16 راه چاره موثر برای پیشرفت شخصی در فصل زمستان

به گزارش تایمر سرگرمی، کم کم به فصل زمستان که اغلب افراد فقط آن را تحمل نموده و هیچ لذتی از آن نمی برند نزدیک می شویم. با وجود این که زمستان بسیار سرد است و خیلی از افراد آن را دوست ندارد اما فرصت خوبی برای پیشرفت شخصی و انجام کارهای لذت بخش به شمار می رود. با عشق ورزیدن به این فصل سرد سال و انجام کارهایی که به پیشرفت شخصی یاری می نمایند زمستان را یادآور نور و گرما کنید. در این مطلب به آنالیز راهکارهایی جهت ارتقای خود و پیشرفت شخصی در زمستان پرداخته ایم.

16 راه چاره موثر برای پیشرفت شخصی در فصل زمستان

1. مقدار زیادی از یک غذای راحت بپزید

هیچ چیز مانند یک غذای خانگی خوشمزه نیست و هنگام درست کردن آن چرا مقدار بیشتری درست نکنید؟ مقدار اضافه این غذاها را در فریزر نگهداری کنید تا در روزهای سرد غذای مقوی داشته باشید. یک روز کامل را به تهیه خورش، سوپ یا لازانیا اختصاص دهید. در صورتی که ترجیح می دهید استراحت کنید یک غذای خوشمزه را در آرام پز درست کنید.

2. ژورنال خود را به روز رسانی کنید

فواید بسیاری در رابطه با نوشتن ژورنال شکرگزاری وجود دارد. این فواید به ویژه هنگامی که افسردگی زمستانی ظاهر می گردد به کار می آیند. شکرگزاری می تواند خلق و خو، عزت نفس و مثبت اندیشی را بهبود دهد. ممکن است یک زمانی پیش از این ژورنال نویسی را آغاز نموده باشید و اکنون هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها از زمانی که چیزی به آن اضافه ننموده اید گذشته باشد. چیز نوی در ژورنال خود نوشته و آن را مجذوب نماینده و عجیب بنویسید. احساسات خود را بیان کنید.

3. یک رمان بنویسید

ممکن است قبلا همواره آرزو داشته اید که یک رمان بنویسید. پیش نویس های اولیه ممکن است مسخره به نظر برسند، اما این متن پس از بازبینی به یک شاهکار تبدیل خواهد شد. بنابراین همین حالا نوشتن را آغاز کنید. همواره یک کاغذ و یک اتوماتیک همراه خود داشته باشید و بین کارهای روزانه، در طول مکالمه با یک دوست که ده دقیقه را در عرض ده سال شرح می دهد چند جمله به رمان خود اضافه کنید.

4. یک کمد کپسولی بسازید

آیا شما هم عادت دارید که لباس هایتان را به صورت نامنظم ست می کنید و بیرون می روید؟ کمد لباس های خود را باز نموده، لباس ها را از کشوها بیرون بیاورید و آن ها را با هم ست کنید. به این روش به یاری چند تکه لباس کاربردی خود که می توانید با آن ها استایل های مختلفی ایجاد کنید کمد کپسولی خود را بسازید. کمد کپسولی شامل ترکیبی از شلوارها، پیراهن ها، بلوز ها، دامن ها و لباس های بیرونی کاربردی و شیک است.

با ساختن کمد کپسولی متوجه می شوید دیگر زمان را برای حمله به کمد خود برای پیدا کردن لباس تلف نمی کنید. بعلاوه متوجه می شوید که خرید بیش از مقدار هم هدر دادن زمان است و پول خود را ذخیره می کنید زیرا در نهایت از کمد خود راضی هستید و تنها در صورت احتیاج آن را به روز رسانی می کنید.

5. چرخه خواب خود را تنظیم کنید

خواب زمستانی مخصوص خرس ها است اما در زمستان انسان ها هم دوست دارند بیشتر در تخت خواب بمانند. اینکه در زمستان به مقدار تابستان پر انرژی نیستید کاملا قابل درک است. به زمستان به چشم زمانی مناسب برای تنظیم چرخه خواب خود فکر کنید.

کمبود خواب روی تمرکز، خلق و خو و سلامت کلی تاثیر می گذارد. قبل از خواب به آرامش پیدا کردن عادت کنید. زمان هایی را برای خوابیدن و بیدار شدن در طول هفته و انتها هفته معین نموده و به آن ها پایبند باشید. هنگامی که چرخه خواب خود را تنظیم کنید متوجه بهبود سلامتی و خلق و خوی خود نیز خواهید شد.

6. یک برنامه ورزش در منزل برای خود مشخص کنید

فرقی نمی نماید که یوگا یا زومبا تمرین می کنید در هر حال یک برنامه ورزش در منزل را برای خود معین کنید که شما را در ماه های سرد سال با انگیزه نگه دارد. ورزش باعث افزایش جریان خون شده، شما را گرم نگه داشته، هورمون های مفیدی را برای هشیار و بدون استرس نگه داشتن شما فراوری می نماید. هنگامی که نمی خواهید به باشگاه بروید انجام دادن یک ورزش 30 دقیقه ای در منزل هم به همان مقدار خوب است.

7. یک زبان نو یاد بگیرید

زبان دومی که در مدرسه یاد گرفتید اما آن را خیلی تمرین نکردید را یاد بگیرید. زبان های زیبای بسیاری با اصطلاحات و عبارت های منحصر به فرد وجود دارند که احساسات پیچیده را با یک کلمه بیان می نمایند. افق های خود را توسعه داده، طرز صحبت خود و تفکر خود را تغییر داده و به زبان نو ارتباط دهید.

8. به پوست خود رسیدگی کنید

هفته ای یکبار یک روز را به اسپا اختصاص داده و از پوست خود مراقبت کنید. پوست بزرگ ترین اندام بدن است و از شما در برابر بیماری ها مراقبت نموده و شما را در زمستان گرم نگه می دارد. با دستورهای خانگی مراقبت پوستی از ماسک های صورت طبیعی تا لوسیون های کرمی بدن به پوست خود عشق بورزید.

9. شلوغ ترین فضای منزل را مرتب کنید

فرقی نمی نماید که شلوغ ترین فضا میز کارتان، کمد یا اتاق انباری باشد در هر حال شلوغ ترین فضای منزل را مرتب کنید. هنگامی که شلوغ ترین قسمت مرتب گردد مرتب کردن بقیه منزل خیلی چالش برانگیز به نظر نمی رسد.

10. هر روز یک کار تصادفی احمقانه انجام دهید

زمان بازی برای جوانان بسیار خوب است و می دانید که سخت مشغول کار کردن هستید. تلفن همراه را خاموش نموده و نقاب جدی خود را بردارید. کودک درون خود را رها کنید تا زمان بازی ساختارنیافته و از قبل برنامه ریزی نشده داشته باشد. مثلا در حمام آواز بخوانید. هنگامی که به خودتان اجازه بازی می دهید خلق و خویتان بهبود یافته، بهره وریتان بیشتر می گردد و بیشتر می خندید.

11. به بیرون از منزل بروید

برای آرامش یافتن خواه برای پیاده روی یا رفتن به باشگاه به بیرون از منزل بروید و از نور خورشید و هوای زمستان بهره ببرید.

12. بدن خود را آب رسانی کنید

هوای زمستان می توانند رطوبت روی پوستتان را از بین ببرد. بنابراین حتما از لوسیون و مرطوب نماینده برای مرطوب کردن و آبرسانی این قسمت های خشک بهره ببرید. نوشیدن مقدار آب کافی در هر روز هم یک ضرورت است که نباید آن را نادیده بگیرید.

13. کار لذت بخشی برای خود انجام دهید

پس از یک روز سرد و خسته نماینده طولانی گاهی اوقات ضروری است که به خودتان استراحت دهید و خودتان را به یک نوشیدنی شیرین مانند شکلات داغ مهمان کنید. فایده این کار چیزی بیش از تنها گرم کردن بدن است.

14. آهسته تر کار کنید

زمستان می تواند باعث گردد کمی استرس داشته باشید. بنابراین چند بار در هفته خود را آرام نموده و سعی کنید در زمان حال حضور داشته باشید. این کار روشی عالی برای ریست کردن فکر است.

15. با افراد خوب معاشرت داشته باشید

خوب بودن برای شما به چه معنا است؟ بودن با خانواده؟ دوستان؟ خوبی هر معنایی که برایتان دارد مطمئن شوید که زمان با کیفیتی را با افرادی که معاشرت با آن ها برایتان خوشایند است سپری می کنید.

16. علاقه خود را دنبال کنید

به هر چیزی که علاقه دارید، نقاشی، موسیقی یا هر چیز دیگر، زمان خود را صرف آن کنید. زمستان یک فرصت عالی برای کاهش سرعت انجام کارها، دنبال کردن علایق و کشف چیزهای لذت بخش است.

با مشغول نگه داشتن خود و به کار گیری راهکارهای پیشرفت شخصی در زمستان از افسردگی فصلی جلوگیری نموده و زمستان خوبی را آغاز کنید. با پختن غذاهای راحت و مقوی، نوشتن رمان و یاد گرفتن زبان نو گرم بمانید و از زمستان لذت ببرید. درست است که زمستان به معنای شب های طولانی است اما این بدان معنا نیست که نمی توان از آن لذت برد.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: Lifehack, SelectHealth

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2144

به "16 راه چاره موثر برای پیشرفت شخصی در فصل زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 راه چاره موثر برای پیشرفت شخصی در فصل زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید