بورس در جست و جوی کف مطمئن؟

به گزارش تایمر سرگرمی، شاخص کل پس از دو روز حضور در منطقه سبز بورس امروز با 3.7 درصد افت مجددا از کانال یک میلیون 800 هزار واحد عقب نشست.

بورس در جست و جوی کف مطمئن؟

به گزارش خبرنگاران بیشتر نمادهای عظیم و کوچک امروز رشد منفی را تجربه کردند تا شاخص هم وزن یک روز بیشتر نتواند سبزپوش بماند.

بعضی تحلیل گران با اشاره به صف های فروش در معاملات روزجاری اعتقاد دارند: برای بعضی سهام، توان حقوقی به اندازه ای نبود که صف های فروش را جمع نمایند اما برای بعضی نمادهای دیگر مانند شستا، حقوقی ها هم تمایلی به جارو کردن صف نشان ندادند.

این گروه اعتقاد دارند:رفتار حقوقی ها در معاملات امروز نشان داد که تصویر معامله گران از فرایند بازار صعود به سمت نقاط بالاتر نیست. به گفته این دسته از تحلیل گران شاخص پس از شکستن کف حمایتی یک میلیون و 800 هزار برای دومین بار در هفته جاری وارد فرایند جدیدی شده است.در فرایند جدید بازار به دنبال پیدا کردن کف مطمئنی است و تا زمان نیافتن این کف مطمئن فرایند کنونی ادامه خواهد داشت.

کف جدید بورس کجاست؟

بعضی از کارشناسان با اشاره به عوامل بنیادی اعتقاد دارند: بین شاخص و کف بنیادی بازار شکاف جدی وجود دارد.بنابراین اگر فرایند تا رسیدن به کف بنیادی قرار باشد ادامه یابد بازار کماکان در جهت که این هفته را شروع نموده پیش خواهد رفت.زیرا کف بنیادی کنونی به مراتب پایین تر از میزان فعلی است آنها مرز یک میلیون را به عنوان کف معرفی می نمایند.

اما گروهی دیگر با قبول نظریه جست و جوی بازار برای کف جدید بر این باورند که شاخص به دلایل مختلف تا کف بنیادی پایین نمی آید و ممکن است بورس برای مدتی در محدوده های نزدیک به محدوده کنونی در نوسان باشد.

فرضیه جدید برای ریزش بورس

دیروز خبر آمد که قرار است 30 درصد دوم سهام عدالت به فروش رسد،بعضی چهره های مالی نزدیک به دولت اعتقاد دارند ریزش اخیر محصول کسانی است که به دنبال خرید این سهام در قیمت های پایین تر هستند زیرا شرکت های داخل سهام عدالت به جهت چشم انداز و حتی شرایط کنونی از ارزندگی بالاتری نسبت به قیمت های کنونی برخودار هستند.این نگاه گرچه جای چون و چرای زیادی دارد اما بازتاب دهنده بخش رسمی اقتصاد به اتفاقات بورس است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1156

به "بورس در جست و جوی کف مطمئن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس در جست و جوی کف مطمئن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید