ترفندهای رفع بی حالی و کسلی را بدانید

به گزارش تایمر سرگرمی، چه بخوریم، چه زمانی بخوابیم یا حتی چه موقع حمام کنیم تا خستگی و کسالت همیشگی بدن رفع شود؟

ترفندهای رفع بی حالی و کسلی را بدانید

جهت رفع کسالت، بی حالی و این که خستگی دست از سر ما بردارد، همراه خبرنگاران باشید تا از روش های رفع کسالت و خستگی آگاه شوید.

چه بخوریم؟

خوردنی ها و آشامیدنی هایی که طبع سرد دارند، مانند ماست، خیار و عدس باعث کسالت و خواب آلودگی می شوند، در حالی که سیب و به، از میوه های شادی بخش هستند که توصیه می شود به صورت میوه تازه، مربا، خورشت و آب میوه از آن ها استفاده شود.

زرده تخم مرغ عسلی، گوشت گوسفندی و نخود نیز با داشتن طبع گرم باعث افزایش جریان خون لطیف در بدن و در پی آن احساس نشاط و شادابی می شوند، اما این ها تمام فهرست غذا ها و خوردنی های نشاط آور، نیستند.

اولین قدم صبحانه

برای این که به خواب آلودگی و کسالت نیم روز دچار نشوید، نخستین اقدام صرف صبحانه ای با کیفیت بالا است. برای صبحانه، این غذاها پیشنهاد می شود:

  • غذا هایی که از غلات (گندم، جو وغیره) تهیه و با شیر مصرف می شوند که البته شیر باید کم چرب باشد.
  • کلوچه خانگی، املت، نان و پنیر کم چرب
  • نان سبوس دار، کره بادام زمینی و موز
  • یک لیوان آب میوه یا یک عدد میوه تازه نیز پیشنهاد خوبی است.

ناهار را فراموش نکنید

شما جهت ادامه فعالیت در طول روز به کربوهیدرات ها احتیاج دارید، زیرا سوخت اصلی مغز و عضلات به حساب می آیند؛ اما تحقیقات نشان می دهند که افزودن پروتئین به کربوهیدرات، تمرکز را افزایش می دهد و از نظر ذهنی و جسمی، احساس بهتری پیدا می کنید.

حالا ممکن است فکر کنید چون صبحانه کافی مصرف شده است، پس می توان از خیر ناهار گذشت یا به یک ظرف سالاد اکتفا کرد و معمولا دلیل آن، نداشتن وقت کافی یا کاهش وزن ذکر می شود.

این بزرگ ترین اشتباه ممکن است، زیرا سالاد حاوی پروتئین نیست و افت انرژی و کسالت، بعد از ظهر به سراغ شما می آید. اگر هم مایل هستید که برای ناهار سالاد میل کنید، حتما در آن از تخم مرغ، حبوبات یا مرغ خرد شده استفاده کنید.

برای ناهار از غذا های پرچرب بپرهیزید، زیرا مدت بسیاری در دستگاه گوارش می مانند تا هضم شوند و احساس پری به شما دست می دهد. این غذا ها اگرچه پرکالری هستند، اما باز هم حس می کنید انرژی کافی ندارید، زیرا آن قدر حس پری و سنگینی آن ها زیاد است که شما را کسل و بی حال می کنند.

میوه های قرمز رنگ بخورید

میوه هایی با رنگ قرمز، خواص ویژه ای دارند که سلامت قلب و افزایش توانایی مغز، برخی از این خاصیت های بی نظیر هستند. یکی از این میوه های قرمز رنگ، آلو است که می توان آن را معدنی از خواص و ویژگی ها دانست.

شکلات بخورید

شکلات، میزان سروتونین و اندورفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شوند. سعی کنید گاهی شکلات بخورید تا این احساس در شما تقویت شود. تحقیقات نشان داده اند که شکلات باعث می شود حالات و روحیات افراد تغییر کند.

خواب کافی و با کیفیت

کیفیت خواب و بیداری افراد متناسب با سن، موقعیت، مزاج و جنس افراد تعریف می شود؛ برای مثال جوانی که می خواهد روز بانشاطی را سپری کند، باید حداقل شش ساعت خواب شبانه مفید داشته باشد. دقت داشته باشید، با کیفیت ترین خواب مربوط به ساعات 9 شب الی 1 نیمه شب است. طوری که هر یک ساعت خواب در این ساعات، معادل دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است.

ورزش؛ مهم ترین توصیه

فعالیت حرکتی منظم، مثلا سه روز در هفته، هر بار 20 دقیقه پیاده روی موجب افزایش کیفیت زندگی و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها می شود.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب خواص شگفت انگیز توت سیاه که شما را شوکه می کند! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2057

به "ترفندهای رفع بی حالی و کسلی را بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای رفع بی حالی و کسلی را بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید