پیش بینی افزایش 400 میلیون متر مکعبی مصرف گاز خانگی

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر نفت در امور گاز پیش بینی کرد: مصرف خانگی گاز به بیش از 400 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

پیش بینی افزایش 400 میلیون متر مکعبی مصرف گاز خانگی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مجید چگنی، گفت: با توجه به موج نو سرما که اواخر هفته گذشته وارد کشور شد و بین 40 تا 50 میلیون مترمکعب افزایش مصرف را در پی داشت، هم اکنون با مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی روبرو هستیم که چیزی معادل حدود دو فاز پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: از آن جایی که ظرف امروز و فردا کاهش محسوس دما خواهیم داشت و پیش بینی می گردد که رشد مصرف همچنان در منطقه ها شمالی و شمال شرق ادامه داشته باشد و بیشتر هم بگردد، طبیعتاً فشار بسیار سنگینی روی شبکه گاز خواهد بود، ضمن آن که بیشترین مصارف در منطقه ها شمالی کشور در سه استان مازندران، گلستان و گیلان و بعلاوه خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بوده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که پیش بینی می گردد با توجه به برودت هوا، مصرف طی دو روز آینده به بیش از 400 میلیون مترمکعب در روز برسد، گفت: برای مقابله با موج سرما، تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده و یک سری اقدامات مانند تعمیرات منابع تولیدی، پالایشگاه ها، خطوط انتقال، ایستگاه های تقویت فشار را از قبل آغاز کردیم که همه تمام شده و تمامی تجهیزات و تأسیسات ما با ظرفیت کامل در مدار هستند.

چگنی ادامه داد: ما پیش بینی های لازم در این زمینه و کار های مربوطه را تا به امروز انجام داده ایم و سعی کردیم شبکه را پرفشار نگاه داریم تا بتوانیم با قدرت وارد این موج سرما شده و بدون مشکل از آن، عبور کنیم. اما می دانید که وقتی موج سرما وارد می گردد تا یک هفته این افزایش مصرف را داریم و این برای ما خیلی خوشایند نیست؛ چراکه باید بخش خانگی که اولویت اول شرکت ملی گاز ایران است را پوشش کامل دهیم و اگر نتوانیم گاز را از شبکه خودمان تأمین کنیم، باید مصرف گاز صنعت و نیروگاه ها را محدود کنیم که این به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که، رعایت مصرف بهینه در حال حاضر، برترین راه چاره برای مقابله با سرماست، توضیح داد: ما نسبت به استاندارد جهانی (مثلاً اروپا که به لحاظ جمعیتی با ما تقریباً یکی هستند)، سه برابر بیشتر از اروپایی ها، چه در بخش گاز و چه در بخش برق، انرژی مصرف می کنیم و در واقع، کل تراز انرژی ما تفاوت چشمگیری با کشور های پیشرفته جهان دارد.

چگنی گفت: درخواست من این است که الگوی مصرف را رعایت کنیم تا به تراز انرژی کشور یاری کرده باشیم؛ چراکه گاز مثل برق نیست که با خاموش کردن یک کلید بتوانیم جلوی هدررفت آن را بگیریم. باید با استفاده از پوشش مناسب و استاندارد کردن مصرف این کار را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران توضیح داد: فراموش نکنیم این گاز اگر در منازل مصرف نگردد و برای سوخت صنایع اختصاص یابد، باز هم منافع آن برای مردم است و ارزش اضافه کرده بیشتری را برای آنان به ارمغان می آورد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1864

به "پیش بینی افزایش 400 میلیون متر مکعبی مصرف گاز خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افزایش 400 میلیون متر مکعبی مصرف گاز خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید