خبرنگاران مقام پارلمانی بوسنی: از گسترش مناسبات دوجانبه با ایران حمایت می کنیم

به گزارش تایمر سرگرمی، بلگراد - خبرنگاران - معاون اول مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر کشورمان در سارایوو گفت: روابط هیات رئیسه، کمیسیون های تخصصی و گروه های دوستی مجلسی بوسنی و هرزگوین را با مجلس شورای اسلامی ایران ادامه خواهیم داد و مجلس بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات دوجانبه با ایران حمایت می کند.

خبرنگاران مقام پارلمانی بوسنی: از گسترش مناسبات دوجانبه با ایران حمایت می کنیم

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، دوریانا کریشتو روز چهارشنبه در دیدار با رضا قلیچ خان با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از بوسنی و هرزگوین در گذشته اضافه نمود: از حمایت های ایران در راستا توسعه بوسنی وهرزگوین قدردانی می کنیم و از ارتقای روابط میان دو کشور در همه زمینه ها حمایت خواهیم کرد.

معاون اول مجلس ملی نمایندگان بوسنی و هرزگوین اضافه نمود: اگرچه پاندمی کرونا تاثیرات منفی جدی بر مناسبات تجاری و اقتصادی میان کشورها در تمامی جهان به جا گذاشته است، اما باید برای توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی میان دو کشور همزمان با گسترش روابط سیاسی و فرهنگی تلاش کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه دیپلماسی پارلمانی در روابط میان دو کشور اضافه نمود: حمایت های مجالس دو کشور موجب تقویت روابط محبت آمیز ایران و بوسنی و هرزگوین در همه عرصه ها خواهد بود.

قلیچ خان با تاکید بر روابط خوب دو کشور اضافه نمود: ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و از یکپارچگی و وحدت این کشور حمایت کرده است.

سفیر کشورمان با اشاره به حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی بوسنی و هرزگوین اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران از همزیستی اقوام و ادیان مختلف در بوسنی و هرزگوین حمایت کرده و برای تقویت ارتباط با همه اقوام بوسنیایی تلاش خواهد کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه پارلمانی، انتخابات محلی پیش رو در بوسنی و هرزگوین و آخرین شرایط مبارزه با پاندمی کرونا در دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1287

به "خبرنگاران مقام پارلمانی بوسنی: از گسترش مناسبات دوجانبه با ایران حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام پارلمانی بوسنی: از گسترش مناسبات دوجانبه با ایران حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید