ظریف: آمریکا و تروئیکای اروپایی به تعهداتشان عمل نمایند

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر خارجه کشورمان در توییتی خواهان پایبندی طرفین اروپایی و آمریکایی به تعهداتشان ذیل برجام شد.

ظریف: آمریکا و تروئیکای اروپایی به تعهداتشان عمل نمایند

با ما سفر کنید و با تور قیمت مناسب اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز سه شنبه در توییتی نوشت: برجام توافقی جامع است که توسط تروئیکای اروپایی و سه کشور دیگر (از جمله آمریکا) به همراه ایران منعقد شده است. حرف ج نشانگر جامع [بودن برجام] است. این توافق تنها توسط ایران اجرا شده است. آمریکا و اتحادیه اروپا به جای ژست دریافت باید به تعهداتی که داده اند اما هرگز آن ها را محقق نکرده اند، عمل نمایند.

به گزارش خبرنگاران، ای بی سی نیوز ساعاتی پیش گزارش داد که صد و چهل قانون گذار آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه روز سه شنبه از دولت بایدن خواستند که به دنبال اجماعی دوحزبی باشد و حصول توافقی جامع با ایران را در دستور کار قرار دهد که نه تنها به مسئله هسته ای بلکه به دیگر مسائل امنیت ملی رسیدگی کند.

این نامه که برای آنتونی بلینکن ارسال شده است به امضای 70 عضو از حزب جمهوری خواه و 70 عضو از حزب دموکرات آمریکا رسیده است.

این قانون گذاران در این نامه خواهان حصول توافق یا مجموعه توافقاتی با ایران شده اند که محدودیت های را علیه برنامه هسته ای اعمال کند، برنامه موشک های بالیستیک ایران را محدود سازد و به آنچه که رفتارهای بدخواهانه ایران در سراسر خاورمیانه خوانده شده، رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1505

به "ظریف: آمریکا و تروئیکای اروپایی به تعهداتشان عمل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا و تروئیکای اروپایی به تعهداتشان عمل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید