ازدحام شدید نمونه ها رو به رو هستند، به نظر می رسد بهترین روش فعلی، استفاده از علائم بالینی مانند مطالعه اسکن ریه است.

مقاله ای که به آنالیز اسکنهای ریه Covid-19 پرداخته بود و هفته گذشته توسط دکتر هینوگجین کیم در بیمارستان دانشگاه ملی سئول کره جنوبی تدوین شد ، نتیجه گرفت که نرم افزارهای هوش مصنوعی ممکن است به رادیولوژیست ها در شناسایی بیماران یاری نموده و در نتیجه بار سنگینی را از دوش بیمارستان های درگیر در مقابله با شیوع کرونا بردارتد.

منبع: انتخاب
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 769

به "هوش مصنوعی به نقطه قوت بیمارستان های چین در جنگ با کرونا تبدیل شده است ، از نرم افرارهای اسکن ریه تا سیستمهای طبقه بندی اطلاعات بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به نقطه قوت بیمارستان های چین در جنگ با کرونا تبدیل شده است ، از نرم افرارهای اسکن ریه تا سیستمهای طبقه بندی اطلاعات بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید