سرنوشت ارومیه، پایتخت گردشگری ایران در سال 2020

به گزارش تایمر سرگرمی، غرب و شمال غربی ایران به خصوص استان های آذربایجان شرقی و غربی همیشه در تاریخ ایران زمین نقش مهمی را ایفا نموده اند. شهر زیبای ارومیه، با دریاچه فوق العاده و بی نظیرش از چند سال پیش بنا بود تا پایتخت گردشگری ایران در سال 2020 باشد اما اتفاقات به نوعی در این سال رقم خورده که گردشگری در تمامی دنیا زیر سایه یک بیماری همه گیر به حالت تعلیق درآورده است. با این وجود، ارومیه پایتخت گردشگری ایران در سال 2020 هست و خواهد بود. در این مطلب مجله خبرنگاران به این موضوع می پردازد. با ما در ادامه این مقاله، همراه باشید.

سرنوشت ارومیه، پایتخت گردشگری ایران در سال 2020

چطور ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری ایران در سال 2020 انتخاب شد؟

دو سال از زمان انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری ایران در سال 2020 می گذرد. یکی از دلایل مهم انتخاب این شهر این بوده است که ارومیه پتانسیل های فراوان و مهمی دارد و از شهرهای مهم در غرب و تمامی کشور به شمار می رود. نکته اصلی این جا است که با وجود این پتانسیل ها، ارومیه چنان که باید و شاید به اندازه کلان شهر تبریز از نظر گردشگری مورد توجه و اقبال کارشناسان، مسئولین و مردم قرار نگرفته بود. به همین دلیل و به منظور افزایش تمرکز تمامی اقشار جامعه به ظرفیت های گردشگری این منطقه، در سال 97 این شهر به عنوان پایتخت گردشگری در سال 99 برگزیده شد.

ذکر این موضوع نیز جالب است که طبق گفته های مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، سال گذشته این استان میزبان بیش از 2 میلیون و 322 هزار بازدیدکننده بوده است!

این نکته را اضافه می کنیم که برای سفر هوایی به اقصی نقاط دنیا، می توانید به راحتی بلیط هواپیما را از خبرنگاران تهیه نمایید.

فرازی از اقدامات صورت گرفته در پایتخت گردشگری ایران در سال 2020

این نامگذاری برای ارومیه فرصتی بود تا به نوعی دوباره از این نظر خود را به پای دیگر شهرهای مطرح در این زمینه برساند. به همین منظور طرح های مختلفی برنامه ریزی و اجرا شد که از آن جمله می توان به بازسازی خیابان امام اشاره نمود. اقدامات مناسبی در این زمینه اجرا شد و به بهره برداری رسید اما متاسفانه با فرا رسیدن سال 2020، شاهد اپیدمی گسترده ویروس کرونا در ایران و سایر نقاط دنیا هستیم که عملا گردشگری را مختل نموده است. با این وجود امیدها برای برطرف این بحران و بهبود شرایط گردشگری پس از این دوره سکون همچنان به قوت خود باقی است.

به همین دلیل، ارومیه همچنان پایتخت گردشگری ایران در سال 2020 خواهد بود تا پس از برطرف کامل این بیماری، دوباره بتوانیم شاهد رونق گردشگری، به ویژه گردشگری داخلی در کشورمان باشیم.

ارومیه تا چه در رسیدن به اهداف پایتختی گردشگری پیروز بوده است؟

حتی پیش از بروز مسئله کرونا هم به نظر می رسید که ارومیه در در نقش های محول شده به عنوان پایتخت گردشگری ایران در سال 2020 چندان پیروز عمل نکند. از دلایل اصلی این امر بدون شک مسئله بودجه بود که از دغدغه های مهم مسئولان حوزه گردشگری در این شهر به شمار می رفت. با این وجود، این شهر همیشه از ظرفیت های پزشکی (حوزه گردشگری سلامت) و جاذبه های طبیعی و تاریخی برخوردار بوده است که با کمی تمرکز و سرمایه گذاری می توان از آن ها به بهترین نحو ممکن بهره جست. علاوه بر این، بنا بود تا 20 پروژه طی دو سال گذشته برای آماده سازی ارومیه انجام گردد و در 20 نقطه متفاوت از این شهر به بهره برداری برسد.

قبلا در خصوص این شهر زیبا و مهم کشورمان به تفصیل در مجله خبرنگاران صحبت نموده ایم و شما می توانید اعم آنچه را که گفته ایم در مقاله ارومیه کجاست، بخوانید.

دبیر جشنواره ارومیه 2020 پیشتر در این زمینه گفته بود که به دلیل اهمیت صنعت گردشگری و میزان بالای درآمدزایی از این بخش مهم، نمی توان آن را نادیده انگاشت و به همین دلیل این یک فرصت فوق العاده برای ارومیه است تا با تقویت ظرفیت های موجود بتوان گاهی مهم در عرصه توریسم و گردشگری این شهر برداشت. وی همچنین در سخنان خود از افتتاح تله کابین این شهر و پیست پاتیناژ آن نیز خبر داده بود.

سخنان شهردار ارومیه در زمینه پایتختی گردشگری

در این مدت، شهردار شهر ارومیه نیز در سخنانی با اصحاب رسانه، از برنامه ریزی هایی گفته بود که ارومیه را تا سال 2020 یعنی حال حاضر به یک شهر ایده آل برای گردشگری تبدیل می کرد. وی در سخنانش گفته بود که همجواری شهر ارومیه با ترکیه نیز زمینه را برای جذب گردشگران خارجی فراهم خواهد آورد. گفتنی است که آذربایجان غربی تنها استان ایرانی است که با ترکیه مرز مشترک دارد.

با این حال، اگر حوصله سفرهای زمینی را ندارید می توانید با رزرو تور از خبرنگاران، یک سفر ساده و راحت را با هر وسیله ای که بخواهید، پشت سر بگذارید.

در این مقاله، از شهری گفتیم که از فروردین ماه سال 97 بنا بود تا پایتخت گردشگری ایران در سال 2020 باشد اما همه چیز دست به دست هم داد تا فعلا گردشگری در تمامی دنیا، از روزهای خوب خود فاصله زیادی بگیرد. ضمن این که آرزو داریم تا هر چه سریع تر سایه این بیماری از سر مردم دنیا برچیده گردد، امیدواریم تا ارومیه بتواند در نهایت پایتختی خود را در حوزه گردشگری جشن بگیرد. ضمناً، اگر قصد سفر به ارومیه را دارید، برای رزرو هتل در هر نقطه که بخواهید، خبرنگاران همیشه با شما است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 955

به "سرنوشت ارومیه، پایتخت گردشگری ایران در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت ارومیه، پایتخت گردشگری ایران در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید