خبرنگاران پنتاگون: روسیه برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان کوشش می نماید

به گزارش تایمر سرگرمی، تهران- خبرنگاران- وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت، روسیه با طالبان برای خروج نیروهای واشنگتن از افغانستان کوشش می نماید.

خبرنگاران پنتاگون: روسیه برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان کوشش می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش پایگاه خبری نشنال، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی با عنوان تقویت امنیت و ثبات در افغانستان توضیح داد که روسیه با همکاری طالبان درصدد تضعیف دولت افغانستان است.

براساس گزارش پنتاگون، از ماه فوریه (بهمن) ، روسیه با دولت مرکزی، کشورهای منطقه و طالبان برای به دست آوردن نفوذ بیشتر در افغانستان، تسریع در عقب نشینی نیروهای آمریکا و رسیدگی به چالش های امنیتی که ممکن است ناشی از عقب نشینی باشد، همکاری داشته است.

در 29 فوریه (10 اسفند) ، دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با طالبان توافق نامه ای در خصوص خروج نیروهای ایالت متحده از افغانستان و تعهد طالبان بابت خاتمه خشونت ها امضا کرد.

به دنبال انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز در خصوص نقش روسیه برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، پنتاگون مدعی شد که مسکو برای محدود کردن حضور نظامیان غربی و تشویق عملیات ضد داعش از نظر سیاسی از طالبان حمایت نموده است.

پنتاگون در حالی مدعی همکاری روسیه با طالبان می گردد که دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی اساس است.

پسکوف اضافه کرد: سرویس های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود ادامه می دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه نمایند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان نموده است.

به نوشته رسانه آمریکایی، روس ها برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی مشخص نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1069

به "خبرنگاران پنتاگون: روسیه برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان کوشش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنتاگون: روسیه برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان کوشش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید