روسیه نسبت به پیامدهای خروج از شورای اروپا هشدار داد

به گزارش تایمر سرگرمی، نماینده دائم روسیه در شورای اروپا نسبت به پیامدهای خروج کشورش از این شورا هشدار داد.

روسیه نسبت به پیامدهای خروج از شورای اروپا هشدار داد

با ما سفر کنید و با تور پاییز اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ایوان سولتانوفسکی نماینده دائم روسیه در شورای اروپا روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا گفت: خروج روسیه از شورای اروپا منجر به خروج این کشور از حدود 70 توافقنامه خواهد شد.

وی اضافه نمود: کنوانسیون حقوق بشر اروپا نیز از این امر استثنا نخواهد بود و روسیه از آن خارج خواهد شد.

نماینده دائم روسیه در شورای اروپا گفت: از این توافقنامه ها می توان به توافقنامه مبارزه با فساد اقتصادی، همکاری در عرصه ورزش و موافقتنامه فراوری مشترک فیلم نام برد.

اتحادیه اروپا به تازگی تحریم هایی را علیه روسیه بخاطر زندانی کردن الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه وضع کرد و مقامهای روسی در خصوص عواقب این مساله و ادامه تحریم های اروپایی علیه مسکو هشدار دادند.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیرا با تهدید شورای اروپا به خروج از آن گفت: بدون روسیه شورای اروپا معنای وجودی خود را از دست می دهد.

گروشکو در نشست شورای فدراسیون این کشور توضیح داد: بدون روسیه، این سازمان کیفیت اروپایی خود را از دست خواهد داد، این بدان معناست که موجودیت آن هم از بین می رود. ما براساس اساسنامه ، آماده کار در شورای اروپا هستیم اما صبر ما نیازی به آزمایش ندارد. صبر ما نامحدود نیست.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ماه گذشته با بیان اینکه دیگر چیز زیادی از روابط روبه افول روسیه و اروپا باقی نمانده است، تاکید نمود: فرایند نزولی روابط روسیه با اروپا سالهاست که درحال وقوع است و اروپا آغازگر آن است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: تبانی اتحادیه اروپا در خصوص نقض حقوق روس زبانان از فاصله اتحادیه اروپا با روسیه حکایت دارد.

لاوروف در یک برنامه تلویزیونی آمادگی کشورش را برای قطع روابط با اتحادیه اروپا در صورت اعمال تحریم علیه مسکو اعلام نموده بود.

روسیه 28 فوریه 1996 (9 اسفند 1374) به شورای اروپا پیوست. دو سال بعد، در 30 مارس(10 فروردین 1377)، مسکو کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را تصویب کرد.

نمایندگان روسیه در تمام ارگان های شورای اروپا مانند کمیته وزرای شورای اروپا ، کنگره مقامات محلی و منطقه ای کار می نمایند ضمن اینکه یکی از اصلی ترین پرداخت نمایندگان بودجه شورای اروپا است.

شورای اروپا کهن ترین سازمان برای یکپارچه سازی اروپاست که در سال 1328 (خورشیدی) (1949 میلادی) دایر گشت. پایهٔ این سازمان بر گسترش مردم سالاری، حقوق بشر، زمامداری قانون و بهره برداری از همکاری های فرهنگی راسخ است. 47 کشور با مجموع 820 میلیون نفر جمعیت عضو این شورا هستند. نهادهای قانونی آن عبارتند از کمیته وزیران شکل گرفته از وزیر خارجه از هر کشور، مجمع مجلسی از مجلس متشکل از مجلس از هر کشور، کمیته مختلط متشکل از پنج عضو کمیته وزیران و دبیرکل که رهبر دبیرخانه شورای اروپا است.

پایگاه این شورا در استراسبورگ فرانسه است و فرانسوی و انگلیسی زبان های رسمی آن هستند. جرگهٔ وزیران، مجمع مجلسی و کنگره آلمانی، ایتالیایی و روسی و ترکی استانبولی را نیز بکار می برند.

مهمترین زمینه فعالیت شورای اروپا در رابطه با حقوق بشر است. معاهده اروپایی حقوق بشر(4نوامبر 1950) و تأسیس دو نهاد خاص کمیسیون اروپایی حقوق بشر و دادگاه اروپایی حقوق بشر از آن جمله اند.

اتحادیه اروپا که در دو دهه گذشته در مواردی مانند تحولات اوکراین و گرجستان با روسیه در چالشی جدی بوده اند اخیرا نیز موضوع ناوالنی به دستاویزی برای خصومت بیشتر آنان با روسیه و ایجاد جبهه ای جدید مقابل مسکو تبدیل شده است.

چنین حمایتی از سوی غربی ها از آلکسی ناوالنی و اعتراضات شکل گرفته در این مورد به گفته مسکو به ریشه تاریخی دشمنی اروپا و آمریکا با روسیه بر می شود و اکنون آنها ناوالنی را برای ایجاد فشارهای بیشتر بهانه نموده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1528

به "روسیه نسبت به پیامدهای خروج از شورای اروپا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه نسبت به پیامدهای خروج از شورای اروپا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید