تور چین: هواداران جدایی تایوان حق ورود به چین را ندارند

به گزارش تایمر سرگرمی، دولت پکن آن دسته از افرادی را که بر طبل جدایی تایوان از چین می کوبند؛ از ورود به سرزمین اصلی و منطقه ها تابع آن شامل هنگ کنگ و تبت منع می نماید.

تور چین: هواداران جدایی تایوان حق ورود به چین را ندارند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، دفتر رسیدگی به امور تایوان دولت پکن، خاطرنشان کرد که از این پس تحریم هایی انظباطی علیه حامیان جدایی طبلی تایوان اعمال خواهد شد و به این ترتیب، این افراد و خانواده هایشان از ورود به سرزمین اصلی چین و بعلاوه هنگ کنگ و ماکائو منع خواهند شد.

گفته می گردد که این دفتر، بر اساس نحوه پاسخگویی به یک پرسشنامه، لیستی از افرادی که به شدت تمایلات جدایی طلبانه نسبت به تایوان دارند؛ تهیه نموده است.

تایوان طبق اصل چین واحد بخشی از تمامیت ارضی دولت پکن است حال آنکه آمریکا در سودای مهار قدرت یابی چین در قرن 21، در پی تحریک جریان های جدایی طلب این منطقه است و در این راستا، از حمایت شرکای اروپایی نیز برخوردار می گردد.

تایوان روز چهارشنبه از ملاقات اولین هیئت مجلس اروپا از این جزیره، استقبال و این سفر را در راستای روابط مستحکم تر با اروپا، پراهمیت تلقی کرد.

هیئت مذکور به سرپرستی رافائل گلاکسمن نماینده فرانسوی مجلس اروپا باین سفر سه روزه به تایوان را انجام داد تا درباره تهدیدات پیچیده از جمله اطلاعات نادرست و حملات سایبری با مقامات تایوان مصاحبه کند.

پیشتر وزارت خارجه چین در بیانیه ای به لیتوانی و مقام های رسمی اتحادیه اروپا هشدار داده بود تا پیوندهایشان با پکن را بر سر موضوع تایوان و گشایش سفارت کشورهای حوزه بالتیک در تایپه، سست نکنند.

مراکز دیپلماتیک تایوان در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا معمولا برای خودداری از تحریک چین، نمایندگی تایپه (چین تایپه) خوانده می شوند. در صورت استفاده از نام جزیره تایوان بیم آن می رود که جمهوری خلق چین واکنش تند متقابلی را نشان دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1856

به "تور چین: هواداران جدایی تایوان حق ورود به چین را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: هواداران جدایی تایوان حق ورود به چین را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید