تایوان از جنگنده های اف، 16 پیشرفته جدیدش رونمایی کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس جمهوری تایوان امروز (پنج شنبه) همزمان با رونمایی از نخستین اسکادران جنگنده های اف-16 که با یاری آمریکا برای تقویت قدرت دفاعی این جزیره در بحبوحه افزایش تنش ها میان تایپه و پکن ارتقا یافته اند، همکاری نظامی با واشنگتن را تحسین کرد.

تایوان از جنگنده های اف، 16 پیشرفته جدیدش رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مانورهای نظامی مکر چین و آمریکا در این منطقه نگرانی هایی را در رابطه با وقوع یک درگیری ناشی از بحران بر سر تایوان به وجود آورده است؛ جزیره ای که پکن ادعای مالکیت بر آن را دارد.

تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان در مراسمی در یک پایگاه هوایی در شهر چیایی که به منظور رونمایی از نخستین اسکادران جنگنده های پیشرفته اف- 16 موسوم به اف-16وی برگزار شده بود، گفت: این پروژه تعهد قاطعانه شراکت تایوان-آمریکا را نشان می دهد.

وی اضافه نمود: من باور دارم مادامی که به ارزش های دموکراسی و آزادی احترام بگذاریم و از آنها پیروی کنیم، کشورهای هم فکر بیشتری در کنار ما خواهند ایستاد.

آمریکا هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد؛ اما اصلی ترین حامی بین المللی و تامین نماینده تسلیحاتی این جزیره محسوب می گردد که همین امر خشم پکن را برانگیخته است.

ارتقاء جنگنده های اف-16 به ارزش 3.96 میلیارد دلار به وسیله کمپانی لاکهید مارتین و شرکت توسعه صنعتی هوافضای تایوان انجام شده و تازه ترین نمونه از همکاری نظامی میان واشنگتن و تایپه محسوب می گردد.

تایوان 141 فروند جنگنده اف-16 ای/بی را به جنگنده های اف-16وی تغییر داده که 64 مورد از آنها در حال حاضر ارتقا یافته اند و 66 جنگنده اف-16وی نو دیگر نیز سفارش داده است که دارای تسلیحات و سیستم های راداری نو برای رویارویی بهتر با نیروی هوایی چین از جمله جنگنده های رادارگریز جی-20 هستند.

جنگنده های اف-16وی می توانند موشک های هوا به هوای پیشرفته اِی آی ام-9 سایدوایندر کمپانی ریتیون را حمل نمایند.

رئیس جمهوری تایوان گفت: از آنجایی که جنگنده های اف-16وی بیشتری وارد نیروی هوایی شده اند، قدرت دفاعی تایوان قوی تر از قبل می گردد.

نیروی هوایی تایوان کاملا آموزش دیده است؛ اما در مقایسه با نیروی هوایی چین ضعیف دیده می گردد.

آمریکا در سال 2019 میلادی با فروش جنگنده های اف-16 به ارزش 8 میلیارد دلار به تایوان موافقت کرد؛ توافقی که تعداد جنگنده های اف-16 این جزیره را به بیش از 200 فروند می رساند که بزرگترین ناوگان جنگنده های اف-16 در آسیا محسوب می گردد.

این در حالی است که چین تحریم هایی را علیه کمپانی لاکهید مارتین به خاطر فروش تسلیحات به تایوان اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1889

به "تایوان از جنگنده های اف، 16 پیشرفته جدیدش رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان از جنگنده های اف، 16 پیشرفته جدیدش رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید