رونق و جذب گردشگری ماموریت سفارتخانه ها

به گزارش تایمر سرگرمی، سفارتخانه ها به عنوان یکی از مراکز مهم در خارج از کشور می توانند در جذب و رونق گردشگری کشور نقش ایفا نمایند.

رونق و جذب گردشگری ماموریت سفارتخانه ها

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی اعلام کرد:

مهم ترین مشکل در جذب جهانگردان خارجی به کشور، نبود معرفی مناسب و اطلاع رسانی درخصوص ظرفیت ها، جاذبه ها و زیبایی های ایران است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گفت:

موضوع جهانگردی باید جزو مأموریت های رایزن های فرهنگی و سفارتخانه ها قرار گیرد.

او اضافه نمود:

به همین سبب، وزارت امورخارجه و سفارتخانه های ایران در خارج از کشور می توانند در این خصوص نقش فعالی را ایفا نمایند تا شاهد رونق جهانگردی و افزایش جذب جهانگردان خارجی به کشور باشیم.

مونسان با بیان این که جهانگردی در حال حاضر اقتصاد سوم جهان محسوب می گردد و پیش بینی می گردد این صنعت به اقتصاد اول تبدیل گردد، گفت:

اهمیت جهانگردی بر کسی پوشیده نیست، این صنعت روزبه روز در حال رشد است، از طرفی ایران جزو 10 کشور برخوردار از جاذبه های طبیعی و تاریخی است و خوشحالم که موضوع جهانگردی موردتوجه وزارت امورخارجه کشورمان قرار گرفته است.

معاون رییس جمهور ادامه داد:

در حال حاضر بعضی از کشورهای هدف را برای جذب جهانگرد خارجی شناسایی نموده ایم که ترکیه، چین و کشورهای اتحادیه اروپا مهم ترین کشورهای هدف ما هستند، اما واقعیت این است که درخصوص تبلیغات و اطلاع رسانی و معرفی جاذبه ها و زیبایی های ایران با کمبود اعتبار روبرو هستیم که در این میان، سفارتخانه ها به عنوان یکی از مراکز مهم ما در خارج از کشور می توانند در معرفی هرچه بهتر ظرفیت های جهانگردی کشورمان نقش ایفا نمایند.

مونسان اعلام کرد:

شرکت در نمایشگاه های خارجی می تواند به معرفی جاذبه ها و ظرفیت های ایران یاری کند و در افزایش جذب جهانگرد خارجی نقش داشته باشد که با توجه به محدودیت های اقتصادی برای حضور در این نمایشگاه ها و محدودیت غرفه ها، سفارتخانه ها و مجموعه وزارت امورخارجه می توانند نقش مهمی را در این خصوص ایفا نمایند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی ادامه داد:

علاوه بر نمایشگاه های جهانگردی، نمایشگاه های صنایع دستی نیز نقش مهمی در معرفی ظرفیت های ایران و افزایش جذب جهانگرد دارد و این در حالی است که بعضی از کمپانی های فراوری خودرو در پی طراحی فضای داخلی خودرو مانند جلو داشبورد و کنار درها با هنرهای سنتی هستند که به طور حتم این ظرفیت در بین هنرمندان ایرانی وجود دارد که باید مورداستفاده قرار گیرد.

مونسان به نقش مجامع بین المللی اشاره نمود و اضافه نمود:

ما در بعضی از مجامع بین المللی عضو هستیم و حق عضویت می پردازیم، اما تا به امروز نتوانسته ایم به شایستگی از این ظرفیت استفاده کنیم که در این خصوص نیز وزارت امورخارجه می تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

ایشان در ادامه گفت:

متأسفانه ایران در سایت بعضی از سفارتخانه های کشورهای خارجی در لیست مقاصد سفر به رنگ زرد نشان داده می گردد که شایسته کشورمان نیست و درخواست ما از وزارت امور خارجه این است که در این خصوص نیز با تعاملی که با سفارتخانه ها دارد با معرفی هرچه بهتر ظرفیت های کشورمان جایگاه ایران را در سایت سفارتخانه های کشورهای مختلف ارتقا دهد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1977

به "رونق و جذب گردشگری ماموریت سفارتخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق و جذب گردشگری ماموریت سفارتخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید