افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری چین با حضور ایران

به گزارش تایمر سرگرمی، نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری چین 2020 (CITIE) امروز آدینه با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر گوانجو گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری چین با حضور ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، در این نمایشگاه که به مدت سه روز دایر خواهد بود، بیش از هزار شرکت از 40 کشور و منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران در فضایی به وسعت 30 هزار متر مربع حضور دارند.

نمایشگاه مذکور از مهم ترین رویدادهای دنیاگردی در چین و اصلی ترین نمایشگاه دنیاگردی در جنوب این کشور است.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه به همت سرکنسولگری ایران در گوانجو دایر شده و جاذبه های دنیاگردی و صنایع دستی ایران در آن به نمایش درآمده که مورد استقبال بازدیدنمایندگان قرار گرفته است.

چین مهم ترین منبع تامین دنیاگرد در دنیا است در سال 2019 نزدیک به 150 میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند وزارت فرهنگ و دنیاگردی چین پیش بینی نموده است با تدوام رشد مالی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، آمار سفر شهروندان این کشور به خارج از چین تا سال 2022 میلادی به 178 میلیون نفر برسد همچنین تخمین زده شده این دنیاگردان در مجموع حدود 1.2 تریلیون یوان هزینه نمایند.

ایران از سال 2011 به فهرست مقاصد دنیاگردی چین وارد شد و از سال 1395 نیز سیاست جذب دنیاگردان چینی را در دستور کار قرار داد در این راستا هیات وزیران اوایل تیرماه سال 1398 مصوبه لغو یک طرفه ویزا با چین را صادر کرد و وزارت امور خارجه هم در نامه ای به دستگاه های مرتبط اظهار داشت این مقررات را از 25 تیرماه به اجرا خواهد گذاشت.

با این وجود در شرایطی که نشانه های بهبود تبادل دنیاگردی میان ایران و چین، خود را نمایان نموده بود شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 2019 میلادی باعث بسته شدن مرزهای کشورها بر روی یکدیگر شد و صنعت دنیاگردی دنیا را با خسارت شدید روبرو نموده است.

برگزاری این نمایشگاه در شرایطی است که چین هفته گذشته نیز بعد از 10 ماه شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات 2020 را در با حضور 148 کشور و منطقه در پکن برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1199

به "افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری چین با حضور ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری چین با حضور ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید