مرموزترین و رازآلودترین مکان های گردشگری در جهان

به گزارش تایمر سرگرمی، امروز قصد داریم شما را با مرموزترین مکان های گردشگری در دنیا آشنا کنیم. از هتل های شبح آمیز در استفن کینگ گرفته تا خانه های خون آشام های معروف و جنگل درختان ناقص در اسلاو و دروازه جهنم در ترکمنستان را آنالیز خواهیم کرد. فقط کافیست با ما همراه باشید تا رازآلودترین نقطه های دنیا را بشناسید. فرقی نمی کند که یک نظریه پرداز توطئه، یک شکارچی اختصاصی بشقاب پرنده، هوادار نوسفراتو، یک رسانه یا یک علاقه مند به مسائل فراطبیعی باشید؛ بهرحال از آشنا شدن با این مکان ها، لذت خواهید برد.

مرموزترین و رازآلودترین مکان های گردشگری در جهان

مثلث برمودا؛ اقیانوس اطلس

داستان دریانوردان گمشده، کشتی های ناپدید شده، هواپیماهای سقوط نموده و حتی انسان های گم شده، سال های سال است که توجه جهان را به مثلث برمودا جلب نموده است. مثلث برمودا منطقه وسیعی با مساحت بیش از نیم میلیون مایل مربع است که به عنوان مثلث شیطان هم شناخته می شود. تئوری های زیادی در خصوص این که چرا مسافران در چنگال این مکان مرموز گرفتار می شوند، وجود دارند.

برخی می گویند ناهنجاری های مغناطیسی وجود دارد که قطب نما را از راستا خارج می نماید، برخی دیگر معتقد هستند که طوفان های استوایی مقصر هستند و برخی هم عقیده دارند که اصلا هیچ رازی وجود ندارد! امروزه بازدید از این منطقه، می تواند بسیار لذت بخش تر از چیزی باشد که تصورش را می کنید. جزایر پرآفتاب ترکز و کایکوس در جنوب و خلیج های برمودا در شمال این مثلث، می تواند هر گردشگری را به مرز جنون و دیوانگی بکشاند.

آبشار خون؛ قطب جنوب

قطب جنوب علاوه بر اینکه سردترین و خشک ترین مکان روی کره زمین است، آبشاری به رنگ زرشکی به نام آبشار خونی را در خود جای داده است که پنج طبقه را در امتداد یک یخچال سفید یخی، فرو می ریزد. دانشمندان انتها به این نتیجه رسیدند که رنگ وحشتناک این آبشار، از آب شور و غنی از آهن در داخل یخچال می آید که پس از قرار گرفتن در معرض اکسیژن، اکسید شده و زنگ می زند.

قلعه مرجانی؛ هومستد، فلوریدا

یک مرد دل شکسته در سال 1951 و در منطقه هومستد فلوریدا، یک قلعه مرجانی را بدون استفاده از هیچ ابزارآلات صنعتی و در طول مدت 25 سال بنا کرد. او برای انجام این کار، با دست خالی بیش 1100 تن سنگ مرجانی را برید، آن ها را جابه جا، کنده کاری و مجسمه کاری کرد! این که چگونه او دقیقا این شاهکار مهندسی را تنها با ابزارهای دستی مدیریت کرد، هنوز یک راز کشف نشده و مبهم است.

دروازه جهنم؛ ترکمنستان

دروازه جهنم در وسط صحرای کاراکوم در ترکمنستان واقع شده است؛ نامی که مردم محلی در واقع برای یک دهانه سوزان به عرض 70 متر انتخاب نموده اند که سوختن آن به این راحتی ها متوقف نخواهد شد.

هنگامی که دانشمندان جمهوری شوروی در سال 1971 جستجوی نفت را شروع کردند، به طور تصادفی به یک ذخیره متان برخوردند. بعد از آن سکوی حفاری فرو ریخت، این دهانه تشکیل شد و گازهای خطرناکی در هوا آزاد شدند. دانشمندان هم تصمیم گرفتند با روشن کردن این دهانه آتشین برای سوزاندن گاز متان، یک محیط غیرعادی را ایجاد نمایند که از 40 سال پیش تا به حال همچنان روشن به جای مانده است. بنابراین اصلا عجیب نیست که به عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های جهان شناخته شود!

ترانسیلوانیا؛ رومانی

تپه های سیلوان و کوه های پوشیده از مه، طنین صدای زنگ های کلیسا و برج های سنگی قرون وسطایی شهرهایی مانند سیبیو، براشوف و کلوژ، همگی به فضای وهم آور این منطقه وسیع در قلب رومانی اضافه می نمایند. اما نقطه ای که بیش از سایرین باعث ترس می شود، قلعه بران نام دارد. این دژ بر فراز یک برجک از جنگل های لبه والاچیا و در ترکیبی از برج های گوتیک و سقف های فلفل دار غارگول، واقع شده است.

این قلعه در طول تاریخ، با شخصیت های ترسناک و مرموزی ادغام شده است و همین موضوع، بر رازآلود بودن و البته ترسناک شدن آن افزوده است. به عنوان مثال، ولاد شمشیرباز، خون خوارترین پادشاهان والاچی روزگاری در این قلعه سکونت داشت و بر مردم محلی حکومت می کرد.

جنگل کج؛ لهستان

این جنگل لهستانی با صدها درخت کاج عجیب و غریب، در طول سالیان متمادی همیشه مورد توجه گردشگران و عاشقان مکان های مرموز، قرار گرفته است. صدها درخت کاج در دهه 1930 میلادی در این جنگل کاشته شدند و در نهایت تعجب، همگی با یک خمیدگی 90 درجه در بدنه خود، رشد کردند.

برخی از کارشناسان معتقدند که یک تکنیک انسانی باعث به وجود آمدن این شاهکار شده است. این در حالیست که عده ای دیگر معتقدند که یک طوفان برف زمستانی یا برخی آسیب های دیگر ممکن است باعث خمیدگی همزمان این درخت ها شده باشد.

پل شیطان؛ آلمان

مکان های متعددی در سراسر جهان وجود دارند که علت نوعی ارتباط فرا طبیعی، به پل شیطان معروف شده اند. اما بدون شک معروف ترین آن ها در شهر کروملائو آلمان واقع شده است. این پل که در آلمانی به نام Rakotzbrücke شناخته می شود، به دهه 1860 برمی شود و یکی از خیره نماینده ترین پل های جهان است. این پل با انعکاس خود در آب زیرین ، یک دایره کامل تشکیل می دهد، شاهکاری که تنها با یاری جهانی ماورایی ممکن است.

بنای یادبود ملی برج شیاطین؛ وایومینگ

برج شیاطین یک ویژگی زمین شناسی چشمگیر است که از دشت غلتان اطراف منطقه بلک هیلز در وایومینگ بیرون می آید و در سال 1906 به اولین اثر ملی در این کشور تبدیل شد. این برج ممکن است کوهی باشکوه به نظر برسد، اما در واقع از سنگ مذاب ساخته شده است. برج شیطان برای چندین قبیله بومی آمریکا مقدس است و کیفیت اسطوره ای آن باعث شد که در فیلم علمی تخیلی برخورد نزدیک از نوع سوم به نمایش گذاشته شود. این برج هنوز هم محل برگزاری مراسم بومیان آمریکا و بعلاوه یک مقصد محبوب برای صخره نوردی و پیاده روی است.

جزیره ایستر؛ شیلی

این جزیره دورافتاده در اقیانوس آرام، در حدود 900 سال پیش و به وسیله قوم راپانویی ساخته شد. در این جزیره اسرارآمیز، بیش 1000 مجسمه سنگی غول پیکر به چشم می خورد که وزن هر کدام از آن ها به 14 تن می رسد!

کاشفان اروپایی برای اولین بار در سال 1722 میلادی وارد جزیره ایستر شدند و کاملا قابل پیش بینی بود که به شدت مجذوب و حیرت زده شدند. اخیرا یک نظریه در خصوص این مجسمه ها مطرح شده است که بر اساس آن، این بناهای سنگی بزرگ، به عنوان نشان گرهای منابع آب شیرین ساخته شده اند.

آبشار شعله ابدی؛ نیویورک

اگر راستا شیل کریک را در پارک چستنات ریج نیویورک دنبال کنید، یک نور نارنجی مایل به قرمز عجیب را در پشت یک آبشاری خواهید دید که شبیه چیزی خارج از افسانه ها به نظر می رسد. این شعله ابدی که در پشت آب می سوزد، در حقیقت سوخت گاز متان طبیعی است که از شکاف های سنگ خارج می شود. البته شعله کاملا ابدی نیست (گاهی اوقات آب آن را خاموش می نماید) اما بازدیدنمایندگان اغلب آن را با فندک دوباره روشن می نمایند تا جادو را زنده نگه دارند.

حلقه های پری؛ نامیبیا

میلیون ها تکه دایره ای در یک چشم انداز بیابانی در کشور آفریقایی نامیبیا پراکنده شده اند. این بیضی های وهم آور خاک که به وسیله حلقه هایی از چمن احاطه شده اند، به عنوان دایره های پری شناخته می شوند، زیرا به نظر می رسد شکل و الگوی معین آن ها به وسیله موجودات کوچک وحشی ایجاد شده است. در حالی که دانشمندان نظریه های زیادی از جمله خزنده هایی مانند موریانه های شنی دارند، تحقیقات اخیر نشان می دهد که این الگو به وسیله رقابت گیاهان برای آب کمیاب ایجاد شده است.

منبع: ایده آل مگ

منبع: همگردی
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1992

به "مرموزترین و رازآلودترین مکان های گردشگری در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرموزترین و رازآلودترین مکان های گردشگری در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید