سدان برقی نو در راه بازار ایران، عکس

به گزارش تایمر سرگرمی، گجت نیوز نوشت: بایک BAIC - BEIJING EU5 به عنوان یک سدان برقی نو به زودی روانه بازار ایران می گردد. در ادامه با مشخصات و امکانات سدان بایک بیجینگ EU5 آشنا می شویم.

سدان برقی نو در راه بازار ایران، عکس

پس از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت بر افزایش عرضه خودروهای برقی در کشور تاکید نمود، خودروسازان و شرکت های واردنماینده نیز برای عرضه خودروهای برقی نو برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار دادند. به همین دلیل خبرها حاکی از آن است خودرو برقی بایک بیجینگ EU5 به زودی روانه بازار ایران خواهد شد.

لازم به ذکر است شرکت دیار خودرو نیز طی ماه های اخیر به شکل رسمی از عرضه نسخه بنزینی بایک U5 پلاس خبر داده بود. از این رو ممکن است واردات نسخه برقی این خودرو نیز به وسیله دیار خودرو انجام گردد. ضمن اینکه بعضی از منابع شرکت سانیار موتور پارسیان را متولی واردات این سدان برقی می دانند.

مشخصات فنی بایک BEIJING EU5

سدان برقی بایک EU5 به یک موتور برقی مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 161 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر را به فراوری برساند. یک مجموعه باتری 48.3 کیلووات ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی این پیشرانه را برعهده دارد تا این خودرو با یکبار شارژ بتواند مسافتی برابر با 401 کیلومتر را بپیماید.

مالکان می توانند با جریان عادی برق ظرف مدت 9 ساعت باتری ها این خودرو را به شکل کامل شارژ نمایند، اما با شارژ سریع می توان ظرف مدت 30 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت باتری را شارژ کرد. طول این خودرو به 4650 میلی متر، عرض آن به 1830 میلی متر، ارتفاع آن به 1510 میلی متر و فاصله محوری آن نیز به 2670 میلی متر می رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی BAIC EU5

از امکانات ایمنی خودرو الکتریکی بایک BEIJING EU5 می توان به 2 ایربگ، سنسورهای هشدار دهنده مقدار باد تایرها، ترمزهای ABS، EBD، EBA، HHC و HDC، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار هشدار خروج از خط، سامانه کنترل پایداری، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو و سیستم کروز کنترل اشاره نمود.

این سدان برقی از امکانات رفاهی متعددی چون باز و بستن آینه های جانبی به شکل برقی، رینگ های آلومینیومی، ترمز پارک برقی، تریم چرمی صندلی ها، فرمان تایپ دی، مانیتور لمسی با دوربین عقب، سردنده به شکل ماوسی، چراغ های روز، کلاستر دیجیتالی، گرمکن صندلی های جلو، دوربین 360 درجه، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی و سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای بهره می برد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2262

به "سدان برقی نو در راه بازار ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدان برقی نو در راه بازار ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید