هزینه سالانه 1500 دلاری جنگ تجاری برای خانوارهای آمریکایی

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، دور جدید تعرفه های ترامپ از روز یکشنبه اجرایی شد و باعث شد اکثریت واردات آمریکا از چین تحت این تعرفه ها قرار بگیرند. این جدیدترین دور تشدید جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان است؛ این بار تعرفه ای 15 درصدی بر میلیاردها دلار از کالاهای مصرفی چینی نظیر ظروف، قلم موی نقاشی و پوشاک وضع شده است. این تعرفه های جدید، به خانوارهای آمریکایی به مستقیم ترین شکل ممکن آسیب می زند.

هزینه سالانه 1500 دلاری جنگ تجاری برای خانوارهای آمریکایی

پس از تعرفه های روز یکشنبه، 87 درصد از پارچه ها و البسه های چینی و 52 درصد از کفش های وارد شده از این کشور مشمول تعرفه می شوند.

مطالعه بانک جی پی مورگان نشان داد که تعرفه های ترامپ برای هر خانوار آمریکایی به طور متوسط 1000 دلار در سال، هزینه اضافی خواهد داشت. این مطالعات قبل از بالا رفتن تعرفه ها در روز یکشنبه، اجرا شده است.

اما مطالعات کریل بروسیاک، تحلیل گر و اقتصاددان دانشگاه لندن و خاویر ژاراول، اقتصاددان دانشکده اقتصاد لندن، نشان می دهد که تعرفه های جدید سالانه 460 دلار در سال برای یک خانواده متوسط آمریکایی هزینه خواهد داشت.

هزینه سالانه این تعرفه ها در طیف های مختلف دستمزد متفاوت است؛ ثروتمندترین خانوارهای آمریکایی باید سالانه 970 دلار اضافی برای این تعرفه ها پرداخت کنند و فقیرترین خانواده ها هم مجبور به پرداخت اضافی 340 دلار در سال می باشند.

این در حالی است که سیاست های تجاری دولت ترامپ به کالاهای چینی محدود نبوده است و تخمین زده می شود با تعرفه هایی که بر کالاهای مکزیکی، کانادایی، اروپایی و دیگران وضع شد، هزینه اضافه سالانه 250 دلاری بر خانوارهای آمریکایی تحمیل شده باشد.

اگر تمام تعرفه های برنامه ریزی شده برای پاییز امسال هم به این تعرفه ها اضافه شوند، این ارقام 2 برابر خواهند شد. این فاصله زیادی را با شرایط سال گذشته نشان می دهد؛ در مطالعه مشابهی که سال گذشته انجام شد هزینه ناشی از تعرفه ها برای هر خانوار آمریکایی، تنها 60 دلار بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 885

به "هزینه سالانه 1500 دلاری جنگ تجاری برای خانوارهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سالانه 1500 دلاری جنگ تجاری برای خانوارهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید