خبرنگاران استاندار: 74 طرح سرمایه گذاری مجوز بی نام در خراسان شمالی صادر شد

به گزارش تایمر سرگرمی، بجنورد-خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی گفت: هم اینک 74 طرح سرمایه گذاری مجوز بی نام در استان صادر شده است که باید تمامی مجوزهای لازم از دستگاه های مرتبط نظیر منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست گرفته شود.

خبرنگاران استاندار: 74 طرح سرمایه گذاری مجوز بی نام در خراسان شمالی صادر شد

محمدعلی شجاعی سه شنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: اگر این طرح های بی نام به آب، برق، گاز و تلفن هم نیاز داشتند از قبل باید تمامی اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: سرمایه گذار در طرح های مجوز بی نام نباید دنبال استعلام ها از سوی دستگاهای مختلف باشند، تنها جای نام سرمایه گذار در طرح خالی باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه ها، سازمان ها سرمایه گذاران را در فرایند اداری دریافت مجوزها پیر می کنند افزود: برای جذب سرمایه گذار باید از قبل تمامی اقدامات لازم انجام شود نباید هیچ مسئله ای در حین کار به وجود بیاید.

استاندار خراسان شاقتصادی از دستگاه ها خواست تا طرح هایی که به عنوان بی نام صادر شده اند و مسئله ای دارند حذف کنند، سرمایه گذار پس از دریافت طرح نباید به هیچ دستگاهی مراجعه کند.

شجاعی افزود: همچنین واگذاری طرح ها باید بدون قید و شرط بوده و توجیه اقتصادی نیز داشته باشد.

استاندار خراسان شاقتصادی در بخش دیگری از سخنانش از پیگیری نکردن مصوبه ها از سوی دستگاه ها انتقاد کرد و افزود: قبل از جلسه باید دستگاه ها و سازمان ها دور هم بنشینند و برای حل مشکل راه کار ارائه دهند اما در این جلسه ها همدیگر را تازه می بینند.

شجاعی همچنین از بی مهری نسبت به سرمایه گذاران و بخش خصوصی در این استان انتقاد کرد و گفت: از بخش خصوصی هیچ حمایت نمی شود و آنان را فراری می دهند.

وی ضمن گلایه از شوراهای اسلامی شهر نیز افزود: نبود اعضای شوراهای اسلامی در جلسه ها به معنی این است که هیچ کاری نکرده اند و نمی خواهند انجام دهند.

استاندار خراسان شاقتصادی شهر بجنورد را همچون روستایی بزرگ توصیف کرد و گفت: متاسفانه هنر گروهی این است که نگذارند کار انجام شود، بجنورد به عنوان مرکز استان هیچ رشدی نداشته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شاقتصادی نیز در این جلسه خواستار رفع مشکل اینترنت شهرک های صنعتی استان شد و گفت: متاسفانه هم اینک آنتن دهی در شهرک ها استان ضعیف است.

سعید پورآبادی افزود: این موضوع بارها در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خوصی مطرح شده است اما اقدام موثری انجام نشده است.

وی خواستار آسان سازی در فرایند دریافت مجوز ها برای سرمایه گذاری شد و افزود: این امر موجب جذب نشدن سرمایه گذاری در این استان خواهد شد و بعضا برخی از سرمایه گذاران نیز در حین کار به دلیل سخت گیری ها از ادامه کار پشیمان خواهند شد.

وی گفت: بعضا مصوبه های این جلسه نیز اجرایی نخواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1537

به "خبرنگاران استاندار: 74 طرح سرمایه گذاری مجوز بی نام در خراسان شمالی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 74 طرح سرمایه گذاری مجوز بی نام در خراسان شمالی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید