8 مورد از برترین جاذبه های دیدنی هلسینکی

به گزارش تایمر سرگرمی، جاذبه های گردشگری هلسینکی

هلسینکی یکی از برترین شهرهای اروپا و جهان برای زندگی و مرکز بی کم و کاست کشور فنلاند است، شهری که در کناره های ساحلی خلیج فنلاند واقع شده است و شهری مدرن با 1.4 میلیون نفر جمعیت است. از آن جا که فنلاند زمانی جزیی از کشور روسیه بوده، در آن می توان سبک های معماری روسی زیادی دید شهری جزیره ای که باید در آن انتظار تماشا جذابیت های زیادی را داشته باشید، غذاهای خوشمزه فنلاندی، موزه ها، کلیساها و بقیه جاذبه های فرهنگی، بخش بزرگی از جاذبه های گردشگری هلسینکی را تشکیل می دهند. با معرفی این جاذبه ها خبرنگاران را همراهی کنید:

8 مورد از برترین جاذبه های دیدنی هلسینکی

کاپاتوری (Kauppatori)

دوست دارید غذاهای سنتی فنلادی را امتحان کنید؟ صنایع دستی هلسینکی را بخرید و از تماشا مردم محلی مصاحبه با آن ها لذت ببرید؟ پس باید به کاپاتوری بروید جایی که معروف ترین فروشگاه های هلسینکی در آن واقع شده است و در بندر جنوبی این شهر است. یکی از چیزهایی که کشور فنلاند با آن شناخته می گردد، گوزن های شمالی معروف شاخدارش است که در داستان های بابانوئل هم زیاد دیده ایم. اگر علاقه به خرید پوست این گوزن ها دارید باز هم این منطقه برترین جا است. فروشگاه هایی که در کاپاتوری قرار دارند همگی سرباز هستند و بنابراین می توان چشم انداز ای تماشایی به بندر هلسینکی و دریای بالتیک هم داشت. از آن جا که گردشگر های زیادی به کاپاتوری می فرایند، قیمت اجناس آن بالاست بنابراین قبل از این که از آن جا چیزی بخرید بهتر است به یک جای دیگر هم سر بزنید و قیمت ها را با هم مقایسه کنید.

موزه کیساما (Kiasma Museum)

اگر از آن دسته افراد هنر دوستید که در هر جایی در پی موزه های هنر آن می گردند، موزه کیساما در معرفی هنرهای معاصر فنلاند حرف اول را می زند پس آن را از دست ندهید. یکی از برترین جاذبه های گردشگری هلسینکی که حتی معماری بیرونی آن هم با آن شکل عجیب و غریب، حرف زیادی برای گفتن دارد. در داخل اتاق های مستطیل شکل آن می توانید آثار زیادی از 4000 هنرمندهای مختلف ببینید و در سکوت محضی که حتی در شلوغ ترین روزها هم در این موزه حکمفرماست، از تماشایشان لذت ببرید.

شهربازی لینانماکی (Linnanmaki Amusement Park)

اگر از موزه گردی و تماشا جاهای فرهنگی شهر کمی خسته شدید، وقت آن رسیده به کودک درونتان اجازه دهید ابراز وجود کند! و چه جایی بهتر از شهربازی لینانماکی؟ در این شهربازی وسایل هیجانی زیادی پیدا می گردد ترن هوایی های ترسناکی که اصلا برای افرادی که بیمارند و یا ترس از ارتفاع دارند مناسب نیست، سافاری وحشتی که در این شهربازی وجود دارد هم یکی دیگر از نقاط قوت رفتن به این شهربازی است. امتحان کردن این وسایل احتمالا انرژی زیادی از شما می گیرد و حسابی خسته تان می نماید، اینجاست که می توانید به یکی از 13 رستوران خوب این شهربازی بروید و خودتان را مهمان غذاهای خوشمزه فنلاند کنید. وسایلی که در این پارک وجود دارد، مناسب 3 دسته از افراد است: افراد جوان، افرادی که قلب جوانی دارند و بچه ها!

کلیسای کمپی (Kamppi Chapel)

لطفا سکوت را رعایت کنید! اگر در هیاهوی جاذبه های گردشگری هلسینکی دنبال کمی آرامش و سکوت می گشت، این سکوت را در کلیسای کمپی که به کلیسای سکوت معروف است پیدا می کنید. این کلیسا در میدان Narinkkatori واقع شده است و معماری خلاقانه آن که از چوب است، در وهله اول شما را یاد یک ظرف بزرگ غذا می اندارد. از آن جایی که این کلیسا در نزدیکی مراکز خرید خوب هلسینکی واقع شده است، بعد از خرید احتمالا این جا همان جایی است که به آن احتیاج دارید.

پارک اسپلانادی (Esplanadi Park)

پارک اسپلاندی در سال 1812 ساخته شده است و از آن موقع تا حالا یکی از مکان های مورد علاقه مردم هلسینکی برای استراحت بوده است پارکی که مردم این شهر از آن برای قرار دیدار ها، برگزاری جشن و مراسم های مختلف، برگزاری کنسرت و پیک نیک به همراه دوستان و لذت بردن از طبیعت و هوای پاک استفاده می نمایند. به همین علت است که این پارک در قلب شهر هلسینکی و در بین دو تا شلوغ ترین خیابان های این شهر واقع شده است و مورد علاقه محلی ها هم هست. در دل این پارک کافه ای قدیمی هم وجود دارد. اسپلانادی شناخته شده ترین پارک شهر است.

کلیسای جامع اوسپنسکی (Uspenski Cathedral)

کلیسای جامع اوسپنسکی جز جاذبه های گردشگری هلسینکی و یک کلیسای ارتدوکس با آجرهای قرمز رنگ و 13 گنبد سبز رنگ است و بزرگ ترین کلیسای ارتدوکس در غرب اروپا محسوب می گردد. این کلیسا در دهه 1860 ساخته شده است و نمای آن از روی کلیساهای مسکو الگو برداری شده است. داخل این کلیسا با چلچراغ های زیبایی تزیین شده است و گفته می گردد که تا حالا در آن معجره های زیادی رخ داده است. به خوبی می توان تاثیر معماری روسیه را در این بنا دید چرا که فنلاند در گذشته جزیی از روسیه بوده است.

کلیسای جامع هلسینکی (Helsinki Cathedral)

در روزهایی که هوا آفتابی و آسمان آبی باشد، این کلسیا واقعا تماشای می گردد. البته به این کلیسا کلیسای سنت نیکولاس هم گفته می گردد که نام یکی از تزارهای روس آن موقع بوده است اما بعد از استقلال فنلاند از روسیه در سال 1917، نام آن تغییر کرد. سبک معماری این بنا نئوکلسیکال است و در میدان سنات واقع شده است.

Suomenlinna

این منطقه در کشور فنلاند واقع شده است اما قلعه دریایی قدیمی آن به وسیله سوئدی ها ساخته شده است. Suomenlinna یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری هلسینکی است و جایی عالی برای پیکنیک در فصل تابستان است. این منطقه در تمام طول سال باز است.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1962

به "8 مورد از برترین جاذبه های دیدنی هلسینکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از برترین جاذبه های دیدنی هلسینکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید