قرارداد بزرگ نفتی ایران و ونزوئلا

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از منابع مطلع از امضای یک قرارداد بزرگ سواپ نفتی بین ایران و ونزوئلا با وجود تحریم های سنگین آمریکا علیه بخش نفتی دو کشور اطلاع داد.

قرارداد بزرگ نفتی ایران و ونزوئلا

به گزارش تسنیم، بر اساس این قرارداد، ونزوئلا نفت سنگین خود را با میعانات گاز ایران تبادل پایاپای می نماید و به این ترتیب می تواند از آن برای بهبود کیفیت نفت خام قیرمانند خود استفاده کند. اولین محموله های مربوط به این قرارداد طی هفته جاری میلادی ارسال خواهند شد.

به گفته منابع آگاه، در حالی که این کشور آمریکای جنوبی در پی افزایش صادرات نفت خود در مقابل تحریم های آمریکا است، توافق اخیر بین شرکت نفت ونزوئلا PDVSA و شرکت ملی نفت ایران NIOC می تواند به آن یاری کند.

یکی ازاین منابع اعلام نمود که این قرارداد مبادله در مرحله اول به مدت شش ماه برنامه ریزی شده است اما می تواند تمدید گردد.

در واشنگتن، یک منبع آگاه از این موضوع گفت که توافق بین ونزوئلا و ایران به اسم نقض احتمالی تحریم ها زیر نظر مقامات دولت آمریکا قرار گرفته است و آن ها می خواهند ببینند که از نظر عملی تا کجا پیش خواهد رفت.

شرکت نفت ونزوئلا برای به حداقل رساندن پرداخت های نقدی خود سواپ نفت را افزایش داده است چرا که وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2019 مانع استفاده این شرکت از دلار آمریکا شد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1791

به "قرارداد بزرگ نفتی ایران و ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد بزرگ نفتی ایران و ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید