رضایت 92 درصدی شهفرایندان تبریزی از فرایند پیشگیری و درمان کرونا

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از اعمال نظرسنجی تلفنی از شهفرایندان تبریزی نسبت به موضوع کرونا خبر داد و گفت: حدود 92 درصد مردم از فرایند پیشگیری و درمان بیماری ویروس کرونا به نحوی رضایت دارند که البته سهم گزینه رضایت زیاد و خیلی زیاد، برابر با 55.9 درصد بوده است.

رضایت 92 درصدی شهفرایندان تبریزی از فرایند پیشگیری و درمان کرونا

مرتضی صفری اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و بیش از 190 کشور، نظر سنجی تلفنی از مردم تبریز در خصوص ابعاد مختلف درمانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... آن در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی انجام شد.

وی با اعلام این خبر گفت: صدا وسیما با هدف اطلاع رسانی مناسب، آگاهی بخشی درست و اقناع شایسته افکار عمومی و نیازسنجی در خصوص تولید برنامه های کارشناسی در زمینه مقابله با ویروس کرونا، دومین نظرسنجی را انجام داد.

وی اضافه کرد: نظرسنجی تلفنی ویروس کرونا با نمونه 400 نفری از طریق سامانه نظرسنجی تلفنی شبکه سهند در روزهای 9 و 10 فروردین سال جاری اجرا شد.

صفری با بیان این که در این نظرسنجی تعداد 10 نفر از پرسشگران با تجربه واحد پژوهش مرکز با 400 نفر از شهروندان در طی دو روز در دو شیفت قبل و بعد از ظهر با انتخاب تصادفی سیستماتیک (فاصله 100 شماره در هر مرکز تلفن) به صورت تلفنی مصاحبه کردند، خاطر نشان کرد: بر اساس یافته های این نظر سنجی بیش از 95 درصد مردم، نگران شیوع ویروس کرونا هستند، در عین حال 90 درصد از مردم نسبت به رفع این مسئله در روزهای آینده امیدوارند و این نگرانی نشان دهنده جدی دریافت موضوع و رعایت تذکرات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا و امیدواری نشان دهنده اعتماد مردم به کارگزاران نظام برای حل این مسئله است.

وی با اشاره به این که 94.5 درصد مردم به نحوی اخبار مربوط به ویروس کرونا را پیگیری می کنند و از این میزان سهم گزینه پیگیری زیاد و خیلی زیاد رقم قابل ملاحظه 81.1 درصد بوده است، شرح داد: در بین منابع خبری موجود برای پیگیری اخبار مربوط به کرونا صدا و سیما در مجموع با 79.5 درصد در صدر قرار گرفته است و نسبت فضای مجازی و به خصوص دوستان و آشنایان نسبت به نظرسنجی یک ماه قبل، کاهش چشمگیری داشته است.

وی ضمن با بیان این که در این نظرسنجی از 19 منطقه شهر تبریز براساس توزیع مراکز تلفن ثابت نمونه گیری شده است، گفت : در مجموع 86.3 درصد مردم نسبت به مطالب و اخبار شبکه های سراسری رسانه ملی و شبکه استانی سهند در خصوص ویروس کرونا اعتماد دارند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان این که 57.2 درصد مردم تبریز نسبت به عملکرد فضای مجازی درباره ویروس کرونا ارزیابی مثبتی ندارن، ادامه داد: 30.3 درصد نمونه ها این عملکرد را مثبت ارزیابی کرده اند و اغلب مردم استفاده و اعتماد به فضای مجازی را باعث گسترش شایعات و افزایش استرس و اضطراب عنوان کرده اند که در این ارزیابی ها بخش مثبت فضای مجازی شامل اطلاع رسانی سریع، شفاف و بدون سانسور واقعیت ها بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار قابل توجه 33.1 درصدی از مصاحبه شوندگان به توصیه های درمانی در شبکه های اجتماعی ،گفت: این احتمال وجود دارد که در آینده، تجربه تلخ مصرف الکل برای درمان ویروس کرونا که باعث فوت ده ها نفر در کشور شده است تکرار شود.

وی در ادامه به میزان رضایت مردم از این نظرسنجی در خصوص عملکرد رسانه ملی پرداخت و اضافه کرد: در این نظرسنجی در مجموع 77.6 درصد مردم از عملکرد صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در قبال ویروس کرونا رضایت دارند و بیشترین رضایت مردم از این عملکرد مربوط به آموزش شیوه های پیشگیری و درمان با 81.1 درصد، اطلاع رسانی و اخبار مربوط به مبتلایانبا 71.3 درصد، کاستن بار روانی اضطراب و امیدبخشی به مردم با 70 درصد، انعکاس فعالیت ها و اقدامات مردم و مسئولان برای مقابله با ویروس کرونا با 66.1 درصد و پخش برنامه های تفریحی و سرگرم کننده با 54 درصد بوده است.

صفری با اشاره به این که حدود 30 درصد از مردم تبریز به خارج از منزل تردد می کنند که 65 درصد از آن ها برای خریدهای ضروری و رفتن به سر کار بوده، گفت: نکته مهم و بیشترین دغدغه مردم در این بخش این است که نسبت قابل توجهی از مردم هنوز نگران ترددهای غیرضروری و به خصوص در 13 بدر هستند.

وی در بخش دیگر آمار به دست آمده از این نظرسنجی عنوان کرد: غیر از 33 درصد از نمونه های این نظرسنجی که مشاغل دولتی داشته و یا بازنشسته هستند، مابقی نگران تأثیرات منفی کرونا و قرنطینه بر معیشت و درآمدشان هستند و 77.5 درصد آن ها اظهار کرده اند که به نحوی از بابت این ویروس دچار ضرر و کاهش درآمد شده اند.

وی با بیان این که میزان مخاطبان شبکه استانی سیما رشد داشته است، گفت: از جمله پرمخاطب ترین بخش های شبکه استانی سیما، بخش خبری ساعت 23 است که با بیش از 93 درصد بیننده که یکی از بخش های خبری پربیننده در بین مراکز استانی سیما است.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، صفری گفت: میزان بیننده تلویزیونی شبکه استانی سهند با رشد هفت درصدی و شنونده های رادیویی نیز با کاهش حدود پنج درصدی همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 907

به "رضایت 92 درصدی شهفرایندان تبریزی از فرایند پیشگیری و درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایت 92 درصدی شهفرایندان تبریزی از فرایند پیشگیری و درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید