دستاوردهای رویداد تبریز 2018 معرفی گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم انعکاس دستاوردهای رویداد تبریز 2018 توسط دستگاه های اجرایی این استان تاکید نمود.

دستاوردهای رویداد تبریز 2018 معرفی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، شانزدهمین جلسه ستاد اجرایی و برنامه ریزی تبریز 2018، چهارشنبه 4 مهر به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزار گردید.

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه بر لزوم انعکاس رسانه ای دستاوردها و نتایج رویدادهای برنامه ریزی شده برای تبریز 2018 توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید نمود و گفت: هدف اصلی رویدادها و برنامه های تدوین شده جذب گردشگر به تبریز و استان آذربایجان شرقی است که در این راستا اقدامات چشمگیری اجرا شده است و ضروری است تا با اطلاع رسانی مستمر افکار عمومی به شکلی ملموس تر در جریان این دستاوردها قرار بگیرند.

او یکی از اهداف مهم رویداد تبریز 2018 را موضوع جذب گردشگر داخلی و خارجی مطرح نمود و گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی از جمله عوامل جذب گردشگر به استان است و در این راستا بخش بزرگی از کوشش مجموعه استان می بایست بر روی این هدف متمرکز باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن تاکید به اینکه آموزش یکی از رکن های اصلی و ماندگار در حوزه گردشگری است، به موضوع طرح شده توسط بخش خصوصی مبنی بر اجرای طرح های آموزشی در راستای تقویت ظرفیت های گردشگری، اشاره نمود و گفت: آموزش و تقویت ظرفیت های نیروهای انسانی در نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری یکی از مهم ترین اهداف جذب گردشگر است که باید با اهتمام ویژه ای به این موضوع پرداخت گردد.

خدابخش در سرانجام از تمام دستگاه ها خواست در ایام باقی مانده از سال حداکثر کوشش خود را برای تحقق اهداف رویداد تبریز 2018 بکار گیرند.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و دبیر ستاد اجرایی و برنامه ریزی رویداد تبریز 2018 نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش جامع و مختصر از روند اجرایی تبریز 2018 و عملکرد این ستاد، با اشاره به اینکه برگزاری جلسات متعدد در راستای تبریز 2018 با کمیته های تخصصی نقش موثری در ایجاد هم افزایی، در راستای پیشبرد اهداف این رویداد بین المللی داشته است، گفت: در راستای این رویداد اقدامات ارزشمندی از سوی 23 دستگاه اجرایی انجام پذیرفته که طی 9 ماه گذشته نمودهای ملی و بین المللی داشته است.

او با بیان اینکه تاکنون 6 جلسه شورای ملی و 15 جلسه شورای استانی تبریز 2018 برگزار گردیده است، ادامه داد: در این جلسات بیش از 680 مصوبه به تصویب و با ایجاد ردیف اعتباری ویژه تبریز 2018 در بودجه سال 97، اعتبارات ملی، تملک دارایی و هزینه ای معین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، در مورد اعتبارات تبریز 2018 گفت: طبق اعتبار نهایی تبریز 2018، مبلغ 50 میلیارد تومان در حوزه تملک دارایی، 18 میلیارد تومان در حوزه جاری و 20 میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای تملک اراضی ربع رشیدی تصویب شده اما تخصیص این اعتبارات نهایی نشده است.

آبدار در سرانجام با اشاره به اینکه 163 برنامه فرهنگی و هنری برای رویداد تبریز 2018 توسط 23 دستگاه اجرایی در طول سال 2018 برنامه ریزی و در حال انجام است، گفت: 163 برنامه فرهنگی وک هنری متشکل از 57 برنامه بین المللی، 42 برنامه ملی و 64 برنامه منطقه ای است، همچنین 108 پروژه در راستای تأمین زیرساخت های گردشگری همزمان با تبریز 2018 معرفی شده است.

در این جلسه برگزاری جشنواره بین المللی غذای حلال که از سوی بخش خصوصی ارائه شده بود، مورد آنالیز و تصویب نهاده شد و مقرر شد کلیه دستگاه های عضو ستاد در برگزاری این رویداد همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 269

به "دستاوردهای رویداد تبریز 2018 معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای رویداد تبریز 2018 معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید