خبرنگاران فرماندار صومعه سرا : فرهنگ درختکاری باید تداوم پیدا کند

به گزارش تایمر سرگرمی، رشت - خبرنگاران - فرماندار شهرستان صومعه سرا در آئین درختکاری در این شهرستان گفت : فرهنگ درختکاری باید در جامعه تداوم یابد و به فرهنگ سازی آن پرداخته گردد .

خبرنگاران فرماندار صومعه سرا : فرهنگ درختکاری باید تداوم پیدا کند

سیدجلال سید محمدی با اشاره به اینکه نقش منابع ملی و محیط زیست در داشتن یک زندگی خوب، انکار ناپذیر است گفت : نباید از هیچ کوششی برای حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی دریغ کرد و ترویج فرهنگ درختکاری یکی از راهکاری آن است.

وی اضافه نمود : همه اقشار جامعه باید به منظور حفظ و نگهداری درختان در راستای توسعه منابع طبیعی بویژه فضاهای سبز و پارک ها کوشش نمایند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا هم از توزیع 10 هزار اصله نهال رایگان در این شهرستان اطلاع داد و اضافه نمود:توزیع این نهال ها که شامل نهال درختان سوزنی و پهن برگ است از روز دوشنبه ساعت 9تا 12 در اداره منابع طبیعی صومعه سرا شروع می گردد .

فرزین دلسوز گفت: به مناسبت روز درختکاری حدود 10 هزار اصله نهال از نوع کاج ، سرو نقره ای وخمره ای ، ون ، توسکا و اقاقیا و ارغوان در محل منابع طبیعی شهرستان صومعه سرا برای غرس بین شهروندان توزیع خواهد شد .

وی به کشفیات سالجاری اشاره و تصریح کحرد : در این مدت 470 گونی زغال چوب جنگلی کشف و ضبط شده است .

وی از تخریب سه کوره غیر مجاز اطلاع داد و اضافه نمود: توسط یگان حفاظت منابع طبیعی هشت ونیم هکتار از اراضی ملی از ید متصرفان خارج شده است و متصرفان به مراجع قضایی معرفی شده اند .

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان، دارای 21 هزار هکتار اراضی ملی، حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی و بیش از پنج هزار هکتار جنگل در منطقه تنیان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 843

به "خبرنگاران فرماندار صومعه سرا : فرهنگ درختکاری باید تداوم پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار صومعه سرا : فرهنگ درختکاری باید تداوم پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید