علت خشک شدن فلافل؟

به گزارش تایمر سرگرمی، علت خشک شدن فلافل می تواند موارد زیادی باشد که در ادامه مهمترین آن ها را مطرح خواهیم کرد. توجه داشته باشید گاهی نکاتی جزئی که شاید به نظر چندان مهم نباشند، می توانند طعم غذا را به کلی عوض نمایند یا کیفیت آن را تغییر دهند؛ بنابراین تمام مراحلی که در طرز تهیه فلافل ذکر می گردد را باید در نظر داشته باشید و آن را اجرا کنید تا در نهایت از غذایی لذیذ و خوشمزه لذت ببرید.

علت خشک شدن فلافل؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاره،گرچه طرز تهیه فلافل آسان است، اما گاهی این غذا خشک شده و دیگر طعم لذیذی نخواهد داشت. اگر می پرسید چکار کنیم فلافل خشک نگردد با 5 علت خشک شدن فلافل در این مطلب آشنا شوید.

علت خشک شدن فلافل

اگر دقیقا طبق دستور پخت و طرز تهیه فلافل که در سایت ستاره منتشر شده است، این غذا را طبخ نموده باشید، نباید خشک گردد. در ادامه چندین علت خشک شدن فلافل را توضیح می دهیم.

چرخ نکردن مواد اولیه

مواد اولیه باید کاملا یک دست و منسجم باشند، در غیر این صورت مقدار زیادی روغن در بافت فلافل راه پیدا می نماید و همین علت خراب شدن فلافل و خشک شدن آن خواهد شد. می توانید مواد را در غذاساز بریزید تا خمیری یکدست حاصل گردد یا دوبار در چرخ گوشت چرخ کنید.

استفاده از تخم مرغ یا آرد

در برخی از دستور های پخت فلافل از تخم مرغ یا آرد استفاده می گردد، اگر چه این مواد مانع از وا رفتن فلافل می گردد، اما آن را خشک می نماید. در صورتی که از سیب زمینی بهره ببرید، نشاسته موجود در این ماده غذایی باعث انسجام فلافل می گردد، ولی آن را خشک نمی نماید. توجه داشته باشید که سیب زمینی را باید همراه با نخود چرخ کنید و آب آن را نگیرید.

داغ نبودن روغن

فلافل باید در روغن زیاد و داغ سرخ گردد، اگر روغن به اندازه کافی داغ نباشد، زمان مورد احتیاج برای سرخ شدن این غذا افزایش خواهد یافت و خشک می گردد.

استفاده از روغن به میزان کم

اگرچه روغن برای سلامتی مضر است، اما متاسفانه برای خوش طعم شدن فلافل، باید هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشد. علت ترک خوردن فلافل می تواند همین روغن کم باشد؛ استفاده از روغن کم باعث افزایش مدت زمان پخت شده و فلافل خشک می گردد. می توانید از ماهیتابه لبه دار کوچکی بهره ببرید تا حجم کمتری روغن آن را پر کند. (اگر تمایلی به مصرف زیاد روغن ندارید طرز تهیه فلافل در فر را بخوانید.)

عدم استفاده از بیکینگ پودر

استفاده از بیکینگ پودر راهکاری برای خشک نشدن فلافل است. بکینگ پودر باعث پف کردن فلافل شده و مدت زمان طبخ آن را کاهش می دهد. در نتیجه کاهش مدت زمانی که این غذا باید در روغن شناور باشد، مانع از خشک شدن فلافل خواهد شد.

اکنون دیگر می دانید چرا فلافل سفت و خشک میگردد و با رعایت نکات و راهکارها می توانید این غذای جنوبی را به راحتی در منزل تهیه نموده و در کنار دوستان و عزیزانتان از آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که پس از سرخ شدن فلافل روغن آن را با دستمال بگیرید یا آن ها را بلافاصله بعد از خارج کردن از روغن به داخل یک آبکش انتقال دهید تا روغن اضافی آن خارج گردد. در انتها پیشنهاد می کنم راز ترد شدن فلافل را نیز در ستاره بخوانید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1211

به "علت خشک شدن فلافل؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت خشک شدن فلافل؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید