تبعات سنگین طوفان ایدا در آمریکا؛ قطعی یک ماهه برق صدها هزار واحد مسکونی در لوئیزیانا

به گزارش تایمر سرگرمی، در پی طوفان گرمسیری ایدا مقامات آمریکا اعلام کردند ساکنان لوئیزیانا حداقل به مدت یک ماه برق نخواهند داشت.

تبعات سنگین طوفان ایدا در آمریکا؛ قطعی یک ماهه برق صدها هزار واحد مسکونی در لوئیزیانا

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی وقوع طوفان سهمگین ایدا در استان لوئیزیانای آمریکا، مقامات این منطقه می گویند علی رغم گرمای هوا مردم حداقل برای یک ماه از داشتن برق و هم آب مصرفی قابل اطمینان محروم خواهند بود.

براساس مرکز جمع آوری داده های آب و هوایی آمریکا، تا اوایل روز سه شنبه حدود 1 میلیون و 300 هزار مشترک آمریکایی بیش از 48 ساعت است پس از وقوع طوفان ایدا در بی برقی کامل به سر می برند.

به گفته مقامات محلی در جریان این طوفان حداقل چهار نفر کشته شدند. گفته می شود شدت این طوفان نسبت به طوفان کاترینا که حدود 16 سال پیش نیواورلئان را در هم نوردید بسیار بیشتر بوده است. به گفته دین کریسول، رییس آژانس فوریت های فدرال آمریکا مقامات تا به امروز نتوانسته اند ارزیابی دقیقی از خسارت این طوفان داشته باشند، زیرا راه ها و مبادی رفت و آمد به منطقه ها آسیب دیده بر اثر وزش باد های شدید مسدود شده است.

جان بل ادواردز، فرماندار لوئیزیانا در این باره گفت: با توجه به شدت خسارت های وارده شده به منطقه ممکن است مردم حداقل تا 30 روز از داشتن برق محروم باشند. به دلیل افزایش دمای هوا در لوئیزیانا مردم برای تهویه هوای خانه های خود با مشکل روبرو خواهند شد.

قطعی برق در این منطقه از آمریکا مراکز بهداشتی و بیمارستان ها را هم با مسائل جدی روبرو کرده است. مقامات برای اینکه بتوانند دستگاه های تهویه بیمارستان ها را روشن نگه دارند از تانکر های آب و موتور های برق استفاده می کنند که گفته می شود این فرایند برای مدت طولانی جوابگوی نیاز این مراکز نخواهد بود.

رسانه های محلی گزارش داده اند در چند روز اخیر 9 نفر در منطقه ها مختلف لوئیزیانا به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ناشی از ژنراتور های سوخت گاز برای تولید برق مسموم و به بیمارستان منتقل شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1758

به "تبعات سنگین طوفان ایدا در آمریکا؛ قطعی یک ماهه برق صدها هزار واحد مسکونی در لوئیزیانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعات سنگین طوفان ایدا در آمریکا؛ قطعی یک ماهه برق صدها هزار واحد مسکونی در لوئیزیانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید