طرح تقسیم اجباری پناهندگان انسجام اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر خارجه اتریش سیاست پناهندگان مرکل برای پذیرش پناهجویان از یونان و ایتالیا را غلط دانسته و طرح تقسیم اجباری پناهندگان در شراسر اروپا را خطری برای انسجام این اتحادیه ارزیابی کرد.

طرح تقسیم اجباری پناهندگان انسجام اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با کارگزار تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش در تبادل نظر با روزنامه آلمانی دی ولت انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان مرکل وارد نموده و با اشاره به اعلام اخیر صدر اعظم آلمان مبنی بر اینکه این کشور به زودی ماهانه صدها پناهنده از یونان و ایتالیا را می پذیرد گفت: این سیاست غلط است. هدف ظاهرا این است که باری از روی دوش این دو کشور اروپایی حاشیه دریای مدیترانه برداشته گردد. اما متاسفانه عکس این نتیجه و احتمالا هنوز فشار پناهندگان بیشتر به یونان و ایتالیا اتفاق خواهد افتاد.

کورس اضافه کرد: تا زمانی که ما به مهاجران این احساس را می دهیم که آمدن آن ها به ایتالیا و یونان به زحمتش می ارزد چرا که در سرانجام به آلمان می رویم ما در اصل از قاچاقچیان حمایت نموده و هجوم بیشتر پناهندگان را ایجاد می کنیم.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین از اتحادیه اروپا درخواست کرد که با وجود تصمیمات اتخاذ شده دیگر به تقسیم اجباری پناهندگان در همه کشورهای عضو این اتحادیه پایبند نماند.

وی که در آستانه برگزاری همه پرسی درباره این سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا در مجارستان سخن می گفت توضیح داد که بحث ها درباره چنین سهمیه بندی می تواند انسجام اتحادیه اروپا را به خطر بیاندازد. تقسیم اجباری مجدد پناهندگان عملی نیست چرا که خیلی از کشورها آماده نیستند شمار بالایی از پناهندگان را بپذیرند. یک دلیل دیگر همچنین این است که بسیاری پناهندگان از رفتن به بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجتناب می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 630

به "طرح تقسیم اجباری پناهندگان انسجام اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تقسیم اجباری پناهندگان انسجام اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید