تور ارزان برزیل: تهاتر نهاده های دامی و کود اوره با کشور برزیل

به گزارش تایمر سرگرمی، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه عمده صادرات ایران به برزیل کود اوره است عنوان نمود که طی توافقی نو ایران و برزیل 400 هزارتن کود اوره با نهاده های دامی تهاتر می نمایند.

تور ارزان برزیل: تهاتر نهاده های دامی و کود اوره با کشور برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش وزارت جهادکشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد روز شنبه در ملاقات با ترزا کریستینا کورنا داکوستا دیاس وزیر کشاورزی برزیل و امضای توافقنامه همکاری بین دو کشور در محل این وزارتخانه با اشاره به روابط قدیمی و تاریخی 120 ساله ایران و برزیل و اهمیت افزایش مبادلات تجاری دو کشور در حوزه کشاورزی و غذا اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی ما طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و در بین کشورهای امریکای لاتین، برزیل جایگاه اول در روابط مالی ایران دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برزیل قطب و محور کشاورزی و غذا در دنیا است اظهارداشت: ایران نیز در منطقه خاورمیانه دارای امنیت و اقتدار غذایی است. بنابراین، این دو قطب کشاورزی می توانند روابط تجاری خوبی داشته باشند تا علاوه بر توسعه و پایداری کشاورزی، تراز تجاری دو کشور رشد کند و بعلاوه در پی تسهیل فرایند مبادله ای دو کشور باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران موجب تسهیل در روابط و تبادلات تجاری و بروکراسی دو کشور گردد زیرا هر دو کشور توانمندی تهاتر با یکدیگر را دارند.

ساداتی نژاد خطاب به وزیر کشاورزی برزیل با بیان اینکه ایرن و برزیل نگاه راهبردی تجاری بر پایه منافع دو کشور باید داشته باشند گفت: مشکلاتی همانند کاهش تعرفه تجاری بین دو کشور، تسهیل بروکراسی اداری دو کشور، تجارت تهاتری ، صادرات سایر محصولات کشاورزی ایران به برزیل، حمایت های حقوقی و قانونی از کشت فراسرزمینی ایران در برزیل و رشد سرمایه گذاری دو کشور در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد آنالیز قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایران بیش از 50 درصد محصول کشاورزی مورد احتیاج خود را از برزیل تامین و وارد می نماید اضافه کرد: عمده صادرات ایران به برزیل کود اوره است که تنها دو درصد تجارت را به خود اختصاص داده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر تعرفه محصولات کشاورزی ایران به برزیل 120 درصد و تعرفه واردات محصولات برزیل به ایران حدود 4 درصد است. به نظر می رسد در روابط تجاری دو کشور باید تناسب بین تعرفه ها ایجاد گردد.

ساداتی نژاد با تاکید براینکه بروکراسی اداری دو کشور برای تجارت محصولات کشاورزی و غذایی باید تسهیل یابد گفت: با حذف بروکراسی اداری باید تجارت ترجیحی را بین دو کشور پایه گذاری کنیم که این امر می تواند در افزایش مبادلات تجاری یاری کند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره کشت فراسرزمینی اضافه کرد: باید تجارت تهاتری بین دو کشور توسعه یابد، زیرا از آنجایی که ایران قطب فراوری کود اوره در منطقه است و از سوی دیگر شما فراوری کننده نهاده های دامی و پنبه هستید می توانیم براحتی تبادل کالا انجام دهیم.

وی اظهارداشت: بعلاوه یکسری محصولات کشاورزی ایران به علت کیفیت بالا و مرغوبیت و طعم و مزه همانند سیر، سیب درختی، خشکبار، میوه های خشک، کشمش، پسته، زعفران، انار و کیوی می تواند در سفره برزیلی ها جایگاه خوبی پیدا کند زیرا اکنون برزیل سالانه 100 میلیون دلار سیر و 90 میلیون دلار سیب درختی وارد می نماید که این واردات می تواند از فراوریات با کیفیت ایران باشد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه تبادل فعلی ایران با برزیل کود اوره بوده است گفت: اکنون سالانه 600 هزارتن کود اوره به برزیل صادر می گردد که در صورت تهاتر کالا به کالا ایران می تواند این ظرفیت صادراتی را به دو میلیون تن در سال برساند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2007

به "تور ارزان برزیل: تهاتر نهاده های دامی و کود اوره با کشور برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان برزیل: تهاتر نهاده های دامی و کود اوره با کشور برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید