ترکیه در حفظ منافع خود مصمم است

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در بحبوحه تنش ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی امروز شنبه به همراه فرماندهان نیروهای مسلح این کشور از محل رزمایش یگان های زیردریایی تهاجمی SAT بازدید کرد.

ترکیه در حفظ منافع خود مصمم است

وزیر دفاع ترکیه پس از رزمایش یگان های زیردریایی تهاجمی SAT طی سخنانی درباره تحولات مدیترانه شرقی گفت: برخی سعی دارند پا را از حد خود فراتر گذاشته و به ما درس بدهند. سکوت ما در قبال این اقدامات غیرقابل قبول است.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه طرفدار صلح، گفتگو و راه چاره های سیاسی است؛ افزود: همان گونه که به حسن همجواری٬ توافقنامه ها و قوانین احترام می گذاریم، در راستای پاسداری و حفاظت از منافع کشور و ملت مان نیز مصمم هستیم.

خلوصی آکار همچنین تأکید کرد: کسانی که از هزاران فرسنگ دورتر به این منطقه آمده و سعی در نقش آفرینی دارند باید بدانند که اگر از حد و حدود خود فراتر فرایند تاوان سنگینی خواهند پرداخت. ما در راستای حفظ حقوق و منافع ملی کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان آنکارا و آتن، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1190

به "ترکیه در حفظ منافع خود مصمم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه در حفظ منافع خود مصمم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید